Με τα αρχικά ST να παραπέμπουν σε Sport Technologies, το νέο Ford Puma ST – που είναι και το πρώτο SUV της Ford Performance στην Ευρώπη – είναι φανερό ότι έρχεται να προσφέρει το κάτι παραπάνω στον τομέα των επιδόσεων και της οδικής συμπεριφοράς χωρίς να υστερεί στον τομέα της χρηστικότητας.

Ads

Αναβαθμισμένο και με προηγμένες τεχνολογίες που φέρουν τη γνωστή υπογραφή “Sports Technologies” – και μαζί της το μοναδικό στην κατηγορία διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) (στον προαιρετικό εξοπλισμό) και τα ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων (ευρεσιτεχνία της Ford), το νέο Puma ST υιοθετεί ένα ειδικά εξελιγμένο πλαίσιο με 40% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία στον πίσω άξονα και έρχεται να προσφέρει τα «δώρα» της Ford Performance για πρώτη φορά στην κατηγορία των μικρών SUV.

Το νέο Ford Puma ST με ισχύ 200 ίππων και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα διαθέτει το μοναδικό στην κατηγορία του μηχανικό διαφορικό περιορισμένης οδήγησης (LSD) και διαφορετικά επιλέξιμα drive modes (επιλογή λειτουργίας) – από το Eco μέχρι το “σκληροπυρηνικό” Track (για οδήγηση σε πίστα) αλλά και το πρόγραμμα Sport και – για πρώτη φορά σε μοντέλο της Ford Performance – το πρόγραμμα Eco, προσφέροντας έτσι επιλογές για ποικίλα οδηγικά σενάρια.

Ένα SUV αλλιώτικο από τ’ άλλα
Το αμιγώς μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης κατανέμει περισσότερη ροπή στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση προκειμένου να μειώσει την ολίσθηση, επιτρέποντας έτσι στον οδηγό να αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα.

Ads

Το προαιρετικό LSD λειτουργεί σε συνδυασμό με το Torque Vectoring Control, που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, εφαρμόζοντας πίεση πέδησης στον εσωτερικό τροχό, όταν το όχημα στρίβει. Η ισορροπία στη λειτουργία των δύο συστημάτων έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Ford Performance ώστε να επιτυγχάνεται βέλτιστη πρόσφυση στις στεγνές επιφάνειες και ομαλή συμπεριφορά στις βρεγμένες.

Το νέο Puma ST αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο την απόδοση της πλατφόρμας Β της Ford ώστε να αντισταθμίσει το εκ φύσεως υψηλότερο κέντρο βάρους του οχήματος. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας έχει αναβαθμισμένη στρεπτική ακαμψία που φτάνει στα 2.000 Nm/deg – τιμή βελτιωμένη άνω του 40% συγκριτικά με εκείνη του Fiesta ST και κατά 50% σε σχέση με αυτή του βασικού Puma. Επίσης, μία αντιστρεπτική δοκός με διάμετρο 28 mm βρίσκεται ενσωματωμένη στο τμήμα σχήματος U του άξονα, ενώ εμπρός συναντάται μια αντίστοιχη με διάμετρο 24 mm που συμβάλει επίσης στην ευστάθεια όταν το όχημα στρίβει.

Το σύστημα διεύθυνσης του νέου Puma ST έχει λόγο υποπολλαπλασιασμού 11,4:1 – και κατά συνέπεια το τιμόνι είναι σχεδόν 25% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Puma, ενώ τα «πατενταρισμένα» ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων της Ford που είδαμε για πρώτη φορά στον πίσω άξονα του Fiesta ST βελτιώνουν επίσης την ευστάθεια και την ευελιξία συνεργαζόμενα με αμορτισέρ διπλού θαλάμου της Hitachi.

Η απόδοση του συστήματος πέδησης έχει επίσης βελτιστοποιηθεί με τη διάμετρο των εμπρός δίσκων είναι αυξημένη κατά 17% συγκριτικά με τη στάνταρ έκδοση του Puma, φτάνοντας τα 325 mm, με εκείνη των πίσω να ανέρχεται στα 271 mm.

Ένας πανίσχυρος EcoBoost κινητήρας 200 ίππων
Ο προηγμένος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5L EcoBoost των 200 ίππων της Ford, τον οποίο είδαμε για πρώτη φορά στο πολυβραβευμένο Fiesta ST, υιοθετεί προηγμένες τεχνολογίες υπερσυμπίεσης και ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης, μαζί με σύστημα μεταβλητού χρονισμού “Twin Variable Cam Timing”, συνδυάζοντας σπορ επιδόσεις με βελτιστοποιημένη κατανάλωση.

Η μέγιστη ισχύς είναι διαθέσιμη στις 6.000 σαλ. ενώ η μέγιστη ροπή, η οποία έχει αυξηθεί στα 320 Nm, αποδίδεται μεταξύ 2.500 και 3.500 σ.α.λ., προσφέροντας γραμμική επιτάχυνση και άμεση απόκριση.

Ενώ μία από τις καινοτομίες που συναντάμε στον Ecoboost των 200 ίππων είναι ητεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford – η πρώτη για τρικύλινδρο κινητήρα – που σταματά αυτόματα την παροχή καυσίμου και τη λειτουργία των βαλβίδων σε έναν από τους θαλάμους καύσης σε συνθήκες μειωμένου φορτίου, όπως στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με μικρές απαιτήσεις από τον κινητήρα, συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης.

Τέλος, ο 1.5 Ecoboost κινητήρας του νέου Puma ST συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο με ομαλή λειτουργία, όπως αυτό του Fiesta ST, με πιο «κοντή» τελική σχέση μετάδοσης, που εξασφαλίζει με τους τροχούς των 19 ιντσών επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 220 km/h.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ