Καθώς το Mirai, το νέο μοντέλο κυψελών υδρογόνου (Fuel Cell Electric Vehicle – FCEV) της Toyota βρίσκεται προ των πυλών της αμερικανικής αγοράς η ιαπωνική εταιρία προχωρά στην ανέγερση 7 ακόμη νέων σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο για την εξυπηρέτηση των πελατών της στην Καλιφόρνια.

Ads

Μέσα στην χρονιά θα κάνει την εμφάνισή του στην Καλιφόρνια, την πλέον ευαισθητοποιημένη περιβαλλοντικά πολιτεία των ΗΠΑ η δεύτερη γενιά του Toyota Mirai, του FCEV – υδρογονοκίνητου μοντέλου της ιαπωνικής εταιρίας. Και για την υποστήριξη του νέου Mirai, το οποίο θα κατασκευαστεί σε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες από τον προκάτοχό του, η Toyota ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην αύξηση κατά 25% του αριθμού των πρατηρίων ανεφοδιασμού με υδρογόνο στη Νότια Καλιφόρνια, σε συνεργασία με την Iwatani Corporation*.

Το 25% μεταφράζεται σε επτά σταθμούς, αριθμός οπωσδήποτε μικρός σε σχέση με την έκταση και τον πληθυσμό της Καλιφόρνιας, καθώς η υπάρχουσα υποδομή υδρογόνου βρίσκεται ακόμη σε βρεφικό στάδιο. Καθένας από τους σταθμούς αυτούς θα έχει δύο συσκευές διανομής και θα είναι σε θέση να παρέχει συνολικά έως 900 κιλά υδρογόνου την ημέρα. Κάτι που θα αυξήσει την ικανότητα διανομής υδρογόνου στην περιοχή της Νότιας Καλιφόρνιας κατά 6.300 κιλά την ημέρα.

Με βάση τώρα το γεγονός ότι απαιτούνται περισσότερα από 5 κιλά για να γεμίσει το ρεζερβουάρ υδρογόνου του ήδη υπάρχοντος Mirai, η ποσότητα αυτή επαρκεί για περισσότερα από 1.200 «γεμίσματα» ανά ημέρα ή για έως 8.400 ανεφοδιασμούς την εβδομάδα. Αυτοί οι αριθμοί δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να κυκλοφορήσουν απροβλημάτιστα αρκετές χιλιάδες περισσότερα FCEVs σε αυτήν την περιοχή.

Ads

Παρόλα αυτά, φαίνεται ότι το απόλυτα καθαρό καύσιμο του μέλλοντος έχει δρόμο μπροστά του, καθώς σύμφωνα με το Κέντρο Εναλλακτικών Καυσίμων των ΗΠΑ, σε ολόκληρη την Καλιφόρνια υπάρχουν αυτή τη στιγμή 43 δημόσια προσβάσιμοι σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνου – αριθμός που σίγουρα θέτει περιορισμούς σε σχέση με την διεύρυνση της χρήσης υδρογονοκίνητων οχημάτων.

Όσον αφορά τώρα το νέο Toyota Mirai, αυτό είναι αισθητά μεγαλύτερο σε μέγεθος από το απερχόμενο μοντέλο ενώ διαφοροποιείται αισθητά και στον τομέα του design. Ενώ σημαντικά αναβαθμισμένη είναι και η αυτονομία του, που ξεπερνά κατά πολύ πλέον τα 600 χιλιόμετρα, καθώς η Toyota έχει αξιοποιήσει την τεχνογνωσία που ανέπτυξε επί δεκαετίας στον τομέα των κυψελών καυσίμου.

Σημειώστε ότι η συστοιχία κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς της Toyota πρόκειται να αξιοποιηθεί και από τη BMW στο όχημα κυψελών καυσίμου i Hydrogen Next που αναμένεται το 2022.

*Η Iwatani θεωρείται ως «ο μόνος ολοκληρωμένος προμηθευτής υδρογόνου στην Ιαπωνία». Η δημιουργία των νέων πρατηρίων υδρογόνου στη Νότια Καλιφόρνια θα αυξήσει τον συνολικό αριθμό των σταθμών τροφοδοσίας υδρογόνου της εταιρίας σε 64.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ