Οδηγούμε το νέο Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS, την πιο “κινήσιμη” έκδοση του ιαπωνικού SUV που λανσαρίστηκε φέτος την άνοιξη στην ελληνική αγορά και βάλθηκε να συναγωνιστεί τους Γάλλους στον τομέα της άνεσης. Ωστόσο, η τρίτη γενιά του διαχρονικού best seller της Nissan δεν προσφέρει μόνο πολιτισμό στις καθημερινές μετακινήσεις και ξεκούραστα ταξίδια, αλλά και άφθονους χώρους, υψηλή ποιότητα κατασκευής, ασφαλή οδική συμπεριφορά, λογικές επιδόσεις και συγκρατημένη κατανάλωση καυσίμου.
 
Έχοντας οδηγήσει για κάπου 700 χιλιόμετρα το νέο Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS – στην εθνική οδό, σε δύσκολες ορεινές διαδρομές, σε επαρχιακό δρόμο, αλλά και στην πόλη –  δεν μπορούμε παρά να ξεκινήσουμε από το στοιχείο εκείνο που και μας έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση, αφού καθόρισε το πόσο ξεκούραστη υπήρξε η συνύπαρξή μας με αυτό το ολοκαίνουργιο SUV.
 
Το α, λα Nissan πολλαπλό πρόσωπο της άνεσης
Εμφανής, λοιπόν, η αναβάθμιση της άνεσης σε όλα τα επίπεδα, ξεκινώντας από το σαφώς πιο ευρύχωρο, σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς μοντέλο, εσωτερικό, το οποίο επιπλέον είναι ντυμένο και με βελτιωμένης ποιότητας υλικά – χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το προηγούμενο Qashqai δεν ήταν δεόντως ποιοτικό. Είτε εμπρός βρεθείς είτε πίσω δεν παύεις να έχεις την αίσθηση του «αέρα», τόσο για το κεφάλι, όσο και για τα πόδια σου, ενώ επιπλέον δεν παύεις να εκτιμάς την ευκολία της πρόσβασης στο εσωτερικό – στοιχείο που είναι πιο έντονο όταν πρόκειται για το πίσω κάθισμα. Κάτι που οφείλεται, όπως είχαμε εξηγήσει και κατά την παρουσίαση του νέου Nissan Qashqai, στη μεγάλη γωνιά ανοίγματος των θυρών, αλλά και στην κατάλληλη διαμόρφωση της κλίσης της οροφής.
 
Μιλώντας για άνεση πρέπει οπωσδήποτε να αναφερθούμε και στην ηχομόνωση για να καταλήξουμε τελικά στην ανάρτηση στην εξέλιξη της οποίας είναι φανερό ότι δόθηκε έμφαση στον τομέα της απορροφητικότητας.
 
Έχουμε λοιπόν ένα αυτοκίνητο εξαιρετικά αθόρυβο που ταξιδεύει χωρίς οι επιβάτες του να κουράζονται, καθώς και ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι περιορισμένος, και ο θόρυβος από τον κινητήρα δεν φτάνει στα αυτιά σου – και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που πολύ εύκολα βρίσκεσαι να κινείσαι με ταχύτητα που δεν το περιμένεις! Γιατί με χαμηλά ντεσιμπέλ (και με δεδομένη την ευστάθεια, στην οποία θα αναφερθούμε εκτενέστερα σε λίγο) δεν υπάρχει κάτι άλλο να σε προειδοποιήσει, πέραν βεβαίως της ένδειξης στο ταχύμετρο…
 
Αποφασιστική η συμβολή της ανάρτησης στη διαμόρφωση της άνεσης που περιγράφουμε, κάνει πολύ καλή δουλειά, αφήνοντας ελάχιστες κακοτοπιές του οδοστρώματος να ενοχλήσουν τους επιβαίνοντες, σε όλες τις συνθήκες, σε όλα τα οδοστρώματα.
 
Ένα SUV πρακτικό και βολικό
Στα ισχυρά σημεία του νέου Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS περιλαμβάνεται και η εργονομία, η οποία σε γενικές γραμμές είναι υψηλού επιπέδου. Εξαιρετική η αναγνωσιμότητα του μικτού πίνακα οργάνων με τα δύο συμβατικά όργανα που διαθέτουν εξαιρετικά ευανάγνωστες ενδείξεις (και για τους πρεσβύωπες!), ενώ εξίσου ευανάγνωστος είναι και ο μικρός ψηφιακός πίνακας πολλαπλών ενδείξεων ανάμεσά τους. Σε αυτόν βλέπει κανείς ένα πλήθος πληροφοριών όπως η κατανάλωση, η ροή ενέργειας, η πίεση των ελαστικών κλπ. Διακόπτες και χειριστήρια είναι σε σωστές θέσεις, ενώ θετικά σχόλια πρέπει να κάνουμε και για την ορατότητα γύρω-γύρω (θα τολμούσαμε να πούμε και προς τα πίσω και προς τα πλάγια – σημεία που συνήθως πάσχουν τα SUV λόγω ύψους. Από κει και πέρα τον λόγο έχει η κάμερα οπισθοπορείας που συνδυάζεται με το πίσω ραντάρ παρκαρίσματος για να διευκολύνει τους ελιγμούς προς τα πίσω (αφήνοντάς μας όμως ένα περιθώριο για κριτική, αφού η οθόνη δεν είναι τόσο φωτεινή όσο θα θέλαμε).
 
Από και πέρα, άφθονες – και βολικές – θέσεις για μικροπράγματα (και στις πόρτες και ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό) σε διευκολύνουν στην καθημερινότητά σου – και οφείλουμε να σημειώσουμε στο σημείο αυτό το πόσο βολικά τοποθετημένες είναι οι δύο ποτηροθήκες, στις οποίες μπορείς να έχεις τον καφέ σου χωρίς να ενοχλείσαι κατά τις αλλαγές ταχυτήτων.
 
Υβριδική τεχνολογία: καλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση
Κατά τα άλλα, βασικό χαρακτηριστικό της νέας γενιάς του Qashqai είναι η ενσωμάτωση της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας – η οποία μάλιστα στην περίπτωσή μας λειτουργεί με τάση 12 Volt και όχι 48 Volt, όπως συμβαίνει στις περισσότερες αντίστοιχες περιπτώσεις.
 
Τα 6,0 Nm της “υποβοήθησης” της ροπής που υπόσχεται – για μέχρι 20 δευτερόλεπτα – ο μικρός ηλεκτροκινητήρας που περιλαμβάνει το ήπια υβριδικό σύστημα, το οποίο πηγαίνει “πακέτο” με τον turbo βενζινοκινητήρα των 140 ίππων, φαινομενικά δεν είναι πολλά (η ροπή του βενζινοκινητήρα φτάνει τα στα 240 Nm). Eίναι όμως αρκετά για να γίνεται αισθητή η καλύτερη απόκριση στο γκάζι – και αυτό που λέμε καλύτερο “τράβηγμα” στις χαμηλές κυρίως, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις και στις μεσαίες στροφές. Εξαιρετικό, από την πλευρά του, είναι το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων με το οποίο συνδυάζεται ο 1.3 DiG-T κινητήρας και επιτρέπει ταχύτατες αλλαγές, χωρίς ποτέ οδηγός να νιώθει κάποιο έστω στοιχειώδες σκάλωμα κατά το πέρασμα από τη θέση της «νεκράς».
 
Από την άλλη μερικά, εάν κάνεις αποφασίσει να κινηθεί με το Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS με σύνεση μπορεί και να εκπλαγεί βλέποντας κατανάλωση κάτω των 7,0 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα (με απόλυτο ρεκόρ μας τα 6,4 l/100 km) στην Εθνική Οδό ενώ με κάπως πιο λογικούς ρυθμούς και με λίγο παραπάνω γκάζι μπορεί κανείς να υπολογίζει ένα ταξίδι με περίπου 8,0 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Σημειώστε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα SUV που εύκολα «πιάνει» τα 180 km/h επιδεικνύοντας και σε αυτές τις υψηλές – και ορθώς απαγορευμένες – ταχύτητες υψηλού επιπέδου ευστάθεια.
 
Σταθερό και ασφαλές το Nissan Qashqai 3ης γενιάς
Και παρόλο που κατά την εξέλιξη της ανάρτησης δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση – στοιχείο που διαφοροποίησε κάπως την αίσθηση και την γενικότερη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου που έγινε λίγο πιο μαλακό – το νέο Nissan Qashqai εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη, ακόμα και όταν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα σε έναν ορεινό δρόμο με στροφές – κάτι που κατ’ επανάληψη κάναμε στη διαδρομή Ναύπακτος – Άνω Χώρα, όπου βρεθήκαμε στο πλαίσιο υλοποίησης ταξιδιωτικού αφιερώματος για λογαριασμό του περιοδικού Car & Driver. Είναι λοιπόν λίγο πιο μαλακό από ότι θα θέλαμε το καινούριο Qashqai – και αυτό αφορά κυρίως το εμπρός τμήμα του, που έχει την τάση να πλέει στις συναντήσεις του με τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Όμως αυτό δεν χαλάει τη συνολική εικόνα ενός αυτοκινήτου.
 
Όλα αυτά συνθέτουν ένα αυτοκίνητο απόλυτα ασφαλές με το οποίο μπορεί κανείς να κινηθεί αρκετά γρήγορα. Και μπορεί ενδεχομένως το νέο Nissan Qashqai να θεωρηθεί λιγότερο «σπορ» από το προηγούμενο μοντέλο, αλλά σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με καλή οδική συμπεριφορά, που ακολουθεί την τροχιά που χαράσσει κάθε φορά ο οδηγός με το τιμόνι, χωρίς να επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις με τη μορφή απότομων αντιδράσεων. Και είναι επίσης το νέο SUV της Nissan ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση.
 
Ορθή επιλογή
Φτάνοντας στο ταμείο βάζει κανείς κάτω από την μια την τιμή και από την άλλη τον εξοπλισμό. Και είναι αλήθεια ότι ο εξοπλισμός Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS όχι μόνο δεν σε απογοητεύει, αλλά επιβεβαιώνει ένα καλό value for money αφού ένα μεγάλο πακέτο συστημάτων ασφαλείας (βλ. παρακάτω) προσφέρεται στον βασικό εξοπλισμό. Το ίδιο ισχύει για τον εξοπλισμό που αφορά την άνεση. Εννοείται βέβαια ότι πλάστιγγα γέρνει υπέρ του Nissan Qashqai πρώτα απ’ όλα λόγω των βασικών χαρακτηριστικών που περιγράψαμε παραπάνω (χώροι, ποιότητα, χρηστικότητα, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις και – φυσικά – άνεση), αλλά τελικά και λόγω της σύγκρισης με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας, που αναδεικνύει το νέο SUV της Nissan σε μια από τις καλύτερες επιλογές της αγοράς – κάτι που ίσχυε και για τον προκάτοχό του – ακόμα και τις παραμονές της αντικατάστασής του…
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ