Προφανώς μια BMW είναι πολυτελής και ακριβή, προφανώς για κάποιους σημαίνει «κάτι» από την άποψη του… στάτους, ωστόσο αν καταφέρεις να την απενοχοποιήσεις – πράγμα όχι εύκολο – στις μέρες μας, θα ανακαλύψεις ένα αυτοκίνητο με ιδιαίτερο χαρακτήρα και άποψη, ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς παραβλέποντας κάποιες μικροϊδιοτροπίες του. Του Νίκου Λουπάκη
Ads
Αν έχεις διατηρήσει στη μνήμη σου την εμπειρία της επαφής με το αρχικό μοντέλο της σειράς 1, μια δεκαετία περίπου πριν, τότε με το καλημέρα, με το που βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι της ολοκαίνουριας 116i λες: αθώος ο κατηγορούμενος! Η ποιότητα είναι πλέον BMW και πείθει ότι είναι αντάξια και του ονόματος του κατασκευαστή αλλά και της τιμής του αυτοκινήτου.
Για την εργονομία τα σχόλια δεν μπορούν να είναι εξίσου θετικά, εδώ κάποια εργονομικά σφάλματα, με το σημαντικότερο απ’ όλα να αφορά την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο των επιβατών (και του οδηγού), αποδεικνύονται με το δικό τους τρόπο «αντάξια» του ονόματος της φημισμένης εταιρίας.
Ναι στη BMW κάτι έχουν με τις πόρτες και σε αναγκάζουν να διπλώνεσαι για να μπεις ή να βγεις, σε αρκετά μοντέλα τους. Κάτι έχουν επίσης και με τους εσωτερικούς χώρους, που δείχνουν λίγοι με βάση τις εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου, αφήνοντας το μεγάλο πορτ-μπαγκάζ να σώζει την χωροταξική τιμή της εταιρίας. Φροντίζουν όμως να σε αποζημιώσουν με πολλά άλλα!
Ο κινητήρας; Μετάξι! Μεταβλητός χρονισμός και turbo με twin scroll μεταμορφώνουν τα 1.600 κυβικά σε τουλάχιστον 2.000… Νιώθεις ότι τραβάει παντού – και χαμηλά, και ψηλά – αυτό το μηχανολογικό διαμάντι, ίσως γιατί η μέγιστη ροπή των 220 Nm (που με overboost ανεβαίνουν στα 240 Nm) αποδίδεται από τις 1350 μέχρι τις 4300 στροφές ανά λεπτό. Το εξαιρετικό «οχτάρι» αυτόματο κιβώτιο steptronic (που περιλαμβάνεται στα «εξτρά» και κοστίζει 2.366 ευρώ) συμβάλλει σημαντικά στη διαμόρφωση της πολύ καλής εικόνας, αφού ο τρόπος που πραγματοποιούνται οι αλλαγές σε κάνει να ξεχάσεις το ότι υπάρχει και δυνατότητα σειριακής λειτουργίας.
Να πούμε τώρα ότι το «μενού» ολοκληρώνεται με ένα πολύ καλό τιμόνι και με –πραγματικά – εξαιρετικά φρένα; Να πούμε ότι η ανάρτηση καταφέρνει να προσφέρει τουλάχιστον καλή άνεση, «στήνοντας» ταυτόχρονα με μοναδικό τρόπο την πεντάθυρη –παραδοσιακά «πισωκίνητη» – BMW στην άσφαλτο, επιτρέποντας τον έλεγχο των όποιων παιχνιδισμάτων της ουράς της;
Ναι, θα το πούμε και θα συμπληρώσουμε ότι όλα αυτά συνδυάζονται με ένα εξαιρετικό πακέτο ηλεκτρονικού ελέγχου που περιλαμβάνει τις λειτουργίες Sport+, Sport και Comfort (που επιδρούν σε ανάρτηση, τιμόνι & κινητήρα), ενώ η ECO PRO καθιστά δυνατή τη μείωση, έως και 20 %, της κατανάλωσης του αυτοκινήτου.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε λάστιχα Bridgestone Potenza 225/45 R17 91W και αντί ρεζέρβας διέθετε κιτ επισκευής τροχού. Τέλη κυκλοφορίας 122,3 ευρώ.
ΥΠΕΡ: Κινητήρας, αυτόματο κιβώτιο, φρένα, οδική συμπεριφορά, ποιότητα
ΚΑΤΑ: Εργονομικές ατέλειες, αυξημένη τιμή όταν προστεθούν «έξτρα»
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1598 cm3
Ισχύς 136 ps/ 4400 rpm
0-100 km/h 9,1’’
Ταχύτητα 210 km/h
Κατανάλωση* 7,4 / 4,8 / 5,8 l/100 km
Εκπομπές CO2 134 g/km
M x Π x Y 4324 x 1765 x 1421 mm
Πορτμπαγκάζ 360 λίτρα
Τιμή** 23.900 €
*Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή)
**Τιμή βασικής έκδοσης, με air condition, 6 αερόσακους, το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας DSC με ABS, ASC και DTC (Dynamic Traction Control), CBC Cornering Brake Control, DBC Dynamic Brake Control, σύστημα Start/Stop και ατσάλινες ζάντες 16 ιντσών με λάστιχα 195/55 R16 87H. Η έκδοση Urban Line που οδηγήσαμε (+ 2.140 €) διαθέτει επίσης λευκές ζάντες ελαφρού κράματος και λευκά διακοσμητικά στοιχεία, σπορ δερμάτινο τιμόνι κ.ά.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >