Έχοντας διαχρονικά ταυτίσει το όνομά της με μια σειρά καινοτομίες στον τομέα της άνεσης, η Citroen προσφέρει σήμερα το πακέτο “Advanced Comfort” που συνδυάζει έναν εξελιγμένο τύπο αμορτισέρ, με ειδικά διαμορφωμένα αναπαυτικά καθίσματα.

Ads

Η τεχνογνωσία της Citroën στον τομέα της ανάρτησης και της προσφερόμενης στους επιβάτες άνεσης είναι αδιαμφισβήτητη. Έτσι, στηριζόμενη στην εξειδίκευση και την τεχνογνωσία των μηχανικών της, η Citroën ανέπτυξε το νέο σύστημα ανάρτησης με Progressive Hydraulic Cushions ™ (PHC). Πρόκειται για καινοτομία που αποδεικνύει ότι ακόμα και στην εποχή της κυριαρχίας των ηλεκτρονικών συστημάτων το μηχανικό υπόβαθρο των σύγχρονων οχημάτων όχι μόνο παίζει ουσιώδη ρόλο στη διαμόρφωση του χαρακτήρα τους, αλλά έχει και αρκετά περιθώρια βελτίωσής.

Η καινοτόμος ανάρτηση
Περίπου 20 διπλώματα ευρεσιτεχνίας κατατέθηκαν κατά την εξέλιξη της νέας ανάρτησης. Ο τρόπος που λειτουργεί είναι αρκετά απλός. Ενώ τα συμβατικά συστήματα ανάρτησης περιλαμβάνουν αποσβεστήρα κραδασμών (αμορτισέρ), ελατήριο και μηχανικό στοπ, το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions ™ (PHC) προσθέτει δύο υδραυλικά στοπ σε κάθε πλευρά, ένα για τη συμπίεση και ένα για την αποσυμπίεση. Επομένως, η ανάρτηση λειτουργεί σε δύο στάδια, ανάλογα με τη χρήση του αυτοκινήτου.

image

Ads

image

Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο σε γενικώς ομαλό οδόστρωμα χωρίς μεγάλες λακκούβες, η ανάρτηση λειτουργεί με ελαφρά συμπίεση και αποσυμπίεση, οπότε το ελατήριο και το αμορτισέρ ελέγχουν τις κατακόρυφες κινήσεις χωρίς να χρειάζονται βοήθεια από τα υδραυλικά στοπ.

Όταν όμως το αυτοκίνητο βρεθεί αντιμέτωπο με κάποια μεγαλύτερη ανωμαλία του οδοστρώματος (κάποιο «σαμαράκι» ή μεγάλη λακκούβα) οι αναταράξεις είναι σαφώς μεγαλύτερες. Τότε, το ελατήριο και το αμορτισέρ λειτουργούν μαζί με τα υδραυλικά στοπ συμπίεσης ή αποσυμπίεσης, που σταδιακά επιβραδύνουν την κίνηση του συστήματος για να αποτρέψουν το τράνταγμα στο τέλος της διαδρομής του. Σε αντίθεση με ένα παραδοσιακό μηχανικό στοπ, το οποίο απορροφά μεν ενέργεια αλλά επιστρέφει και ένα μέρος της, το υδραυλικό στοπ απορροφά και διαχέει αυτή την ενέργεια. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει αναπήδηση – και ελαχιστοποιείται η ενόχληση των επιβατών. Με αυτή την καινοτόμο τεχνική λύση, το νέο C4 Cactus προσφέρει στους οδηγούς την άνεση ενός “μαγικού χαλιού” χωρίς να αφαιρεί κάτι από τη δυνατότητα ελέγχου του αυτοκινήτου και την απόλαυση της οδήγησης.

image

Τα αναπαυτικά καθίσματα
Το πόσο μπορούν να συμβάλουν τα σωστά διαμορφωμένα καθίσματα στην άνεση των επιβατών μπορούμε πολύ χαρακτηριστικά να το δούμε – και πάλι – στην περίπτωση του νέου C4 Cactus, του οποίου όλα τα καθίσματα διαθέτουν αφρώδες υλικό που είναι κατά 15 mm πιο παχύ από το σύνηθες, ενώ επιπλέον τα μπροστινά του καθίσματα διαθέτουν γέμιση με νέο αφρό υψηλής πυκνότητας που προσφέρει βέλτιστη άνεση – και μάλιστα σε βάθος χρόνου – αποτρέποντας οποιαδήποτε καθίζηση μετά από πολλές ώρες στο τιμόνι.

image

image

Πρόκειται για καθίσματα μεγάλων διαστάσεων, με ενισχυμένη στήριξη, ρύθμιση ύψους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, καθώς και οσφυϊκή ρύθμιση για τον οδηγό για ιδανική στήριξη πλάτης του. Τέλος, η άνεση της «υποδοχής» των επιβατών έχει βελτιωθεί, χάρη στην απαλότητα και τη στήριξη που παρέχονται κατά την αρχική επαφή με τον παχύτερο επιφανειακό αφρό, ενώ η άνεση κατά την κίνηση του οχήματος, απαραίτητη για τη σωστή στήριξη του σώματος – ειδικά σε μεγάλες διαδρομές – ενισχύεται από τον μεγαλύτερου πάχους αφρό στην επιφάνεια του καθίσματος που συνδυάζεται με ένα στρώμα υψηλής πυκνότητας στο κέντρο του καθίσματος.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ