Senat είναι το όνομα της  μαύρης λιμουζίνας που μετέφερε τον Πούτιν στο Κρεμλίνο για την τελετή της ορκωμοσίας του. Η εμφάνισή της σηματοδοτεί το λανσάρισμα μιας νέας ρωσικής μάρκας πολυτελών αυτοκίνητων, της Aurus, που σκοπεύει μάλιστα να κάνει την πρώτη της επίσημη εμφάνιση στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Μόσχας στα τέλη Αυγούστου, ενώ μερικούς μήνες αργότερα, στις αρχές Μαρτίου, θα δώσει το παρών και σε μια από τις πιο σημαντικές διεθνείς διοργανώσεις στον χώρο του αυτοκινήτου, στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.
 
Η ορκωμοσία του Προέδρου της Ρωσικής Ομοσπονδίας αποτελεί ούτως ή άλλως μία σημαντική είδηση για το διεθνές δελτίο. Το γεγονός όμως ότι ο Βλαντιμίρ Πούτιν επέλεξε να εμφανιστεί με κάθε επισημότητα στη σχετική τελετή όχι με τη συνηθισμένη Mercedes S-600, αλλά με μία αντίστοιχου μεγέθους λιμουζίνα ρωσικής κατασκευής που κανείς δεν είχε ξαναδεί, δημιούργησε μία άλλη είδηση και πολλά ερωτηματικά σε όσους ασχολούνται με τον χώρο του αυτοκινήτου. Αρχίζει άραγε η αντεπίθεση της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας;

Ads

image

Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης έσπευσαν από την πρώτη στιγμή να δώσουν λεπτομέρειες το μήκους 6,6 μέτρων αυτοκίνητο που προέκυψε στο πλαίσιο ενός κρατικού πρότζεκτ με την ονομασία Κορτέζ (Кортеж) για την εξέλιξη μιας ενιαίας αρθρωτής πλατφόρμας πάνω στην οποία θα χτιστεί μια νέα οικογένεια πολυτελών αυτοκινήτων. Το πρότζεκτ, που απορρόφησε 12,4 δις ρούβλια (περίπου 180 εκ. ευρώ) ανατέθηκε στο μέχρι πρότινος παραμελημένο ερευνητικό κέντρο αυτοκινήτων και κινητήρων ΝΑΜΙ (Научно-исследовательский Автомобильный и Автомоторный Институт – НАМИ) που είδε όχι μόνο τις εγκαταστάσεις του να ανακαινίζονται, αλλά και να ενισχύεται με ανθρώπινο δυναμικό.

image

Ads

Δεν αργήσαμε επίσης να μάθουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά στη γέννηση μιας καινούριας μάρκας αυτοκινήτων με το άκρως συμβολικό όνομα AURUS (από το λατινικό Aurum-χρυσός και φυσικά το Russia-Ρωσία), βασικός μέτοχος της οποίας είναι το ινστιτούτο ΝΑΜΙ και η γνωστή στη Ρωσία εταιρία Sollers, που μεταξύ άλλων κατασκευάζει τα τετρακίνητα UAZ (УАЗ) και κάποια μοντέλα της SsangYong. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι επικεφαλής της AURUS τέθηκε ο προερχόμενος από την Daimler Φράντς Γκέρχαρντ Χίλγκερτ που το 2007 είχε μεταπηδήσει στη Sollers.

image

Το αυτοκίνητο που είδαμε να μεταφέρει τον Πρόεδρο Πούτιν φέρει την ονομασία Senat (Сенат – Γερουσία) και αποτελεί μία μόνο εκδοχή του πρότζεκτ Κορτέζ (η γκάμα περιλαμβάνει ένα μικρότερο σε μήκος σεντάν, ένα μίνι-bus και ένα Crossover). Είναι, δε, αναπόφευκτα θωρακισμένο, με το βάρος του να φτάνει τους 6,5 τόνους! Οπότε λογικό είναι το εμπρός καπό να κρύβει έναν αντίστοιχων δυνατοτήτων κινητήρα V8, 4,4 λίτρων με 598 ίππους που συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα δημιουργώντας ένα υβριδικό σύστημα κίνησης, ενώ λέγεται ότι το NAMI εξέλιξε και έναν V12 860 ίππων. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο, 9 σχέσεων, ενώ ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια αποτελεί η αυξημένη απόστασή του Senat από το έδαφος (φτάνει τα 20 εκ. όσο δηλαδή και τα τυπικά SUV, ενώ το ύψος του είναι επίσης αυξημένο, σχεδόν στο 1,70 μ.). Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς.

Η εμπλοκή Ρώσων μηχανικών σε όλα τα στάδια της εξέλιξης είναι καθοριστική, ωστόσο κανείς δεν κρύβει ότι υπήρξε συνεργασία με εταιρίες του εξωτερικού στο πλαίσιο του Κορτέζ. Όπως για την εξέλιξη του κινητήρα που προέκυψε σε συνεργασία με την Porsche.

image

Το Senat όπως και τα άλλα μοντέλα της AURUS που θα κάνουν σταδιακά την εμφάνισή τους δεν προορίζεται μόνο για μεταφορές κρατικών προσώπων. Η νέα ρωσική εταιρία θα τολμήσει να δοκιμάσει την τύχη της στην αγορά, τόσο την εγχώρια (για την οποία ήδη ετοιμάζεται το σχετικό, υψηλών προδιαγραφών, δίκτυο πωλήσεων) όσο και τη διεθνή. Προφανώς δεν μιλάμε για όγκους πωλήσεων όπως αυτούς που επιτύγχαναν κάποτε τα Lada, καθώς θα έχουμε να κάνουμε με πολύ ακριβά μοντέλα – και μάλιστα περιορισμένης παραγωγής: 200 – 250 Senat ετησίως, χειροποίητα, κατασκευασμένα στο NAMI, με τιμή όχι χαμηλότερη των 180.000 ευρώ.

image

Πηγή: ΕΘΝΟΣ