Τον πολύ καυστικό τίτλο “Δέσμη μέτρων υπέρ των τραμπούκων και των δολοφόνων της ασφάλτου…” χρησιμοποιεί σε δελτίο τύπου που εξέδωσε η ΕΥΘΥΤΑ (Εταιρία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων). Αφορμή μια τουλάχιστον περίεργη τροπολογία σχετικά με τα θανατηφόρα τροχαία που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για τα Τέμπη, η οποία ήρθε προς συζήτηση στη Βουλή πριν από τέσσερις μέρες. Βάσει αυτής για κακούργημα παραπέμπεται ο οδηγός που θα προκαλέσει θάνατο σε τροχαίο μόνο αν η ταχύτητα του οχήματός του ξεπερνούσε τα… 190 km/h.
 
Ακολουθεί το κείμενο του δελτίου τύπου:
 
Στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης «Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, κλπ» που κατατέθηκε στη Βουλή στις 24 Μαρτίου για να ξεκινήσει η συζήτηση του στις 27 επανέρχεται (άρθρο 67) η υπαγορευμένη από Δικηγορικό Γραφείο πρόταση τροποποίησης του άρθρου 290 Α του Ποινικού Κώδικα περί Επικίνδυνης Οδήγησης που είχε εμφανιστεί τον περασμένο Νοέμβρη σε σχέδιο Νόμου του υπουργείου Δικαιοσύνης και αποσύρθηκε όταν αυτό παρουσιάστηκε στη Βουλή το Δεκέμβρη.
 
Η προκλητική αυτή τροποποίηση θεσπίζει ως κακούργημα την πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου στο οδικό δίκτυο των πόλεων MONON όταν η ταχύτητα που αναπτύσσει ο οδηγός ξεπερνά τα 90 km/h (40 km πάνω από το υφιστάμενο όριο των 50 km/h) και στους αυτοκινητοδρόμους όταν ξεπερνά τα 190 km/h (60 km πάνω από το υφιστάμενο όριο).
 
Είναι μια τροπολογία που κλείνει το μάτι στους παραβατικούς οδηγούς πως αν σκοτώσουν κάποιον μέσα στην πόλη τρέχοντας με 60, 70, 80 ή και 89 km/h δεν πρόκειται να υποστούν το παραμικρό και αν κάνουν το ίδιο σε αυτοκινητόδρομο τρέχοντας με 150, 170, 180 ή και 189 km/h και πάλι δεν θάχουν καμιά συνέπεια.
 
Και στις δυο περιπτώσεις οι φόνοι θα χαρακτηριστούν πλημμελήματα – ανθρωποκτονίες από αμέλεια.
 
Είναι μια τροποποίηση που αφορά στην εξαίρεση και όχι τον κανόνα των τροχαίων εγκλημάτων γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των φόνων και των σοβαρών τραυματισμών γίνονται με πολύ μικρότερες ταχύτητες.
Δείτε το πλήρες άρθρο κάνοντας κλικ εδώ