Το Dacia Sandero ήταν ήδη από την προηγούμενη γενιά του δημοφιλές – ιδιαιτέρως στην έκδοση Stepway, καθώς συνδύαζε ένα ασυναγώνιστο value for money με τα χαρακτηριστικά ενός Crossover αυτοκινήτου. Η νέα γενιά του μοντέλου πάει ένα βήμα παραπέρα, φέρνοντας μαζί της ένα άλλο ασυναγώνιστο πλεονέκτημα: αυτό της εργοστασιακής εγκατάστασης υγραερίου που και εξασφαλίζει ασύγκριτα χαμηλότερο κόστος κίνησης, αλλά και καλύπτεται από πλήρη εργοστασιακή εγγύηση.
 

Ads

Με τη βενζίνη να φλερτάρει από καιρό με τα 2,5 ευρώ ανά λίτρο και να απειλεί μάλιστα να σκαραφαλώσει μέσα στη χρονιά ακόμα και στα 3,0 ευρώ, η οποιαδήποτε αναφορά σε ένα μοντέλο που το λογότυπό του συνοδεύεται από τα μαγικά αρχικά LPG (Liquified Petroleum Gas – κοινώς υγραέριο) είναι… καταδικασμένη να ξεκινήσει από τη δυνατότητα κίνησης – και – με το καύσιμο αυτό που κοστίζει «μόλις» 1,12 €/lit. Γιατί το νέο Dacia Sandero Stepway LPG είναι στην πραγματικότητα ένα όχημα διπλού καυσίμου, αφού μπορεί να κάψει και βενζίνη, και υγραέριο.
 

Αυτή η διπλή υπόσταση του Dacia Sandero Stepway LPG όχι μόνο συνεπάγεται μία σημαντικότατη εξοικονόμηση στο κόστος κίνησης αλλά έρχεται επίσης να προσφέρει και καλύτερες επιδόσεις και αυτό το καταλαβαίνει ο οδηγός κατά τη μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο. Βλέπετε είναι εννέα ίπποι η διαφορά στην ισχύ κατά τη λειτουργία με υγραέριο (αφού με βενζίνη έχουμε στη διάθεσή μας 91 ίππους, ενώ με LPG έχουμε 100) – και την καταλαβαίνει κάνεις τη διαφορά και στις «φουλ» επιταχύνσεις, αλλά και στις επιταχύνσεις με μισό γκάζι. Δεν είναι λοιπόν μόνο πιο οικονομική επιλογή το υγραέριο, είναι τελικά και πιο ισχυρή – κάνει καλό και στις επιδόσεις!
 

Σημειώστε ότι οι μετακινήσεις με το υγραεριοκίνητο Sandero κοστίζουν περίπου 40% λιγότερο σε σχέση με τη βενζίνη*.
 

Ads

Η δεξαμενή του υγραερίου, τώρα, είναι τοποθετημένη κάτω από το πορτμπαγκάζ – και το σημαντικό στην περίπτωση του Dacia Sandero Stepway είναι ότι η εγκατάσταση υγραεριοκίνησης έχει γίνει από το εργοστάσιο – με όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις να είναι σωστά υπολογισμένες και να έχουν γίνει ήδη από τη γραμμή παραγωγής. Και χωρίς πάλι αυτό να σημαίνει ότι ένας καλός τεχνίτης στην Ελλάδα δεν μπορεί να προσφέρει μία ποιοτική εργασία, είναι σίγουρα διαφορετικό το να σου έρχεται ένα σύστημα τοποθετημένο και ρυθμισμένο από το εργοστάσιο και να καλύπτεται από την ίδια εγγύηση που καλύπτει συνολικά το αυτοκίνητο.
 

Ένα ευέλικτο crossover…

Tο αν θα χαρακτηρίσεις το νέο Dacia Sandero Stepway SUV ή Crossover λίγη σημασία έχει. Έστω και αν η Dacia επιλέγει τον δεύτερο χαρακτηρισμό. Το βέβαιο είναι πως το αυτοκίνητο σε πείθει για αυτόν τον χαρακτήρα του, δηλαδή για τη δυνατότητα του να κινηθεί εκτός ασφάλτου (αλλά και να… καβαλήσει πεζοδρόμια αν χρειαστεί), τόσο με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που επισήμως φτάνει τα 20,1 εκατοστά, όσο και με όλα αυτά τα προστατευτικά – και ταυτοχρόνως διακοσμητικά – μαύρα πλαστικά που φοράει γύρω-γύρω. 
 

Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με τουλάχιστον ενδιαφέρουσα εμφάνιση – και προσωπικά δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να το χαρακτηρίσουμε όμορφο. Είναι επίσης και δεόντως compact, «μαζεμένο» δηλαδή, αφού το μήκος του είναι λίγο παραπάνω από τα τέσσερα μέτρα. Κάτι που σημαίνει ότι όταν μιλάμε, λοιπόν, για Dacia Sandero Stepway μιλάμε για ένα αρκετά ευέλικτο αυτοκίνητο, που δεν είναι ιδιαίτερα ογκώδες ώστε να σε προβληματίσει στην αστική καθημερινότητα της Αθήνας. Ενώ από την άλλη, ο compact χαρακτήρας του θα σε βοηθήσει επίσης και στις οποίες περιπλανήσεις σου στο δασικό οδικό δίκτυο, καθώς σου προσφέρει τη δυνατότητα για αρκετά εύκολους επιτόπιους ελιγμούς – και όσοι έχουν αντίληψη του τι σημαίνει off road, γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνει δυνατότητα αναστροφής σε στενό χωματόδρομο.

 

…με οικογενειακούς χώρους

Ως οδηγός, τώρα, δεν κάθεσαι πάρα πολύ ψηλά, κάθεσαι όμως πιο ψηλά από ότι σε ένα αντίστοιχου μεγέθους «ασφάλτινο» επιβατικό αυτοκίνητο, έχοντας αρκετά καλή ορατότητα προς τα εμπρός και τα πλάγια. Ενώ και προς τα πίσω, τα πράγματα είναι και πάλι καλύτερα από πάρα πολλά αντίστοιχα hatchback, έστω και αν, λογικά θα λέγαμε λόγω της τρίτης μεγάλης πίσω κολώνας, δεν είναι το ίδιο καλά. 
 

Ο πίνακας οργάνων, τώρα, που έχεις μπροστά σου διαθέτει και μία ενσωματωμένη στο κέντρο του οθόνη TFT 3,5’’ με ψηφιακές ενδείξεις, αλλά σε γενικές γραμμές είναι κλασικός – και ιδιαίτερα ευανάγνωστος. Ενώ στο κέντρο του ταμπλό το παρών – τουλάχιστον στην έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας – δίνει μια έγχρωμη οθόνη αφής 8,0 ιντσών για τη διαχείριση των συστημάτων ήχου, επικοινωνίας κλπ.
 

Οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν μία σαφώς βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής που όχι μόνο ανταποκρίνεται, αλλά και ξεπερνά την τιμή του αυτοκινήτου. Η αναβάθμιση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι εμφανέστατη, τα πλαστικά είναι μεν σκληρά στις πόρτες γύρω-γύρω, αλλά από την άλλη υπάρχουν μαλάκες επενδύσεις στο ταμπλό που δημιουργούν μία πιο «ακριβή» αίσθηση. Οι χώροι ελαφρώς μεγαλύτεροι από αυτούς που προσφέρει ένα παραδοσιακό σουπερμίνι, αλλά και λίγο μικρότεροι από αυτούς ενός τυπικού μικρομεσαίου. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι που μας επιτρέπει να πούμε ότι το αυτοκίνητο καλύπτει άνετα τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας καθώς διαθέτει επίσης και ένα παραπάνω από ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ.

 

Από κει και πέρα το Dacia Sandero Stepway LPG δεν παύει να λειτουργεί ως ένα πλήρως ασφαλές αυτοκίνητο: το κράτημα του εμπνέει εμπιστοσύνη και παρόλο που μπορεί κάνεις ενδεχομένως κάποια στιγμή να κάνει ένα παράπονο για το σχετικά ελαφρύ τιμόνι, συνολικά το αυτοκίνητο υπακούει στις εντολές του οδηγού, χωρίς να επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις. Το Sandero Stepway προσφέρει επίσης αρκετά καλή άνεση και στην άσφαλτο, και στο χώμα.

 

Με τη βασική έκδοση του μοντέλου να κοστίζει 15.950 ευρώ και την πλούσια έκδοση Style της δοκιμής να φτάνει τα 17.500, είναι φανερό ότι το Dacia Sandero Stepway LPG ανταποδίδει στον ιδιοκτήτη του κάθε ευρώ που αυτός κατέβαλε για να το αποκτήσει. 
 

Στα υπέρ και η ελεύθερη καθημερινή κυκλοφορία στον «Δακτύλιο» της Αθήνας.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ
 

*Με βάση τις τυποποιημένες καταναλώσεις, το κόστος κίνησης με βενζίνη κυμαίνεται μεταξύ 0,139 και 0,144 €/km, ενώ με υγραέριο μεταξύ 0,083 και 0,086 €/km [με τη βενζίνη να κοστίζει 2,396 €/lit. και το LPG στα 1,116 €/lit.]. Ποσοστιαία η διαφορά είναι της τάξης του 40% υπέρ του LPG, ενώ σε απόλυτες τιμές το ετήσιο όφελος (για 15.000 χιλιόμετρα) πλησιάζει τα 800 ευρώ. Στην πράξη μπορείτε να υπολογίσετε ότι κατανάλωση και κόστος κίνησης θα είναι αυξημένα κατά 20% έως 30% περίπου, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και το στιλ οδήγησης. Σημειώστε ότι στη διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση υγραερίου κυμάνθηκε μεταξύ 9,0 και 9,5 λίτρων/100 χλμ.