Έχοντας ήδη στη διάρκεια των δύο γενιών καθιερωθεί ως το SUV με το ασυναγώνιστο Value for Money, το Dacia Duster επιστρέφει δριμύτερο με μια πραγματικά αχτύπητη πρόταση: του Dacia Duster 1.0 TCe 100 hp LPG, ένα SUV διπλού καυσίμου, που εφοδιασμένο με εργοστασιακή εγκατάσταση υγραερίου προσφέρει όχι μόνο χαμηλό κόστος κίνησης, αλλά και ασυναγώνιστη αυτονομία.

Ads

Αυτό που δεν μπορείς να ειδοποιήσεις πριν καθίσεις στη θέση του οδηγού του Dacia είναι το πόσο ευκολοδήγητο και σβέλτο είναι αυτό το φαινομενικά βαρύ και ογκώδες αυτοκίνητο. Η πραγματικότητα είναι ότι αυτή η αίσθηση του όγκου και του βάρους έχει περισσότερο να κάνει με τα αισθητικά χαρακτηριστικά που προσδίδουν αυτό το όμορφα «αγριωπό» στιλ SUV, αλλά και με τον ίδιο τον χαρακτήρα του συγκεκριμένου μοντέλου, παρά το γεγονός οτι τελικά δεν είναι τόσο μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου που τελικά τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας B-SUV (Citroen C3 Aircross, Ford Puma, Nissan Juke, Renault Captur, Seat Arona, Skoda Kamiq κλπ.) μπαίνοντας οριακά στα χωράφια της C-SUV όπου κυριαρχούν τα Ford Kuga, Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Renault Kadjar κ.ά.

Αυξημένη είναι σίγουρα η απόσταση από το έδαφος – μία από τις μεγαλύτερες και στις δύο προαναφερθείσες κατηγορίες οχημάτων αφού φτάνει τα 21,0 ολόκληρα εκατοστά – η οποία έχει να κάνει πρωτίστως με τις δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου που διαθέτει το αυτοκίνητο και δευτερευόντως με τη διευκόλυνση της εισόδου και εξόδου από το αυτοκίνητο – με τα καθίσματα δηλαδή που βρίσκονται πιο ψηλά σε σχέση με το έδαφος – κάτι που μπορούν να εκτιμήσουν ιδιαιτέρως όσοι έχουν μικρά παιδιά, αφού μπορούν να τα τοποθετούν στη θέση τους χωρίς να σκύβουν!

Σβέλτο και ευκολο-οδήγητο
Επανερχόμαστε, λοιπόν, στην αρχική μας διαπίστωση για να επισημάνουμε ότι προκαλεί εντύπωση η ευκολία με την οποία οδηγείται, αλλά και το πόσο γρήγορα κινείται αυτό το Dacia. Οι αριθμοί στα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν λένε όλη την αλήθεια, καθώς κανείς στην καθημερινότητά του δεν «κυνηγάει» τα 0-100 km/h, αντιλαμβάνεται όμως και με το παραπάνω τον τρόπο που «αρπάει» και επιταχύνει από χαμηλές ταχύτητες το αυτοκίνητο.  Θα έλεγε κάνεις ότι κινείται πιο γρήγορα και από ένα Renault Clio που έρχεται με τον ίδιο κινητήρα και αντίστοιχο σύστημα υγραεριοκίνησης τοποθετημένο στο εργοστάσιο. Όπως και να ‘χει το βέβαιο είναι ότι το Dacia Duster το βοηθάει η κοντή κλιμάκωση του συστήματος μετάδοσης, η οποία είναι αυτή που το δίνει επίσης και τη δυνατότητα να ανεβαίνει σε μεγάλες ανηφόρες με χαρακτηριστική ευκολία με πρώτη ταχύτητα, αναβαθμίζοντας και τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.

Ads

Αξίζει να σημειώσουμε στο σημείο αυτό, ότι ακόμα και με την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, όπως στην περίπτωση του αυτοκίνητου που οδηγήσαμε, το Dacia Duster δείχνει πολύ πιο ικανό στο χώμα από ότι περιμένει κανείς. Και αυτό έχει να κάνει τόσο με την κοντή πρώτη που αναφέραμε προηγουμένως, όσο και με το μέγεθος και τον τύπο των ελαστικών που φοράει το αυτοκίνητο. Κατά συνέπεια έχουμε ένα αυτοκίνητο με κίνηση στους εμπρός τροχούς που στην πράξη φαίνεται να κάνει πράγματα που θα έκανε οριακά ένα τετρακίνητο – και λέμε οριακά γιατί σε παχιά λάσπη ή άμμο είναι βέβαιο θα τα καταφέρει καλύτερα ένα 4Χ4.

Κατά τα άλλα το αυτοκίνητο κινείται αξιοπρεπέστατα στην άσφαλτο, όπου ταξιδεύει με μεγάλη ταχύτητα, ενώ στρίβει με ασφάλεια και προσφέρει ικανοποιητική άνεση από την ανάρτηση. Όλα αυτά χωρίς ιδιαίτερα μεγάλη κατανάλωση καυσίμου, με το χαμηλό κόστος κίνησης που εξασφαλίζει το υγραέριο να αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα. Εμείς κινούμενοι κατά κύριο λόγο στην περιοχή της πρωτεύουσας είδαμε στο trip computer κατανάλωση 10,1 λίτρα LPG ανά 100 χιλιόμετρα, λογικά αυξημένη σε σχέση με τη βενζίνη για την οποία είδαμε 8,1 lit./100 km. Θυμίζουμε ότι για να παραχθεί ίδια ποσότητα ενέργειας χρειάζεται να καεί μεγαλύτερος (κατά περίπου 25-30%) όγκος LPG σε σχέση με τη βενζίνη.

Στο ταμείο όμως είναι που προκύπτει το μεγάλο όφελος κατά την κίνηση με υγραέριο, αφού με μέση τιμή βενζίνης €1,633 προκύπτει κόστος κίνησης 0,132 €/km, ενώ με υγραέριο 0,082 €/km. Έχουμε δηλαδή μια διαφορά της τάξης των 5,0 λεπτών ανά χιλιόμετρο, που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση 500 έως 750 ευρώ το χρόνο (για 10.000 και 15.000 χιλιόμετρα, αντίστοιχα).

Ευρύχωρο, «πλούσιο» και χρηστικό
Από καθαρά χρηστική άποψη, το Dacia Duster 1.0 TCe 100 hp LPG 4X2 είναι ένα αξιοπρεπέστατο αυτοκίνητο με αρκετά μεγάλους χώρους και ευρύχωρο πορτ μπαγκάζ, για το οποίο μπορεί κανείς να πει – χωρίς δεύτερη σκέψη – ότι θα καλύψει πλήρως τις μεταφορικές ανάγκες μιας μέσης 4μελούς οικογένειας. Στα συν η καλή πλέον ποιότητα κατασκευής (τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά δεν δείχνουν φθηνά), που είναι ορατή στο εσωτερικό μετά το πέρασμα στην τρέχουσα, δεύτερη γενιά του μοντέλου και αν θελήσει να μπει κανείς σε λεπτομέρειες είναι βέβαιο ότι θα εντοπίσει την έλλειψη κάποιων συστημάτων που συναντά κανείς σε πιο ακριβές προτάσεις της κατηγορίας B-SUV, όπως για παράδειγμα στο Renault Captur. Όπως επίσης θα εντοπίσει ότι κάποια στοιχεία (πχ. η έγχρωμη οθόνη αφής) είναι ελαφρώς υποδεέστερα.

Ωστόσο ο εξοπλισμός του υγραεριοκίνητου Duster (ή πιο σωστά: διπλού καυσίμου), που κάθε άλλο παρά φτωχός είναι (αν δείτε και τα σχετικά στοιχεία που παραθέτουμε θα συμφωνήσετε μαζί μας) δικαιολογεί μέχρι και το τελευταίο ευρώ που πληρώνει ο πελάτης Κατά συνέπεια το Duster ήταν και εξακολουθεί να είναι ένα ασυναγώνιστο ως προς το value for money SUV, που στην περίπτωση της LPG έκδοσης, προσφέρει υπολογίσιμη εξοικονόμηση χρημάτων κατά τις καθημερινές, αστικές μετακινήσεις.

Σημειώνουμε τέλος, ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται εγγύηση που έχει 5ετή διάρκεια (ή 100.000 km) – στοιχείο που παραπέμπει σε αυξημένη αξιοπιστία, τόσο συνολικά του αυτοκινήτου όσο και ιδιαιτέρως του συστήματος LPG, που όπως είπαμε τοποθετείται στο εργοστάσιο και για το λόγο αυτό είναι απευθείας συνδεδεμένο με τον πίνακα οργάνων, προσφέροντας τις σχετικές ενδείξεις κατά τη λειτουργία του.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά κάνοντας κλικ εδώ