Συνδυάζοντας τη σχεδιαστική ιδιαιτερότητα με διαχρονικές αξίες της Citroen, το Cactus 2ης γενιάς αναβαθμίζεται τεχνολογικά και αναπροσανατολίζεται εμπορικά.
 
Το πρώτο που πρέπει να πει κανείς για το C4 Cactus δεύτερης γενιάς, που μετρά λίγους μόνο μήνες στην χώρας μας, είναι ότι καλείται να παίξει έναν εμπορικά διαφορετικό ρόλο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Δεν πρόκειται πλέον για ένα «έξτρα» μοντέλο στη γκάμα της Citroen, στο μέγεθος των μικρομεσαίων χάτσμπακ, αλλά για ΤΟ μικρομεσαίο μοντέλο της εταιρίας, που αναλαμβάνει να παίξει και το ρόλο του C4 που αποχωρεί οριστικά. Το γεγονός προσδίδει αυξημένο ειδικό βάρος στο νέο μοντέλο και αποτελεί ταυτοχρόνως μια πρώτης τάξεως αφορμή για την πραγματοποίηση της δοκιμής των δύο πιο «σωστών», με βάση το νέο χαρακτήρα του μοντέλου, εκδόσεων: της τούρμπο βενζινοκίνητης έκδοσης των 110 ίππων και της πετρελαιοκίνητης των 100 ίππων. Αυτές ακριβώς οι εκδόσεις είναι που έχουν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον μέσο καταναλωτή εξασφαλίζοντας την απαραίτητη ισορροπία μεταξύ κόστους και απόδοσης.

Ads

image
Citroen C4 Cactus 1.2 Puretech 110 & 1.6 BlueHDI 100: ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ ΣΕ… ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ

Στον αστερισμό της άνεσης
Ξεκινώντας από τα κοινά στοιχεία των Cactus, θα μιλήσουμε πρώτα απ’ όλα για την άνεση της ανάρτησης, καθώς ήταν και είναι ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά στοιχεία του μοντέλου – και μάλιστα πολύ διαφημισμένο από τους Γάλλους, λόγω της αναβάθμισης που υπέστη. Ένας νέος, λοιπόν, τύπος αμορτισέρ με υδραυλικά «στοπ» (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC), σε συνδυασμό με τα κατάλληλα ελατήρια, μεταμορφώνει το Cactus σε «μαγικό χαλί». Ξεχάστε λακκούβες και σαμαράκια, τα περισσότερα περνούν απαρατήρητα μέσα στο Cactus, χωρίς όμως ο οδηγός να χάνει την αίσθηση του αυτοκινήτου. Είναι αυτό που παλιότερα λέγαμε η «γαλλική σχολή», που συνδυάζει την άνεση με το κράτημα, χάρη σε μια «απορροφητική» ανάρτηση που αφήνει το αυτοκίνητο να γέρνει λίγο παραπάνω στις στροφές, αλλά δεν χάνει την επαφή με το δρόμο.

image

Ads

Τα επόμενα καλά νέα έχουν να κάνουν με τους κινητήρες, ανεξαρτήτως καυσίμου. Με 110 ίππους στην περίπτωση της βενζίνης και 100 ίππους για το ντίζελ, το Cactus δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα να μεταφέρει σβέλτα τα οικογενειακά βάρη – και μάλιστα με λογική κατανάλωση καυσίμου (8,7 lit./100 km είδαμε στο trip computer για το 1.2 Puretech και μόλις 6,4 lit./100 km για το 1.6 BlueHDi, σε αστικές κυρίως συνθήκες). Και μη νομίζετε ότι επειδή το πετρελαιοκίνητο Cactus έχει 10 ίππους λιγότερους υστερεί σε επιδόσεις, κάθε άλλο μάλιστα καθώς τα καταφέρνει καλύτερα στον τομέα της ροπής με 230 Nm / 1750 rpm, έναντι 205 Nm / 1500 rpm έναντι του βενζινοκίνητου.

Στην πράξη ο οδηγός έχει να κάνει με δύο «ζωντανά» σύνολα με τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές – και αν αυτό είναι κάτι που περιμένουμε εξ’ ορισμού από έναν πετρελαιοκινητήρα, θα πρέπει να πούμε ότι ο τρικύλινδρος Puretech δεν τα πάει καθόλου άσχημα. Ζωντάνια, λοιπόν, στην καθημερινότητα της πόλης – και με τους δύο κινητήρες, ενώ ανεβάζοντας στροφές διαπιστώνεις ότι δεν έχεις πρόβλημα να ταξιδεύεις «χαλαρά», με μεγάλη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο.

Αισθητική που ξεχωρίζει
Το ντιζάιν κάνει σίγουρα το C4 να ξεχωρίζει εν μέσω του «συμβατικού» ανταγωνισμού. Μπορεί να είναι λιγότερο «αγριωπό» από το αρχικό μοντέλο, δεν παύει όμως να διαθέτει κάτι από SUV (βοηθά στο σημείο αυτό και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που είναι χρήσιμη ούτως ή άλλως). Από κει και πέρα, ο χαρακτηρισμός ρετρό ανταποκρίνεται σε αυτό που βλέπεις μέσα-έξω δημιουργώντας θετικά συναισθήματα.

image

Το όμορφο και απαλό στην αφή ταμπλό συνδυάζεται άψογα με τα αναπαυτικότατα καθίσματα, κάποια σκληρά πλαστικά στις πόρτες δεν χαλούν την συνολική αίσθηση ποιότητας και οι χώροι για επιβάτες ανταποκρίνονται στα δεδομένα της κατηγορίας (αν και στο πίσω κάθισμα ο χώρος για τα γόνατα των ψηλών επιβατών είναι απλώς επαρκής). Θέσεις για μικροπράγματα υπάρχουν αρκετές, ενώ μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ, που κρύβει μάλιστα (στην περίπτωση της βενζίνης) και μία κανονική ρεζέρβα – πράγμα σπάνιο στις μέρες μας. Στον τομέα της εργονομίας, τέλος, υπάρχουν πράγματα που θα μπορούσαν να είναι καλύτερα, όπως η υπερσυγκέντρωση λειτουργιών στην κατά τα άλλα όμορφη έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό ή τα πίσω παράθυρα, που θα θέλαμε να ανοίγουν «κανονικά» και όχι με ανάκληση.

image
Δια ταύτα
Μπορεί η αισθητική να είναι ζήτημα υποκειμενικό, όμως αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι το νέο C4 Cactus αποτελεί μία ιδιαίτερη πρόταση (και μάλιστα με μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης – διχρωμίες κλπ.) σε μία κατηγορία αυτοκινήτων που αναπόφευκτα είναι «οικογενειακά» και σε γενικές γραμμές χαρακτηρίζονται από κάποιες συμβάσεις ως προς τη σχεδίασή τους. Όπως επίσης δεν αλλάζει το γεγονός ότι εκτός από ξεχωριστό, το C4 Cactus είναι ευχάριστο στην οδήγηση, ασφαλές και αποτελεσματικό, προσφέροντας κορυφαία άνεση, λογικότατες επιδόσεις και σε τελική ανάλυση ένα πακέτο εξοπλισμού σε τιμή που είναι επίσης λογική. Σημαντικό προσόν, τέλος, του νέου C4 Cactus είναι η κάλυψη από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.

image
 
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση, άνεση ανάρτησης, οδική συμπεριφορά, κινητήρας – επιδόσεις, τιμή
ΚΑΤΑ
Εργονομικές ατέλειες
 
image

*Τυποποιημένη κατανάλωση, πόλη/εκτός πόλης/συνδυασμένος κύκλος **Πορτμπαγκάζ με καθίσματα στη θέση τους / αναδιπλωμένα, ***Τιμές για τις βασικές εκδόσεις βενζίνης 1.2 PureTech 110 S&S “live” και τον diesel 1.6 BlueHDI 100 S&S “live” με: ABS με EBD & Brake Assist, ESP με ASR, Hill Assist, Air Condition, Citroen Connect Radio με MP3, έγχρωμη οθόνη αφής 7″, Bluetooth, θύρα USB και πρίζα Jack και 4 ηχεία, εμπρός ηλ. παράθυρα, ηλεκ & θερμ. εξωτ. καθρέπτες. Η αμέσως επόμενη έκδοση “feel”, η οποία διαθέτει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16’’, ραντάρ παρκαρίσματος, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα κ.ά. κοστίζει αντίστοιχα € 17.190 (1.2) και € 17.440 (1.6)

Πηγή: ΕΘΝΟΣ