Ο Κωνσταντίν Τσελπάν, Έλληνας της Μαριούπολης, ήταν ο ευφυής μηχανολόγος μηχανικός που στις αρχές της δεκαετίας του ’30 σχεδίασε, ως επικεφαλής της ομάδας του, τον πρωτοποριακό κινητήρα diesel B-2 (V-2) ο οποίος έδωσε «φτερά» – και μαζί με αυτά τη δυνατότητα να διαπρέψει στο πεδίο της μάχης – στο σοβιετικό άρμα μάχης T-34. Όμως αυτό δεν ήταν αρκετό για να τον προφυλάξει από τις άδικες διώξεις της σταλινικής περιόδου.

Ads

Μπορεί σήμερα το να μιλήσει κανείς για δωδεκακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα, με άμεσο ψεκασμό, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και εκκεντροφόρο επικεφαλής να μην αποτελεί είδηση, δεν συνέβαινε όμως το ίδιο και το 1930. Όπως επίσης δεν ήταν και καθόλου συνηθισμένο την εποχή εκείνη να κινείται ένα άρμα μάχης από έναν κινητήρα diesel.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ