Ανάκαμψη της αυτοκινητοβιομηχανίας στηριγμένη στα πραγματικά «καθαρά» αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας προτείνει ο οργανισμός AIR Alliance, με την ευκαιρία της 50ης επετείου της Παγκόσμιας Ημέρας της Γης (22 Απριλίου). Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να μπουν στην αγορά με πιο «λογικούς» ρυθμούς…

Ads

Καθώς τα στοιχεία που δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) είναι τουλάχιστον ανησυχητικά, με τη μείωση της παραγωγής να ξεπερνά σαφώς τα 2,0 εκατομμύρια «κομμάτια», για μόνο το πρώτο εικοσαήμερο του Απριλίου, η συζήτηση για την επόμενη μέρα έχει ήδη ανοίξει. Για να είμαστε ειλικρινείς, έχει ανοίξει ήδη από τον Μάρτιο, με την ιδέα της «μετάθεσης» της εφαρμογής των νέων ορίων για τους ρύπους να έχει πέσει στο τραπέζι από τον Μάρτιο.

Το «πιάσιμο» των στόχων των ρύπων αποτελούσε – έτσι και αλλιώς – έναν μεγάλο πονοκέφαλο για τους κατασκευαστές, με το αναβράζον depon να αντιπροσωπεύεται στην περίπτωση αυτή με τα plug in hybrid μοντέλα που έχουν ήδη αρχίσει να βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής. Μόνο που αυτά είναι σαφώς ακριβότερα από τα συμβατικά αδέλφια τους – και το πρώτο, το πλέον πρόσφατο παράδειγμα που έχουμε στο μυαλό μας είναι το Opel Grandland X Hybrid 4, που κοστίζει περίπου 20.000 ευρώ παραπάνω από το «σκέτο» Grandland X. To οποίο “σκέτο” κοστίζει γύρω στις 30.000 ευρώ.

Δείτε τον Nick Molden να μιλα για την AIR Alliance:

Το να αναζητήσει κανείς την ανάκαμψη της αυτοκινητοβιομηχανίας με οχήματα που θα κοστίζουν 50% και πάνω από τα λιγότερο «οικολογικά», σε μια εποχή που οι καταναλωτές – οι οποίοι είναι εργαζόμενοι και έχουν υποστεί σημαντικές απώλειες στο εισόδημά τους – ακόμα και αν έχουν τη δυνατότητα θα διστάζουν να κάνουν τέτοιου τύπου επενδύσεις, όπως η αγορά καινούριου αυτοκινήτου είναι ένα ζήτημα. Όπως επίσης δεν φαίνεται ότι θα είναι και πολύ εφικτό να επιδοτηθεί από το κράτος η αγορά ακριβών αυτοκινήτων όταν θα υπάρχουν άλλες πληγές για να κλείσουν…

Περισσότερες λεπτομέρειες, πίνακες και φωτογραφίες μπορείτε να δείτε κάνοντας κλικ εδώ

Ads