Γιατί άραγε το Dacia Duster κατάφερε να γίνει Success Story και να γεμίσει τους δρόμους σε 60 χώρες μετά από 2,0 εκατομμύρια πωλήσεις; Η προσιτή τιμή έπαιξε το δικό της ρόλο, καθώς αυτό το SUV ήρθε να αλλάξει τα δεδομένα κάνοντας το όνειρο πραγματικότητα. Αλλά δεν ήταν μόνο η τιμή, ήταν και η απόδοση. Γιατί το Dacia Duster δεν ήταν απλώς φθηνό, αλλά και ικανότατο εκτός δρόμου, τη στιγμή που προσέφερε και όλες τις ανέσεις που θα ήθελε κανείς στην άσφαλτο. To Duster έγινε δημοφιλές γιατί ήταν και είναι ένα μοντέλο με εξαιρετικά υψηλό Value for Money.

Ads

Η ιστορία της Dacia χαρακτηρίζεται από ένα σερί επιτυχιών βασισμένων σε αυτό το περίφημο και πολυσυζητημένο “value for money”. Μετά τη δημιουργία του Logan το 2004, ακολούθησε ένα νέο αστέρι της Dacia που έκανε την εμφάνισή του στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2010: Και αυτό είναι το Dacia Duster. Ένα προϊόν το οποίο κατάφερε να κάνει δημοφιλή και προσιτά τα SUV και βρέθηκε να διασχίζει από την παγωμένη Σιβηρία μέχρι την έρημο του Μαρόκου.

Ένα στιβαρό όχημα με εμφάνιση και ικανότητες πραγματικού 4WD, σχεδιασμένο με γνώμονα τις οικογενειακές ανάγκες και έτοιμο να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση. Φέτος, το Dacia Duster γιορτάζει τα 2 εκατομμύρια πωλήσεις, σε σχεδόν 60 χώρες. Αυτή είναι η ιστορία μιας 10ετούς και πλέον πορείας, την οποία οι μηχανικοί, οι σχεδιαστές και ειδικά οι πελάτες δεν πρόκειται να ξεχάσουν ποτέ.

Ενώ η αγορά των SUV γνωρίζει τεράστια ανάπτυξη, τα περισσότερα μοντέλα είναι είτε πολύ ακριβά και σοφιστικέ, ή πολύ απλοϊκά και «φτωχά». Και ξάφνου ήρθε το Duster. Προσιτό, στιβαρό και στιλάτο, σε πλήρη αρμονία με τις τάσεις της κοινωνίας και αυτό που πραγματικά αναζητούν οι πελάτες. Ένα αυτοκίνητο που έγινε γρήγορα ένα μοντέλο σύμβολο, τόσο για τη Dacia, όσο και για ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία. Από το 2010, το Duster μοντέλο έχει γνωρίσει τεράστια εμπορική επιτυχία, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τα 2 εκατομμύρια πωλήσεις που έχει καταγράψει παγκοσμίως. Ας απολαύσουμε παρέα τη διαδρομή!
 
Όταν η επιλογή των «απαραίτητων» είναι τρόπος ζωής
Οι πελάτες του Duster είναι όλοι ετερόκλητοι και βρίσκονται σε ολόκληρο τον κόσμο. Ωστόσο, έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: τα «απαραίτητα» θεωρούνται γι΄ αυτούς τρόπος ζωής. Εδώ ακολουθούν μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία που ίσως δεν γνωρίζετε:

Ads
  • Στη Μεγάλη Βρετανία οι γυναίκες αγοραστές του Dacia Duster είναι περισσότερες, ποσοστιαία, από τους άνδρες.  
  • Η Τουρκία έχει τους νεότερους ηλικιακά αγοραστές Duster (42 ετών κατά μέσο όρο), ενώ είναι κυρίως οικογενειάρχες (κατά 62% με παιδιά).
  • Στη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ισπανία και την Ιταλία, οι αγοραστές Duster αγαπούν την ύπαιθρο: το 23% λατρεύει το περπάτημα και την πεζοπορία, το 12% το ποδήλατο και το 9% τα ταξίδια.
  • Στις πέντε αυτές χώρες, το 44% των πελατών ζει σε αγροτικές περιοχές, το 30% σε μικρές πόλεις, το 10% σε μεσαίες/μεγάλες πόλεις και το 11% στα προάστια.
  • Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους οι πελάτες αγοράζουν Duster, είναι η τιμή του (κατά 56%), ο σχεδιασμός του (κατά 20%) ή η αξιοπιστία του (κατά 16%).

 
Duster: ένας παγκόσμιος στόχος
Ας πάμε λίγο πίσω, στη γέννηση του H79 – το κωδικό όνομα που δόθηκε στο Duster 1ης γενιάς! Η αποστολή που ανατέθηκε στις προϊοντικές ομάδες ήταν σαφής: πάρτε ένα λευκό χαρτί και δημιουργήστε ένα όχημα που δεν υπάρχει στην αγορά. Αυτό έπρεπε να καλύπτει τις ανάγκες ανθρώπων από όλο τον κόσμο και επομένως να κινείται με άνεση είτε σε παγωμένα κλίματα ή σε χώρες με αποπνικτική ζέστη. Και όλα αυτά σε ασυναγώνιστη τιμή, που θα άφηνε μακριά τους ανταγωνιστές. Συνοπτικά, θα έπρεπε να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί ένα στιβαρό, αξιόπιστο και ευέλικτο μοντέλο που να μοιάζει και να έχει τις ικανότητες ενός 4WD.

Ενώ το Duster 1ης γενιάς έγινε best seller, ξεπεράστηκε σε πωλήσεις από τη 2η γενιά του. Αυτή κυκλοφόρησε περίπου επτά χρόνια αργότερα, το 2017, ενώ και πάλι το brief για τη σχεδίασή του ήταν ξεκάθαρο: «διατηρήστε το αρχικό DNA και βασιστείτε στο παρελθόν, προσφέροντας, τελικά, ένα καλύτερο προϊόν». Μετά από πλήθος εσωτερικών διαγωνισμών σχεδίασης και μερικά πολύ συναρπαστικά σχέδια, ένα μόνο ήταν αυτό που ξεχώρισε αμέσως: ένα πιο μυώδες design, με υπερυψωμένη γραμμή ώμων, με ψηλότερα τοποθετημένα πίσω παράθυρα και μια πιο δυναμική γρίλια.
 
Πιο μυώδες design για το Duster 2ης γενιάς
Δεν λείπουν τα ανέκδοτα σχετικά με τη σχεδίαση του αυτοκινήτου, ειδικά σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις για καινοτομίες, αλλά και για προσιτές και αξιόπιστες λύσεις. Αυτό είναι μέρος της νοοτροπίας Design-to-Cost που πρεσβεύει η Dacia. Πάρτε για παράδειγμα το κάθετο, μαύρο, πλευρικό διακοσμητικό εξάρτημα που φιλοξενεί το φλας και είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα του Duster.

Ο David Durand, Επικεφαλής Εξωτερικής Σχεδίασης μας λέει την ιστορία: «Έπρεπε να καταλήξουμε σε αυτό το σχέδιο λόγω των τεχνικών περιορισμών. Οι τροχοί είναι αρκετά μετατοπισμένοι σε σχέση με τις πόρτες και είναι αδύνατο να αποκόψουμε μέρη που ταιριάζουν στο συνολικό σχήμα. Έτσι, δημιουργήσαμε ένα πλαστικό διακοσμητικό που τοποθετήθηκε ανάμεσα στα φτερά και τις πόρτες. Αυτό είναι πολύ λειτουργικό, καθώς παρέχει ιδανική προστασία από τα χαλίκια και λάσπες, ενώ επιτυγχάνει περιορισμό του κόστους, προσθέτοντας ένα μοναδικό στιλιστικό στοιχείο που χαρίζει στο Duster αυτή την περιπετειώδη εμφάνιση».

Ενώ οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους για να δημιουργήσουν ένα τόσο μοναδικό όχημα, οι κατασκευαστικές ομάδες αποδέχθηκαν την αντίστοιχη πρόκληση. Το εργοστάσιο του Pitesti (Mioveni), που βρίσκεται 200 χλμ. από το Βουκουρέστι, ανακαινίστηκε και μετασκευάστηκε για να είναι έτοιμο για την παραγωγή του Duster. Στη Ρουμανία, το Duster αποτελεί στοιχείο εθνικής υπερηφάνειας, στελεχώνοντας τις αστυνομικές δυνάμεις και το στρατό, ενώ κυκλοφορεί ως ασθενοφόρο, την ώρα που αποτελεί μέρος του στόλου οχημάτων κάθε κρατικής υπηρεσίας, αλλά και όλων των μεγάλων ιδιωτικών εταιρειών.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ