Το πορτοκαλί ηλεκτρικό όχημα που βλέπετε στις φωτογραφίες οργώνει την Ανταρκτική ως μέρος του εξοπλισμού τού βελγικού ερευνητικού σταθμού πριγκίπισσα Ελισάβετ. Είναι προϊόν της ειδικευμένης στην ηλεκτροκίνηση εταιρίας Venturi που έχει έδρα το Μονακό και είναι ένα όχημα που πολλοί κάτοικοι των βορείων προαστίων θα ήθελαν να έχουν στο γκαράζ τους όταν ξέσπασε η κακοκαιρία με το αναπάντεχο όνομα Ελπίδα.

Ads

Το όνομά του προδίδει και την αποστολή του. Το ενός όγκου ερπυστριοφόρο Venturi Antarctica είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό, βαρέως τύπου όχημα μπαταρίας που κατασκευάστηκε για να επιχειρεί στο αντίξοο περιβάλλον της Ανταρκτικής. Πρόκειται για ένα βαρέος τύπου όχημα, ικανό να πάει οπουδήποτε, κατάλληλο για ερευνητικές αποστολές και ικανό να κινηθεί σε θερμοκρασίες έως -50 βαθμούς Κελσίου.

Με μήκος 3400 mm και ύψος 2180 mm, το Antarctica ζυγίζει 2,5 τόνους και μπορεί να μεταφέρει έως και έξι άτομα με τον εξοπλισμό τους. Το ενός όγκου αμάξωμα είναι χωρισμένο στα δύο και προσφέρει δύο θέσεις στην μπροστινή καμπίνα, ενώ το πίσω μέρος είναι διαμορφώσιμο ώστε να μπορεί να μεταφέρει είτε ογκώδη αντικείμενα είτε μέχρι τέσσερις επιβάτες, αφού διαθέτει τέσσερα αναδιπλούμενα καθίσματα.

Το σύστημα κίνησης είναι όπως είπαμε πλήρως ηλεκτρικό (είναι δηλαδή το Venturi Antarctica ένα ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας – Battery Electric Vehicle) και περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες 60 kW, οι οποίοι τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 52,6 kWh που προσφέρει αυτονομία 50 χιλιομέτρων, η οποία όμως μπορεί να αυξηθεί, αφού υπάρχει δυνατότητα προσθήκης μιας δεύτερης μπαταρίας όταν αναμένεται να πραγματοποιηθούν μεγαλύτερες διαδρομές. Η φόρτιση διαρκεί από δύο έως 18 ώρες, ανάλογα με τις συνθήκες και τον καιρό.
Τις δυνατότητες κίνησης σε οποιαδήποτε επιφάνεια εξασφαλίζουν οι κατασκευασμένες από φυσικό καουτσούκ ερπύστριες που προέρχονται από την Camso (μέλος του Michelin Group).

Ads

Και αν αναρωτηθείτε που βρίσκει κανείς ηλεκτρικό ρεύμα για να φορτίσει το Venturi Antarctica στον ερευνητικό σταθμό “Princess Elisabeth” που βρίσκεται στη μέση του πουθενά, στην περιοχή Utsteinen Nunatak στο Queen Maud Land της Ανταρκτικής, η απάντηση βρίσκεται στην ενεργειακή αυτάρκεια του σταθμού, που εξασφαλίζεται από φωτοβολταϊκό πάρκο και ανεμογεννήτριες – ενώ καλού κακού υπάρχουν και συμβατικές γεννήτριες για την περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά. Ο σταθμός λειτουργεί από το 2009 και είναι η μοναδική μηδενικών ρύπων εγκατάσταση στην Ανταρκτική και φιλοξενεί ερευνητικές ομάδες από το International Polar Foundation και το Βέλγιο.

Την πρώτη εβδομάδα της χρήσης του, τον Δεκέμβριο, το Venturi Antarctica χρησιμοποιήθηκε σε πολλές επιστημονικές αποστολές, συμπεριλαμβανομένων εργασιών συντήρησης σε μια σειρά μετεωρολογικούς σταθμούς, συμπεριλαμβανομένου και του βελγικού σταθμού παρατήρησης της ατμόσφαιρας που βρίσκεται σε ένα οροπέδιο 2300 μέτρων.

Στην ιστοσελίδα της Venturi μπορείτε να διαβάσετε και το πώς προέκυψε το Antarctica. Λέγεται λοιπόν ότι το 2009, ο πρίγκιπας Αλβέρτος Β’ του Μονακό, επιστρέφοντας από ένα ταξίδι στην Ανταρκτική, είπε στον πρόεδρο της Venturi, Gildo Pastor, ότι οι εκεί ερευνητικοί σταθμοί δεν διέθεταν φιλικά προς το περιβάλλον, μη ρυπογόνα οχήματα. Έτσι, το Ίδρυμα του Πρίγκιπα Αλβέρτου ΙΙ ζήτησε από τον Venturi να βρει μια λύση μηδενικών εκπομπών, ικανή να μεταφέρει επιβάτες και εξοπλισμό από και προς τους χώρους επιστημονικής έρευνας.

Οι άνθρωποι της Venturi ανέλαβαν στη συνέχεια δράση δημιουργώντας τρεις διαδοχικές εκδόσεις του οχήματος. Το τελευταίο, που παρουσιάστηκε την 1η Ιουνίου, είναι αυτό που «έπιασε δουλειά» στις 10 Δεκεμβρίου 2021 στον βελγικό ερευνητικό σταθμό «Πριγκίπισσα Ελισάβετ».
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ