Τα 50 χρόνια του κέντρου δοκιμών στο Dudenhofen θα γιορτάσει φέτος η Opel με μία μέρα ανοικτή για το κοινό (open day) στις 10 Σεπτεμβρίου. Με την ευκαιρία αυτή πραγματοποιούμε μια σύντομη φωτογραφική αναδρομή στην ιστορία του μεγάλου αυτού κέντρου δοκιμών. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης
Η πίστα δοκιμών εξέλιξης της Opel στο Dudenhofen άρχισε να λειτουργεί πριν από 50 χρόνια. Από τότε, αμέτρητα μοντέλα της εταιρίας υποβλήθηκαν σε σκληρές δοκιμές πριν την έναρξη της παραγωγής τους.
Στην αρχή, τον Απρίλιο του 1966, η έκταση των 2,6 τετρ. χλμ. ήταν ένας συνδυασμός ποικίλων διαδρομών συνολικού μήκους 33 χλμ. Ανάμεσά τους η πίστα των υψηλών ταχυτήτων μήκους 5,0 χλμ., με πλευρικές κλίσεις 33 μοιρών αλλά και το ενιαίο ασφατοστρωμένο τμήμα διαμέτρου 100 m για έλεγχο της πλαγιολίσθησης (skip pad).
Τη δεκαετία του 1980, προστέθηκε μία πίστα ελέγχου «ήχου και άνεσης» μήκους 4,4 km, ενώ το 1992, ολόκληρη η πίστα των υψηλών ταχυτήτων ανανεώθηκε σε 24 εβδομάδες λόγω σκληρής χρήσης.
Το 2004, προστέθηκε μια οβάλ πίστα με σύστημα ψεκασμού νερού και αποστράγγισης για δοκιμές επιτάχυνσης και σλάλομ. Ένας σταθμός δοκιμών αυτοκινήτων με κίνηση στους τέσσερις τροχούς ακολούθησε το 2006, μαζί με ένα σταθμό ανεφοδιασμού με 32 αντλίες για 16 διαφορετικούς τύπους καυσίμου.
Από το 2012 που έγινε η δεύτερη ανανέωση της πίστας υψηλών ταχυτήτων, οι οδηγοί δοκιμών διαγράφουν την καμπή υπό κλίση με ταχύτητα 250 km/h χωρίς την επίδραση πλευρικών επιταχύνσεων – μπορούν θεωρητικά ακόμα και να αφήσουν το τιμόνι. Έτσι δοκιμάζουν στην πράξη τις θεωρητικές τιμές τελικής ταχύτητας.
Ο εσωτερικός μετεωρολογικός σταθμός παρέχει δεδομένα για την υγρασία, την ταχύτητα και την κατεύθυνση του ανέμου. Συμπληρωματικά, εξαιρετικά ευαίσθητοι αισθητήρες τοποθετημένοι στην επιφάνεια του δρόμου προσφέρουν συνεχώς δεδομένα για την επιφανειακή θερμοκρασία και υγρασία ως συντελεστές του αποτελέσματος της δοκιμής. Εμφανώς, οι πίστες πρέπει να προετοιμάζονται για τη δοκιμή σύμφωνα με τις καιρικές συνθήκες.
Σημειώστε πως όταν δοκιμάζονται νέα μοντέλα, όπως το τρέχον Opel Astra, υφίστανται ακραία καταπόνηση 40.000 km στην πίστα δοκιμών, κάτι που αντιστοιχεί σε πάνω από 200.000 km ή 15 χρόνια σε “πραγματικούς δρόμους”.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >