Ένα καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης των ανωμαλιών του οδοστρώματος μειώνει τις… αναταράξεις, προσφέροντας αυξημένη άνεση στον οδηγό και τους επιβάτες του νέου Ford Focus.
 
Προβλήματα με τις λακκούβες φαίνεται ότι δεν αντιμετωπίζουμε μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης – και της Βόρειας – όπου μάλιστα φέτος, μετά από έναν δριμύ χειμώνα με έντονα καιρικά φαινόμενα το πρόβλημα των καταστραμμένων σημείων του οδοστρώματος και των επακόλουθων δαπανηρών επισκευών των οχημάτων πήρε μεγάλες διαστάσεις.
 
Σε σχετικό δελτίο τύπου της Ford σημειώνεται ότι: «μία λακκούβα επισκευαζόταν κάθε 21 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο σε Αγγλία και Ουαλία τον περασμένο χρόνο.* Στη Ρώμη, νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η πόλη δεσμεύτηκε να επισκευάσει 50.000 λακκούβες σε ένα μήνα, ενώ υπήρξε και εισαγγελική εντολή προς τις Δημοτικές Αρχές για το θέμα των δρόμων.** Στην Κολωνία, αναφέρθηκαν πάνω από 6.000 λακκούβες μετά τον φετινό εξαιρετικά βαρύ χειμώνα.***
 
Οι δρόμοι με λακκούβες δεν έχουν επιπτώσεις μόνο στην άνεση του ταξιδιού: η βίαιη πρόσκρουση σε μεγάλες λακκούβες μπορεί να προκαλέσει ζημιές σε ζάντες, ελαστικά και τα συστήματα ανάρτησης ενός οχήματος, με αποτέλεσμα δαπανηρό κόστος επισκευών για τους ιδιοκτήτες.»
 
Κάπου εδώ έρχεται η τεχνολογία ανίχνευσης λακκούβας του νέου Ford Focus να μειώσει τις δυσάρεστες επιπτώσεις από τις συναντήσεις με τις πάσης φύσεως ανωμαλίες του οδοστρώματος, με τη βοήθεια του συστήματος Continuously Controlled Damping (Συνεχώς Ελεγχόμενη Απόσβεση).

Ads

image

Το σύστημα ανιχνεύει πότε ένας τροχός πέφτει σε λακκούβα και προσαρμόζει την ανάρτηση, ώστε να περιοριστεί η βιαιότητα της κρούσης. Το σύστημα αυτό, παρακολουθεί δεδομένα από την ανάρτηση, το αμάξωμα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα φρένων κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου και προσαρμόζει την απόκριση της ανάρτησης για βέλτιστη ποιότητα κύλισης. Έτσι, καθώς το ελαστικό και η ζάντα πέφτουν ελεγχόμενα, το χτύπημα στην απέναντι πλευρά της λακκούβας είναι πιο ήπιο. Η πίσω ανάρτηση μπορεί να αντιδρά ακόμα ταχύτερα από την εμπρός, αφού το σήμα από τον εμπρός τροχό προειδοποιεί τον πίσω, πριν φτάσει στη λακκούβα. Όλα αυτά συμβαίνουν σε κλάσματα δευτερολέπτου.
 
Η Ford εξελίσσει τα συστήματα ανάρτησης, χρησιμοποιώντας ένα ειδικά διαμορφωμένο τμήμα δρόμου στις εγκαταστάσεις δοκιμών της εταιρίας στο Βέλγιο, που αποτελείται από ακριβείς απομιμήσεις μερικών από τις χειρότερες λακκούβες που υπάρχουν στον πλανήτη. Οι μηχανικοί βελτιώνουν περαιτέρω τα συστήματα με εκατοντάδες ώρες δοκιμών σε μία μεγάλη ποικιλία Ευρωπαϊκών δημόσιων δρόμων, παρακολουθώντας φορτία και καταπονήσεις με εξοπλισμό παρόμοιο με αυτόν που χρησιμοποιούν οι σεισμολόγοι για να μελετούν τις σεισμικές δονήσεις.
 
 
* https://www.asphaltuk.org/wp-content/uploads/alarm-survey-2018-FINAL.pdf
**https://www.thelocal.it/20180309/rome-prosecutors-to-investigate-potholes-in-the-capital
***https://www.radiokoeln.de/koeln/rk/1498691/news/koeln