Διατηρώντας όλους τους επιθετικούς προσδιορισμούς που έχουν σχέση με σχεδίαση και πολυτέλεια το Ypsilon αποκτά το πλεονέκτημα της οικονομίας. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης
Ads
Μπορεί και να ακούγεται σαν σχήμα οξύμωρο, αλλά το πετρελαιοκίνητο Ypsilon είναι πιο αθόρυβο – βλέπε πιο πολιτισμένο – από το βενζινοκίνητο, τουλάχιστον από αυτό με τον θεωρητικά σουπερ-οικονομικό δικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 900 κυβικών εκατοστών. «Κροταλίσματα» τέλος και ο εξαιρετικός μικρός diesel –προϊόν της μακράς προϋπηρεσίας των Ιταλών στο χώρο της πετρελαιοκίνησης- δίνει τα ρέστα του…
Και ίσως έχει μια αξία να θυμίσει κανείς ότι αυτός ο κινητήρας τοποθετείται όχι μόνο και σε πολλά ακόμα μοντέλα του Gruppo Fiat, αλλά και σε μοντέλα της Opel!
Δουλεύει λοιπόν αρκετά στρωτά αυτό το μικρό «πασπαρτού» σύνολο και μάλιστα τραβάει καλύτερα στις χαμηλές στροφές απ’ ότι στην περίπτωση της Alfa Romeo MiTo και αποδίδει την ισχύ του ομαλά μέσα στο πλαίσιο που ορίζουν οι λειτουργικές ιδιαιτερότητες των πετρελαιοκινητήρων. Στις 2.000-4.000 στροφές/λεπτό κάνεις πρακτικά ότι θέλεις. Έχει και το κιβώτιο ταχυτήτων μαλακό επιλογέα, που δεν σκαλώνει…
Με δυο λόγια είναι ένα εύχρηστο αυτοκίνητο, που όμως έχει κάτι από… μπιμπελό που σε κάνει να το χαρακτηρίσεις περισσότερο σαν «αυτοκινητάκι» (ίσως επειδή είναι από τα μικρότερα σε μέγεθος σουπερ-μίνι της αγοράς), παρά το γεγονός ότι κάνει σχεδόν τα πάντα και βέβαια ταξιδεύει με χαρακτηριστική άνεση και οικονομία, χάρη στη «μακριά» πέμπτη.
Η οδική συμπεριφορά βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της ασφάλειας που ισχύει και για το βενζινοκίνητο Ypsilon. Δεν βλάπτει να θυμάσαι το σχετικά ψηλό κέντρο βάρους, αλλά θέλει προσπάθεια για να σου προκύψει κάποιο πρόβλημα από αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό. Τιμόνι και φρένα ικανοποιούν με βάση το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Χώροι και πορτμπαγκάζ δεν βάζουν υποψηφιότητα για βραβείο (είπαμε το Ypsilon είναι από τα μικρά σουπερ-μίνι) αλλά επιτρέπουν σε μια τετραμελή οικογένεια να πηγαίνει –σε πλήρη σύνθεση- για ψώνια. Υπάρχει δηλαδή μια ισορροπία ανάμεσα στο χώρο για επιβάτες και στο χώρο για αποσκευές.
Ουσιαστικότατο πλεονέκτημα η χαμηλή κατανάλωση: 6,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα έδειξε το trip computer μέσα στην Αθήνα και είναι αυτή ακριβώς η κατανάλωση ένα ακόμα στοιχείο που θα σε κάνει να προτιμήσεις το πετρελαιοκίνητο Ypsilon από το βενζινοκίνητο αδελφάκι του (η διαφορά της τιμή αποσβένεται σε 1-1,5 χρόνο – ανάλογα με τα διανυόμενα χιλιόμετρα). Σημειώνουμε ότι το Ypsilon 1.3 JTD απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, λόγω χαμηλών εκπομπών ρύπων.
Παρατήρηση: Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε λάστιχα GoodYear Efficient Grip 185/55 R15 και διέθετε ρεζέρβα τύπου ανάγκης. Επίσης, απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο
ΥΠΕΡ Χαμηλή κατανάλωση, σχεδίαση, πολυτέλεια, ποιότητα κατασκευής, ευελιξία, επιδόσεις
ΚΑΤΑ Εργονομικές ατέλειες
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1248 cm3
Ισχύς 95 ps/ 4000 rpm
0-100 km/h 11,4’’
Ταχύτητα 183 km/h
Κατανάλωση* 5,0 / 3,8 / 4,2 l/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
M x Π x Y 3842 x 1676 x 1520 mm
Πορτμπαγκάζ 217 λίτρα
Τιμή** 13.200 €
*Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή)
**Τιμή έκδοσης Silver με ενσωματωμένη έκπτωση (κανονική τιμή 16.100 €) για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων. Περιλαμβάνει air condition, 4 αερόσακους, ηλ. παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ABS και σύστημα Stop & Start και ραδιο cd.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >