H Renault βάζει μπρος το project Re-FACTORY στις εγκαταστάσεις της στη Flins, κάνοντας λόγο για το 1ο ευρωπαϊκό εργοστάσιο κυκλικής οικονομίας στο χώρο της κινητικότητας. Στόχος του Re-FACTORY της Renault είναι η αποκόμιση κέρδους από κάθε αυτοκίνητο σε όλον τον κύκλο ζωής του, αλλά και το αρνητικό ισοζύγιο εκπομπών CO2, μέχρι το 2030.

Ads

Αν η κυκλική οικονομία παραπέμπει σε φιλικότητα προς το περιβάλλον, η ανακοίνωση της Renault ότι εκτός των άλλων επιδιώκει να μετατρέψει τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της στη Flins, σε εργοστάσιο όχι με μηδενικό, αλλά με αρνητικό αποτύπωμα άνθρακα μέχρι το 2030, έχει οπωσδήποτε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ίσως γιατί πηγαίνει πιο μπροστά από την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ανθρακική ουδετερότητα μέχρι το 2050.

Το συγκεκριμένο project φαίνεται ότι είναι κομμάτι της στρατηγικής μεταμόρφωσης του Groupe Renault, το οποίο θα επιτρέψει στην γαλλική εταιρία να επωφεληθεί από μία νέα και ταχέως αναπτυσσόμενη πηγή εσόδων, προσδιορίζοντας από την αρχή το βιομηχανικό της αποτύπωμα στη Γαλλία.

Πρόκειται για ένα βιομηχανικό μοντέλο βιώσιμης κινητικότητας, που βασίζεται στις δυνατότητες που έχει ένα όχημα να δημιουργήσει υπεραξία, καθόλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του.

Ads

Παράπλευρο όφελος του εν λόγω project, αναμένεται να είναι η δημιουργία περισσότερων των 3.000 θέσεων εργασίας, μέχρι το 2030: το Re-FACTORY θα φιλοξενήσει τις εργασίες ανακαίνισης και του εργοστασίου στο Choisy-le-Roi. Σημειώστε ότι το Groupe Renault οργανώνει υποστηρικτικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους εργαζομένους στη Flins και στην Choisy-le-Roi, προκειμένου να εξελίξουν τις δεξιότητές τους.

Στην επίσημη ανακοίνωσή της Renault αναφέρεται ότι:
«Το Re-FACTORY της πρόκειται να «τρέξει» από το 2021 έως το 2024 και θα εμπλέξει ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών, από πολλούς κλάδους (start-ups, ακαδημαϊκούς συνεργάτες, μεγάλες ομάδες, τοπικές αρχές κ.α.) το οποίο θα μοιραστεί σε 4 κέντρα δραστηριότητας, των οποίων η εξειδίκευση θα υποστηρίζει όλο τον κύκλο ζωής του οχήματος, αξιοποιώντας τα βασικά συστατικά της κυκλικής οικονομίας (προσφορά, οικολογική σχεδίαση, οικονομία της πρακτικότητας, συντήρηση, επαναχρησιμοποίηση, ανακατασκευή, ανακύκλωση):

Τα 4 κέντρα δραστηριότητας

  1. RE-TROFIT: αυτό το κέντρο θα ενοποιεί όλες τις δραστηριότητες που επιτρέπουν την παράταση ζωής των οχημάτων και της χρήσης τους, σε συνεργασία με το κέντρο της Ανακύκλωσης (Re-Cycle), προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματική διαχείριση της πορείας των μεταχειρισμένων ανταλλακτικών και των υλικών, μέσα στην ίδια δομή.
    Παράλληλα, εδώ θα ενσωματώνεται το τμήμα (Factory VO) για την ανακατασκευή των μεταχειρισμένων οχημάτων, μια δραστηριότητα μετασκευής, για την μετατροπή των θερμικών οχημάτων σε μορφές προϊόντων που είναι λιγότερο βασισμένες στη έκκληση άνθρακα, υπηρεσίες επισκευής για στόλους οχημάτων και νέων μορφών κινητικότητας, αλλά και μια δραστηριότητα για την κατασκευή σπάνιων ανταλλακτικών, με τη χρήση 3D εκτυπωτών.
    Η δομή αυτή θα βασίζεται σε ένα κέντρο δοκιμών και πρωτοτύπων, στο οποίο θα αξιολογείται η ανθεκτικότητα των οχημάτων και των υλικών, προκειμένου να εμπλουτιστεί η σχεδίαση των μελλοντικών οχημάτων, αλλά και να προτείνονται βελτιώσεις κατά τη διάρκεια της χρήσης.
  2. RE-ENERGY: αυτό το κέντρο, στόχο έχει να εξελίξει τη δυναμική των εφαρμογών που προκύπτουν από τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων και τις νέες πηγές ενέργειας, σε βιομηχανικό επίπεδο (αυτό περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση των μπαταριών πρώτης τοποθέτησης, την εξέλιξη των εφαρμογών δεύτερης ζωής, όπως η στατική αποθήκευση ενέργειας, τη διαχείριση μπαταριών τέλους ζωής και την εξέλιξη τεχνικών λύσεων και μεθόδων προσφοράς νέων πηγών ενέργειας, όπως είναι το υδρογόνο).
  3. RE-CYCLE: αυτό το κέντρο, που θα ενσωματώνει και τις δραστηριότητες του εργοστασίου στο Choisy le Roi, στόχο έχει την ενοποίηση όλων των δραστηριοτήτων του Groupe Renault που συμβάλλουν στην αποτελεσματική διαχείριση των διαθέσιμων πόρων και της πορείας τους, προκειμένου να προωθηθεί η προσφορά ανταλλακτικών και υλικών σε σύντομους κύκλους και να ενσωματωθεί ένα μεγάλο ποσοστό ανακυκλωμένων ή επαναχρησιμοποιούμενων υλικών (αυτό συνεπάγεται την εγκατάσταση μιας γραμμής για την αποσυναρμολόγηση των οχημάτων τέλους ζωής, αλλά και για την επέκταση της ανακατασκευής, της επαναχρησιμοποίησης και της ανακύκλωσης των υλικών).
  4. RE-START: προκειμένου να αναβαθμιστεί και να εξελιχθεί το βιομηχανικό know – how, αλλά και τα επιταχυνθεί η έρευνα και η ανάπτυξη αναφορικά με την κυκλική οικονομία, αυτός η δομή στόχο έχει τη φιλοξενία ενός κέντρου στο οποίο θα εκκολάπτονται οι ιδέες που είναι σχετικές με αυτούς τους τομείς, αλλά και ενός πανεπιστημίου και ενός κέντρου τεχνικής εκπαίδευσης.

Αυτά τα 4 κέντρα, θα σχεδιαστούν ώστε να αλληλοεπιδρούν με το περιβάλλον τους (θυγατρικές, πελάτες, συνεργάτες κ.λ.π.), ενώ θα λειτουργούν αλληλοεπιδρώντας και συμπληρώνοντας το ένα το άλλο. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, για παράδειγμα, το κέντρο Re-TROFIT θα μπορεί να αποστέλλει μεταχειρισμένα ανταλλακτικά στο κέντρο Re-CYCLE, αλλά και να ανακτήσει ανακαινισμένα ή επαναχρησιμοποιημένα ανταλλακτικά. Το Re-CYCLE θα μπορεί, μάλιστα, να προμηθεύει τα άλλα κέντρα με ανταλλακτικά και υλικά, αλλά και να αντλεί χρησιμοποιημένες μπαταρίες από το κέντρο Re-ENERGY, προκειμένου να τις προετοιμάσει για να χρησιμοποιηθούν εκ νέου, ως μπαταρίες δεύτερης ζωής.»
 
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ