Δεν είναι το πιο γρήγορο, δεν είναι το πιο οικονομικό, δεν είναι το πιο φθηνό, είναι όμως εξαιρετικά ισορροπημένο, πρακτικό, ποιοτικό και τελικά ένα από τα φαβορί μεταξύ των επιλογών μεταφορικού μέσου για τις καθημερινές μας διαδρομές. Του Νίκου Λουπάκη

Ads

Δύσκολο να αποφύγεις τα… πρωτότυπα» κλισέ, τύπου «μικρό με μεγάλα χαρίσματα» ή το όλο υπονοούμενα «μικρό στο μάτι» έχοντας συμβιώσει για μια ολόκληρη βδομάδα με το Chevrolet Spark. Που καινούριο δεν το λες – και ας έχει υποστεί πέρυσι το σχετικό, προγραμματισμένο face lift το οποίο για να το αντιληφθείς απαιτείται όχι μόνο παρατηρητικότητα, αλλά και προσπάθεια. Όμως δεν το λες και παλιό και πολύ περισσότερο γερασμένο ή ξεπερασμένο. Το Matiz είναι εδώ, με το μοντέρνο και επιθετικό στιλ που εντυπωσίασε από την πρώτη στιγμή της παρουσίασής του και που τέσσερα χρόνια μετά εξακολουθεί να μας αρέσει.

image

Το πρώτο προφανές χάρισμα του Spark έχει να κάνει όχι απλά με τους χώρους αλλά και με τη διαρρύθμιση τους. Με μήκος που δεν ξεπερνά τα 3,65 είναι τόσο ευέλικτο όσο χρειάζεται για να κυκλοφορείς χωρίς άγχος στο κλεινόν άστυ (και να βρίσκεις εύκολα να παρκάρεις), αλλά και τόσο ευρύχωρο ώστε να μπορείς να πας τα παιδιά σου στο σχολείο χωρίς να προβληματίζεσαι που θα χωρέσουν οι τσάντες τους όταν έχουν γυμναστική. Και αυτό δεν είναι λεπτομέρεια, είναι ουσιαστικό πλεονέκτημα το να έχεις ένα πραγματικό χώρο αποσκευών και όχι μια θήκη για χαρτοφύλακα.

Ads

Το ταμπλό δεν είναι μόνο όμορφο, αλλά και εξαιρετικά πρακτικό με «άπειρες» θέσεις για μικροπράγματα στην κεντρική κονσόλα και στις πόρτες.

image

Η δεύτερη ουσιώδης αρετή έχει να κάνει με την ποιότητα. Το Spark δείχνει ιδιαίτερα «δεμένο» και δεν σε ενοχλεί με κανενός είδους τριξίματα. Προσθέστε σε αυτό και τη λεγόμενη «απτή» ποιότητα, τα υλικά κατασκευής του ταμπλό, προσθέστε και το γεγονός ότι το εσωτερικό είναι παντού ντυμένο (δεν φαίνεται γυμνό μέταλλο πουθενά) – και τότε έχετε μια συνολικά ποιοτική εικόνα, που στα περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας δεν είναι καθόλου δεδομένη. Σημειώνουμε επίσης ότι αντίστοιχη εικόνα είχαμε και από Spark που είχαμε οδηγήσει παλιότερα, προ face lift, το οποίο κατάφερνε να κρύβει με μεγάλη επιτυχία τα 55.000 δημοσιογραφικά χιλιόμετρα που είχε στο οδόμετρο…

Ο τρόπος τώρα που κινείται – και εδώ αναφερόμαστε σε οδική συμπεριφορά, άνεση και επιδόσεις- έχει στοιχεία που άλλα μπορούν να καταταχθούν στις αρετές και άλλα στις αδυναμίες. Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει η ανάρτηση της αντιξοότητες του αστικού οδικού δικτύου, για παράδειγμα, είναι εξαιρετικός με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ η οδική συμπεριφορά χωρίς να μπορείς να πεις ότι εντυπωσιάζει είναι επίσης ενδιαφέρουσα και σου επιτρέπει να κινείσαι απροβλημάτιστα με 120-140 χλμ./ώρα. Η αίσθηση που έχεις στο τιμόνι είναι καλή, ενώ τα φρένα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις σου.

Το θέμα όμως στο σημείο αυτό είναι το πως φτάνεις τα 120 χλμ./ώρα… Αντιλαμβάνεστε ότι οι επιδόσεις δεν μας ενθουσίασαν, το Spark δείχνει νωχελικό και χρειάζεται να ανεβάζεις αρκετά τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα (σε απλά ελληνικά: θέλει να πατάς πολύ γκάζι) για να κινείσαι γρήγορα. Η κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 7,0 λίτρα και δεν είναι ότι καλύτερο υπάρχει στην κατηγορία, αλλά με βάση και τις συνθήκες που κινηθήκαμε δεν θα τη λέγαμε και κακή.

image

Κάπως έτσι έρχεται η ώρα του συμπεράσματος: ναι, δίνουμε ψήφο εμπιστοσύνης και ας μας μπερδεύει λίγο η τιμολογιακή πολιτική της Chevellas. Το πακέτο της βασικής έκδοσης έχει όλα τα απαραίτητα, αλλά θα προτιμούσαμε την έκδοση με τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος στο τιμόνι, τις ζάντες αλουμινίου, τους προβολείς ομίχλης και φυσικά το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC, που θα μας έκανε να ξεπεράσουμε τα 9.000 ευρώ.

Με μια ματιά
ΥΠΕΡ Ευελιξία, χώροι (με βάση τις διαστάσεις), πρακτικότητα, ποιότητα, ευκολία χρήσης
ΚΑΤΑ Έλλειψη «νεύρου»

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 995 cm3
Ισχύς 68 ps/ 6400 rpm
0-100 km/h 15,5’’
Ταχύτητα 154 km/h
Κατανάλωση* 6,2 / 4,0 / 4,8 lit./100 km
Εκπομπές CO2 113 g/km
M x Π x Y 3.640 x 1.597 x 1.522 mm
Πορτμπαγκάζ 170 λίτρα
Τιμή** 7.490 €

*Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή)
**Τιμή βασικής έκδοσης LS με air condition (περιλαμβάνει προσφορά και απόσυρση – αρχική τιμή 8.480 €) που διαθέτει: ABS, υδραυλικό τιμόνι, 6 αερόσακους, Ράδιο CD – MP3, Θύρα USB, 4 ηχεία, Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, Κεντρικό κλείδωμα κ.ά.