Τρία νέα plug-in υβριδικά μοντέλα ετοιμάζεται να παρατάξει στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, σε λίγες μέρες, στις αρχές Μαρτίου, η BMW. Τα μοντέλα αυτά ανήκουν στη λεγόμενη Premium μεσαία κατηγορία – πρόκειται για τρεις νέες εκδόσεις της BMW Σειράς 3 – και αναμένεται να δοκιμάσουν την τύχη τους στην αγορά το καλοκαίρι του 2020 σε λίγους μήνες δηλαδή. Ενώ η παρουσίαση τους εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική εξηλεκτρισμού της γκάμας της φημισμένης βαυαρικής εταιρείας που περηφανεύεται ότι ήδη διαθέτει στο δρόμο 500.000 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα στους δρόμους και σκοπεύει να πουλήσει άλλα τόσα μέχρι το τέλος του 2021, φτάνοντας το ένα εκατομμύριο.

Ads

Όπως αναφέρεται στο επίσημο δελτίο τύπου:

“Ο εξηλεκτρισμός των συστημάτων κίνησης είναι ένας από τους πυλώνες του BMW Group στην εταιρική στρατηγική του NUMBER ONE > NEXT. Καινοτομίες στους τομείς D-ACES (Design, Autonomous, Connected, Electrified & Services/Shared) θα αποτελέσουν τη βάση για βιώσιμη κερδοφορία στις παγκόσμιες αυτοκινητιστικές αγορές. Ως πρωτοπόρος στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, το BMW Group έχει ήδη παραδώσει μισό εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα σε όλο τον κόσμο. Συνολικά 145.815 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα των μαρκών BMW και MINI πουλήθηκαν το 2019. Με μερίδιο αγοράς πάνω από 7% σε όλο τον κόσμο και πάνω από 14% στην Ευρώπη, η εταιρεία ηγείται της παγκόσμιας κατάταξης επιτυχημένων προμηθευτών πολυτελών οχημάτων με αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης και plug-in υβριδικά. Στη Γερμανία, το BMW Group είναι ηγέτης στην κατηγορία ηλεκτροκίνητων οχημάτων με ποσοστό 24% (πηγή: IHS Markit Νέες Ταξινομήσεις 2019, Αναφορά 17.01.2020).

Μέχρι τα τέλη του 2021, το BMW Group στοχεύει να έχει πάνω από ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά / plug-in υβριδικά οχήματα στο δρόμο. Το 25% των ευρωπαϊκών πωλήσεων του BMW Group θα είναι ηλεκτροκίνητα οχήματα μέχρι το 2021: το ποσοστό αυτό θα διαμορφωθεί στο 33% μέχρι το 2025, ενώ μέχρι το 2030 οι ταξινομήσεις καινούργιων ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναμένεται να αγγίξουν το 50%. Το BMW Group σχεδιάζει να επεκτείνει τη γκάμα του με 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2023, εκ των οποίων πάνω από τα μισά θα λειτουργούν αμιγώς με ηλεκτροκίνηση. Η παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού BMW iX3 θα ξεκινήσει πριν από τα τέλη του 2020, ενώ του χρόνου θα ακολουθήσει το BMW i4 και το BMW iNEXT.”

Ads

image

Λεπτομερέστερα, σε σχέση με τα νέα plug-in μοντέλα επισημαίνονται τα εξής:

Περισσότερες επιλογές: παγκόσμια πρεμιέρα τριών νέων plug-in υβριδικών μοντέλων στην BMW Σειρά 3

Μετά το επιτυχημένο λανσάρισμα της νέας BMW 330e Sedan (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 1,7 – 1,6 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 15,0 – 14,8 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 38 – 36 g/km), η γκάμα των plug-in υβριδικών μοντέλων της σειράς θα αυξηθεί σημαντικά από το καλοκαίρι του 2020. Στα τέσσερα μελλοντικά μοντέλα με σύστημα ηλεκτροκίνησης, η τελευταία γενιά της τεχνολογίας eDrive αυξάνει την απόδοση και παράλληλα αναβαθμίζει και την οδηγική απόλαυση BMW. Η ηλεκτρική αυτονομία των plug-in υβριδικών μοντέλων της BMW Σειράς 3 κυμαίνεται από 55 έως 68 km.

Η ευφυής αλληλεπίδραση ενός δίλιτρου 4-κύλινδρου βενζινοκινητήρα και ενός ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένου στο 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic αποδίδει ισχύ 185 kW/252 hp στις BMW 330e Touring, BMW 330e xDrive Sedan και BMW 330e xDrive Touring. Υπό ιδιαίτερα υψηλά φορτία, η ισχύς αυτή μπορεί να αυξηθεί κατά 30 kW/40 hp επιπλέον, μέχρι τα 215 kW/292 hp για διάστημα 10 δευτερολέπτων μέσω του στάνταρ XtraBoost. Η μέγιστη ροπή του συστήματος είναι 420 Nm. Η ευελιξία και η σπορ οδηγική αίσθηση υπογραμμίζεται με μία ειδική για χροιά ήχου, χαρτογράφηση πεντάλ γκαζιού για άμεσο αλλά ακριβή έλεγχο και ένα ειδικό πρόγραμμα αλλαγών στο πλαίσιο του 8-τάχυτου κιβωτίου Steptronic που περιλαμβάνει κατέβασμα σχέσεων για αυξημένο φρένο κινητήρα.

Τα σπορ χαρακτηριστικά και η υψηλή απόδοση του plug-in υβριδικού συστήματος συνδυάζονται με την ανώτερη ευελιξία του ευφυούς συστήματος τετρακίνησης των BMW 330e xDrive Sedan και BMW 330e xDrive Touring. Αυτό κατανέμει την ισχύ του κινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Με αυτό τον τρόπο, το BMW xDrive διασφαλίζει μέγιστη ελκτική πρόσφυση και οδηγική ευστάθεια σε όλες τις εδαφικές και καιρικές συνθήκες. Επιπλέον, η πλήρως μεταβλητή κατανομή ισχύος προσδίδει μεγαλύτερη την ευελιξία στη σπορ οδήγηση. Ο συνδυασμός BMW eDrive και BMW xDrive προορίζεται κυρίως για οδήγηση στο χιόνι, σε ορεινές διαδρομές και σε συνθήκες off-road.”