Φορτωμένη εκπλήξεις η «μικρή» λιμουζίνα της μεγάλης Daimler. Από τη μια όποιος τη βλέπει δεν πιστεύει την τιμή της (ξεκινά κάτω από τα 30.000 ευρώ) και από την άλλη όποιος την οδηγεί δεν πιστεύει το πόσο σπορ συμπεριφορά έχει. Για τους δε πιο αντικειμενικά σκεπτόμενους, έκπληξη αποτελεί και το πόσο εντυπωσιάζει με την εμφάνισή της. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης
Το πρώτο βήμα το είχε κάνει η Mercedes όταν πήγε, όπως είχαμε πει στη δοκιμή της A-200, όταν πήγε για… γκολφ. Στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε δεν είναι να αφήνεις τίποτα να πέσει κάτω και εννοείται ότι οι Γερμανοί δεν θα ήταν αιωνίως απόντες από το χώρο των «μικρομεσαίων». Τo τυπικό πεντάθυρο χάτσμπακ που ακούει στο όνομα A-Class ήταν απλώς η αρχή, και η CLA, η –τρόπος του λέγειν μικρή – λιμουζίνα με την ιδιαίτερη αισθητική που προέκυψε από αυτό, ήταν η λογική συνέχεια. Εννοείται ότι θα ήταν παράλειψη να μην επισημάνουμε ότι όλη αυτή η προσπάθεια γίνεται υπό την αιγίδα του γνωστού μεγάλου ονόματος που θεωρητικά τουλάχιστον εγγυάται ποιότητα, πολυτέλεια και τεχνολογία.
Κάπως έτσι προέκυψε το εντυπωσιακό σεντάν που προσωπικά – από αισθητικής απόψεως – δε μας έκανε να ανατριχιάσουμε, ωστόσο φαίνεται ότι κατέκτησε τις καρδιές πολλών, μα πάρα πολλών… Γι αυτό και εντάσσουμε την εμφάνιση στα υπέρ της CLA-180 που οδηγήσαμε, αν και το συγκεκριμένο μοντέλο έχει πολύ πιο ουσιαστικά προσόντα να επιδείξει.
Το πιο ουσιαστικό από αυτά είναι η οδική συμπεριφορά. Δεν είναι μόνο το ότι η CLA 180 μοιάζει με τρένο υψηλών ταχυτήτων στην εθνική οδό (τουλάχιστον με το συγκεκριμένο συνδυασμό ζαντών-ελαστικών), είναι και ότι έχει την τάση να μετατρέπεται σε… βεντούζα στις στροφές. Τιμόνι και φρένα σύμμαχος του ενθουσιώδη οδηγού που θα θελήσει να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες πλαισίου-ανάρτησης, ενώ το προσφερόμενο αίσθημα ασφάλειας θα το εκτιμήσουν όλοι ανεξαιρέτως που θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι αυτής της Mercedes.
Η συνολικά πολιτισμένη και ομαλή λειτουργία του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων δεν περιλαμβάνει «εκρήξεις» – άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με ισχύ «μόνο» 123 ίππων, που καταφέρνει όμως μια χαρά και κινεί τη CLA 180 αρκετά γρήγορα. Ενδεχομένως θα θέλαμε κάτι περισσότερο στις χαμηλές στροφές, αλλά τελικά ο απολογισμός στον τομέα των επιδόσεων είναι θετικός, ενώ από την άλλη, η κατανάλωση στα χέρια μας περιορίστηκε στα 9,0 λίτρα/100 χλμ. με αρκετά γρήγορη οδήγηση, ενώ στις καθημερινές μετακινήσεις μας ήταν της τάξης των 8,7 έως 8,9 λίτ./100χλμ.
Η κομψότητα και το εντυπωσιακό στιλ δεν αφήνει ανεπηρέαστους τους χώρους, που για τους πίσω επιβάτες θα τους χαρακτηρίζαμε απλώς επαρκείς όσον αφορά τα γόνατα και οριακούς όσον αφορά τον «αέρα» για τα κεφάλια των ψηλότερων. Από την άλλη, το μέγεθος του πορτμπαγκάζ δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση, όπως δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση η συνολική ποιότητα του αυτοκινήτου.
Στα εργονομικά πλην σημειώνουμε τα χειριστήρια του aircondition, τη λάθος θέση της ποτηροθήκης, την περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω κ.ά. ενώ από την άλλη εύσημα οφείλουμε να απονείμουμε στους σχεδιαστές του πίνακα οργάνων που είναι ότι πιο πλήρες και ευανάγνωστο έχουμε συναντήσει.
Ρεζουμέ; Είναι προφανές ότι αν ψάχνεις για ένα καλό, στοιχειωδώς γρήγορο, τετράθυρο αυτοκίνητο, με μεγάλο πορτμπαγκάζ, μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου με αρκετά λιγότερα χρήματα. Είναι επίσης όμως προφανές πως όταν κοιτάς μια Mercedes δεν ψάχνεις τη φθηνή λύση. Ζητάς όνομα, πολυτέλεια, ενδεχομένως και κάτι παραπάνω σε τεχνολογία. Και είσαι έτοιμος να πληρώσεις για αυτά.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε λάστιχα GoodYear Eagle F1 225/40 R18 92W.
ΥΠΕΡ Εξαιρετικό κράτημα-τιμόνι-φρένα, αρκετά καλές επιδόσεις, εντυπωσιακή εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, συγκρατημένη κατανάλωση, μεγάλο πορτμπαγκάζ
ΚΑΤΑ Εργονομικές μικροατέλειες, «κοπανάει» στις λακκούβες
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1595 cm3
Ισχύς 122 hp / 5000 rpm
0-100 km/h 9,3’’
Ταχύτητα 210 km/h
Κατανάλωση* 7,5 / 4,5 / 5,6 l/100 km
Εκπομπές CO2 130 g/km
M x Π x Y 4630 x 1777 x 1432 mm
Πορτμπαγκάζ 470 λίτρα
Τιμή** 28.470 €
*Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή)
**Τιμή βασικής έκδοσης με απόσυρση.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >