Αναμνήσεις από το μέλλον για την Goodyear που παρουσίασε ένα ελαστικό δύο-σε-ένα, ειδικά σχεδιασμένο για τα αυτόνομα αυτοκίνητα του μέλλοντος που θα μπορούν επίσης και να πετάνε, το concept AERO. Πρόκειται για ένα οπωσδήποτε ιδιόμορφο «ελαστικό» που θα μπορούσε να λειτουργήσει τόσο σαν ένα ελαστικό για την οδήγηση στο δρόμο όσο και σαν «προπέλα» για να μπορεί το αυτοκίνητο να πραγ στον ουρανό.

Ads

«Για πάνω από 120 χρόνια, η Goodyear επιδιώκει εμφατικά καινοτομίες και εφευρέσεις, συνεργαζόμενοι με τους πρωτοπόρους των ανακαλύψεων και των αλλαγών στη μεταφορά» «Με τις εταιρείες που ασχολούνται με την κινητικότητα να έχουν το βλέμμα στραμμένο στον ουρανό για να βρουν απαντήσεις στις προκλήσεις που θέτουν η αστική μεταφορά και η συμφόρηση, η δουλειά μας τόσο στην προηγμένη αρχιτεκτονική όσο και στα υλικά με τα οποία φτιάχνουμε τα ελαστικά μας οδήγησε στο να φανταστούμε ένα τροχό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί τόσο σαν παραδοσιακό ελαστικό δρόμου όσο και σαν σύστημα προώθησης στον ουρανό» είπε ο Chris Helsel, Chief Technology Officer της Goodyear.

Το concept AERO είναι μια ένα ταλαντευόμενο στροφείο με ευέλικτη μη πνευματική δομή. Οι ακτίνες του παρέχουν από τη μια στήριξη για τη μεταφορά του βάρους του οχήματος και από την άλλη δρουν ως πτερύγια ανεμιστήρα (έλικας) για την παροχή ώθησης όταν το ελαστικό έχει πάρει κλίση. Αυτό το μοναδικό, χωρίς αέρα ελαστικό απορροφά τους κραδασμούς κατά την οδήγηση στο δρόμο, ενώ η δομή του είναι αρκετά ισχυρή ώστε να αντέχει στην περιστροφή με τις υψηλές ταχύτητες που χρειάζονται οι ρότορες για να δημιουργήσουν κατακόρυφη ώθηση.

image

Ads

image

image

Το AERO μπορεί να συνδυαστεί με μια μαγνητική δύναμη που θα παρέχει ώθηση χωρίς τριβή. Αυτό θα επέτρεπε να αναπτυχθούν οι υψηλές ταχύτητες περιστροφής που απαιτούνται για την οδήγηση του οχήματος στο έδαφος και όταν ο τροχός πάρει κλίση να μπορέσει να σηκώσει το όχημα στον αέρα και να το κινήσει προς τα εμπρός.

Το AERO θα χρησιμοποιεί αισθητήρες οπτικών ινών για να παρακολουθεί την κατάσταση του οδοστρώματος, την φθορά των ελαστικών καθώς και τη δομική ακεραιότητα του ίδιου του ελαστικού, ενώ περιλαμβάνει επίσης έναν ενσωματωμένο επεξεργαστή τεχνητής νοημοσύνης που θα συνδυάζει πληροφορίες από τους αισθητήρες ελαστικών με δεδομένα που θα προκύπτουν από την επικοινωνία του οχήματος με άλλα οχήματα (V2V) και με τις υποδομές. Ο επεξεργαστής τεχνητής νοημοσύνης θα αναλύσει αυτές τις ροές δεδομένων για να συστήσει την βέλτιστη κάθε φορά επιλογή – επιτρέποντας σε ένα όχημα να προσαρμοστεί σε μια λειτουργία πτήσης ή οδήγησης – και να προσδιορίσει αλλά και να επιλύσει πιθανά ζητήματα που σχετίζονται με τα ελαστικά προτού αυτά συμβούν.

Παρόλο που το AERO αποτελεί ξεκάθαρα μια ιδέα-πρόταση για το μέλλον, κάποιες από τις λειτουργίες που περιέχει, όπως η μη πνευματική δομή και οι δυνατότητες «έξυπνου» ελαστικού, αναπτύσσονται από τη Goodyear σήμερα, ενώ άλλες μπορεί να αποτελέσουν τη βάση για νέες ιδέες και πιθανώς νέα προϊόντα στο μέλλον.