Η απάντηση στο μεγάλο αυτό ερώτημα είναι θετική από πλευράς της Volvo, που στο πλαίσιο του στρατηγικού της σχεδίου Vision 2020, έχει στόχο – με την αξιοποίηση της υψηλής τεχνογνωσίας της στον τομέα της ασφάλειας – τον μηδενισμό των δυστυχημάτων. Στο πλαίσιο αυτό δεν διστάζει να μοιραστεί τη γνώση και την εμπειρία της με τους άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας E.V.A. (Equal Vehicles for All) ώστε να γίνουν όλα τα αυτοκίνητα ασφαλή για όλους. Η Volvo σκοπεύει μάλιστα με τη βοήθεια υψηλής τεχνολογίας να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της απόσπασης προσοχής και της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.
 

Η σχέση της Volvo με την ασφάλεια είναι και ιδιαίτερη και μακρόχρονη, αφού η σουηδική εταιρία ήταν αυτή που πριν από 60 χρόνια, «δώρισε» σε όλο τον κόσμο την πιο ζωτική εφεύρεση στον τομέα της οδικής ασφάλειας: τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων. Σήμερα, η εταιρεία ανοίγει τη βάση δεδομένων της και προσφέρει σε κάθε ενδιαφερόμενο τα αποτελέσματα της πολύχρονης έρευνάς της για τα τροχαία ατυχήματα, μέσω μιας κεντρικής ψηφιακής βάσης. Με την Πρωτοβουλία E.V.A., η Volvo αποκτά το δικαίωμα να διακηρύσσει ότι θέτει ως προτεραιότητα το κοινωνικό όφελος – και όχι το οικονομικό κέρδος – τουλάχιστον στην συγκεκριμένη περίπτωση, αφού δεν πατεντάρει τις καινοτομίες της και δεν περιορίζει την έρευνά της σε αυτό που επιβάλλουν οι κανονισμοί.
 
Παράλληλα, η εταιρία ανακοινώνει σημαντικές δράσεις, στην τελική ευθεία για την επίτευξη του οράματός της για την ασφάλεια (Vision 2020) που προβλέπει ότι από το 2020 δεν θα υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός μέσα σε ένα νέο Volvo: η σουηδική εταιρεία ανοίγει πρώτη τη συζήτηση για “σημαντικά κενά” στην ασφάλεια που σχετίζονται με τη συμπεριφορά του οδηγού και ανακοινώνει ότι από το επόμενο έτος θα εφαρμόσει στα αυτοκίνητά της νέα συστήματα για την πρόληψη των ατυχημάτων που συνδέονται με τον ανθρώπινο παράγοντα.

Ads

image
“Διαθέτουμε δεδομένα για δεκάδες χιλιάδες τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία μας βοήθησαν να κάνουμε τα αυτοκίνητά μας όσο το δυνατόν πιο ασφαλή απέναντι σε πραγματικούς κινδύνους”, δηλώνει η Lotta Jakobsson, καθηγήτρια και ανώτερη τεχνικός στο Κέντρο Ασφάλειας της Volvo. “Αυτό σημαίνει ότι τα αυτοκίνητά μας εξελίσσονται με στόχο να προστατεύουν όλους τους επιβάτες, ανεξάρτητα από το φύλο, το ύψος, το σχήμα και το βάρος τους σώματός τους και πέρα από το ‘μέσο άτομο’ που αντιπροσωπεύουν τα ανδρείκελα των δοκιμών σύγκρουσης”.

 
Ποια θα είναι αυτά; Πρόκειται για αισθητήρες και κάμερες που παρακολουθούν την συμπεριφορά του οδηγού και θα επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να παρεμβαίνει στην περίπτωση που αυτός δείχνει να έχει επηρεαστεί από ουσίες ή δεν δείχνει να προσέχει το δρόμο, δεν ανταποκρίνεται σε προειδοποιητικά σήματα οπότε κινδυνεύει να εμπλακεί σε ατύχημα. Σε τέτοιες περιπτώσεις θα ακολουθεί περιορισμός της ταχύτητας του αυτοκινήτου, αποστολή σήματος στην υπηρεσία βοηθείας του Volvo on Call και – αν αυτό είναι αναγκαίο – την επιβράδυνση και τελικώς το ασφαλές παρκάρισμα του αυτοκινήτου. Το λανσάρισμα των νέων συστημάτων θα αρχίσει από τα μοντέλα της Volvo που θα βασίζονται στην επόμενης γενιάς πλατφόρμα SPA2, στις αρχές της ερχόμενης δεκαετίας.

image

Ads

Μία ακόμα τεχνολογία που θα αξιοποιήσει η Volvo είναι το Care Key, με το οποίο ο οδηγός θέτει όριο ανώτατης ταχύτητας στο αυτοκίνητο πριν το δανείσει σε άλλους. Τα νέα συστήματα, μαζί με τη θέσπιση ανώτατου ορίου ταχύτητας σε όλα τα νέα Volvo (θυμίζουμε ότι όλα τα μοντέλα της αρχίζοντας το 2020 (Model Year 2021) θα έχουν ανώτατη ταχύτητα περιορισμένη στα 180 km/h), καθώς και με τα υπάρχοντα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, θα συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου της Volvo, προσφέροντας ασφαλέστερη οδήγηση.