Πάνω από 1,4 εκατομμύρια «κούρσες» έχουν ήδη φέρει σε πέρας τα αυτόνομα ταξί που κυκλοφορούν στο Πεκίνο και σε δέκα ακόμα μεγάλες πόλεις της Κίνας. Πίσω από το επίτευγμα βρίσκεται η κινεζική πολυεθνική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας Baidu, η οποία «τρέχει» το φιλόδοξο πρόγραμμα ταξί χωρίς οδηγό / ρομποταξί Apollo. Και το ενδιαφέρον είναι ότι η Baidu έχει ήδη ανταγωνιστές.

Ads

Την ώρα που μαθαίνουμε ότι σε διάφορες περιοχές των ΗΠΑ πραγματοποιούνται δοκιμές για αυτόνομες παραδόσεις δεμάτων (υπηρεσίες courier) με μικρότερα ή μεγαλύτερα οχήματα, τόσο από γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και από μικρές, αλλά ανερχόμενες εταιρίες υψηλής τεχνολογίας, στην άλλη πλευρά του Ειρηνικού φαίνεται ότι δεν κάθονται με σταυρωμένα να χέρια. Σχετικά πρόσφατα γραφόταν στον τύπο η είδηση για το ρεκόρ αυτόνομης οδήγησης της πολλά υποσχόμενης XPENG που πολλοί θεωρούν ως τον μεγάλο κίνδυνο για την Tesla: η εν λόγω κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία είναι αυτή που κατάφερε να διοργανώσει μια ολόκληρη εκστρατεία με πρωταγωνιστή τον αυτόματο πιλότο της δημιουργώντας νέα δεδομένα σε σχέση με διάρκεια οδήγησης χωρίς… οδηγό, με μόνο 0,71 ανθρώπινες παρεμβάσεις ανά 100 χλμ. Τώρα έρχεται η ώρα να μιλήσουμε για την Baidu, έναν άλλο μεγάλο τεχνολογικό «παίκτη».
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ