Ο μικρός diesel δένει γάντι με το επίσης μικρό Panda, που αποδεικνύεται σαφώς πιο ευχάριστο στην αστική καθημερινότητα από τα βενζινοκίνητα αδέλφια του, αλλά και αισθητά πιο αποτελεσματικό από αυτά, επιτυγχάνοντας θεαματικά μικρή κατανάλωση καυσίμου. Του Νίκου Λουπάκη.
Για ευνόητους λόγος ξεκινάμε από την κατανάλωση, που συνήθως την αφήνουμε για το τέλος: με 5,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα (η μέση κατανάλωση που είδαμε εμείς στο trip computer), το πετρελαιοκίνητο Panda είναι απλώς ένα από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει, έστω και αν λάβουμε υπόψη ότι η μέση ταχύτητα κίνησης ήταν σχετικά ψηλή για τα αστικά δεδομένα (33 km/h). Το ενδιαφέρον είναι μάλιστα ότι αυτή η τιμή δεν προέκυψε μετά από προσπάθεια – το αντίθετο θα λέγαμε, καθώς εκμεταλλευόμενοι την «προθυμία» του κινητήρα μάλλον χαλαρώσαμε στον τομέα της οικονομικής οδήγησης… Το γεγονός ότι το κιβώτιο ήταν πεντάρι, ουδόλως επηρέασε την πολύ καλή αίσθηση του «τραβήγματος» από τις χαμηλές στροφές.
Αν τώρα είναι αλήθεια ότι ο κινητήρας φέρει πολύ μεγάλο μέρος της… ευθύνης για το πόσο ευχάριστο είναι ένα αυτοκίνητο, τα δικά τους μερίδια φέρουν και η ποιότητα κατασκευής και η ανάρτηση. Η τελευταία διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο και στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, καταφέρνει στην περίπτωση του Panda να βρίσκει τη χρυσή τομή, συνδυάζοντας το καλό κράτημα με την επίσης καλή άνεση. Με λίγα λόγια δεν σε ταλαιπωρεί στις λακκούβες, αλλά και δεν σε κάνει να νιώθεις ανασφάλεια οπότε θα τολμούσαμε να πούμε ότι συμπεριφέρεται σαν ανάρτηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου.
Η αίσθηση «δεμένου» που αποπνέει το Panda μετράει επίσης στα «υπέρ». Οι χώροι είναι επαρκείς για 4 ενήλικους επιβάτες, ωστόσο ο χώρος για τα γόνατα αυτών που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα δεν είναι ότι καλύτερο κυκλοφορεί στην αγορά… Το πορτμπαγκάζ υπεράνω κριτικής (με βάση τα δεδομένα της μικρής κατηγορίας στην οποία ανήκει το Panda), δε συμβαίνει όμως το ίδιο και με την εργονομία, καθότι το αίμα νερό δε γίνεται – και στο σημείο αυτό οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι έχουμε υπόψη μας κάποιες μικροατέλειες (π.χ. άβολη θέση διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα) που προσπαθούν να χαλάσουν την εικόνα του γενικά χρηστικού ταμπλό.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε λάστιχα Dunlop Sport BluResponse 185/55 R15 82H.
ΥΠΕΡ Χαμηλή κατανάλωση, «ζωντανός» κινητήρας, ευελιξία, αίσθηση «δεμένου», ισορροπία μεταξύ κρατήματος και άνεσης
ΚΑΤΑ Εργονομικές μικροατέλειες, οριακός χώρος για τα γόνατα στο πίσω κάθσιμα
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1248 cm3
Ισχύς 75 hp / 4000 rpm
0-100 km/h 12,8’’
Ταχύτητα 168 km/h
Κατανάλωση* 4,7 / 3,5 / 3,9 l/100 km
Εκπομπές CO2 104 g/km
M x Π x Y 3653 x 1643 x 1551 mm
Πορτμπαγκάζ 225 λίτρα
Τιμή** 12.219 €
*Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή)
**Τιμή έκδοσης POP με απόσυρση. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται: ABS / EBD και Brake assist, Air Condition, αερόσακος οδηγού, αερόσακος συνοδηγού, αερόσακοι τύπου κουρτίνας, εμπρός προσκέφαλα με σύστημα αποφυγής τραυματισμού αυχένα, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι με επιλογή City και ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και κεντρικό κλείδωμα, προεγκατάσταση ηχοσυστήματος με 4 ηχεία & κεραία, πίσω κάθισμα για 2 άτομα και 2 προσκέφαλα, πίνακας οργάνων με στροφόμετρο και Trip Computer, προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος, εφεδρικός τροχός. Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ηχοσύστημα περιλαμβάνονται στην αμέσως επόμενη έκδοση LOUNGE (12.807 €, με απόσυρση)
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >