To Swift Sport έρχεται να συμπληρώσει τη γκάμα του μικρού Suzuki δηλώνοντας πλέον παρών στην… ιδιαίτερη κατηγορία των γρήγορων και προσιτών αυτοκινήτων που μπορούν να προσφέρουν αυτό που έχει επικρατήσει να αποκαλείται «οδηγική ευχαρίστηση». Με διακριτικές, αλλά χαρακτηριστικές, αισθητικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το «αθώο» σουπερμίνι που ήδη γνωρίσαμε η 3η γενιά του Swift Sport είναι εξοπλισμένη με έναν τούρμπο βενζινοκινητήρα 140 ίππων, έχει δε δεχτεί σειρά βελτιώσεων ώστε να προσφέρει και το αντίστοιχο κράτημα. Η τιμή του: 19.670 ευρώ.
 
«Γνωρίζουμε ότι οι πελάτες μας εκτιμούν μια δυναμική οδηγική εμπειρία περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, γι αυτό κάναμε το νέο SWIFT Sport ελαφρύτερο, ταχύτερο και πιο… ερεθιστικό, από κάθε άποψη», δήλωσε ο Masao KOBORI, επικεφαλής μηχανικός εξέλιξης του SWIFT Sport.
 
Έτσι, το βάρος του αμαξώματος μειώθηκε κατά 80 κιλά, περιοριζόμενο στα 970 κιλά, ενώ η μέγιστη ροπή αυξήθηκε κατά 70 Nm, φτάνοντας τα 230 Nm, γεγονός που δημιούργησε μία αναλογία ροπής-βάρους της τάξης των 4,2 κιλών / Nm ροπής – και το νέο Swift Sport είναι σαφώς ταχύτερο από τον προκάτοχό του.

Ads

image

Για όσους ενδιαφέρονται για τεχνικές λεπτομέρειες, πρέπει να πούμε ότι ο 1.4 BOOSTERJET διαθέτει νέο υπερτροφοδότη (τούρμπο) που βοηθά, σύμφωνα με τη Suzuki, τον κινητήρα να παράγει εντυπωσιακή ροπή από τις χαμηλές ακόμα στροφές, ενώ η μικρή σχετικά χωρητικότητα και η τεχνολογία άμεσου ψεκασμού βελτιστοποιούν την κατανάλωση καυσίμου. Το σύστημα άμεσου ψεκασμού χρησιμοποιεί μπεκ με επτά οπές, επιτρέποντας έτσι αυξημένη πίεση στο καύσιμο και μεγαλύτερο βαθμό ακρίβειας ψεκασμού. Το σύστημα υπερτροφοδότησης είναι εφοδιασμένο με ελεγχόμενη βαλβίδα εκτόνωσης, η οποία κανονικά παραμένει σε κλειστό κύκλωμα προκειμένου να προσφέρει άμεση απόκριση του κινητήρα σε φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης, αλλά ανοίγει για να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση όταν το αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα σε ανοιχτό δρόμο.
 
Άλλα χαρακτηριστικά του κινητήρα 1.4 BOOSTERJET:
• Σύστημα μεταβλητής πίεσης καυσίμου που μειώνει τις εκπομπές ρύπων
• Μεταβλητό σύστημα ελέγχου του αισθητήρα αέρα εισαγωγής για γρήγορη απόκριση
• Εναλλάκτης αέρα (intercooler) που βελτιώνει την ογκομετρική απόδοση της εισαγωγής
• Κοντοί αυλοί στην πολλαπλή εισαγωγής, πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή και εξελιγμένο σύστημα στήριξης για χαμηλό βάρος και περιορισμένο όγκο
 
Το κιβώτιο είναι 6τάχυτο, χειροκίνητο και προέρχεται από το απερχόμενο Swift Sport, έχει όμως υποστεί σειρά βελτιώσεων.

image

Ads

 
Εξελιγμένη ανάρτηση
Συνεχίζοντας τη φιλοσοφία των προκατόχων του, το νέο SWIFT Sport χρησιμοποιεί εμπρός αμορτισέρ της Monroe. Η αντιστρεπτική είναι παχύτερη και έχει αποκτήσει βάση από Teflon, για μεγαλύτερη σταθερότητα. Τα μουαγιέ και τα ρουλεμάν των τροχών είναι πλέον ένα σώμα, ενώ η απόσταση ανάμεσα στα ρουλεμάν είναι μεγαλύτερη, αυξάνοντας συνολικά κατά 15% τη σταθερότητα της γωνίας κάμπερ στις στροφές. Αυτές οι αλλαγές οδήγησαν σε πιο σφιχτή αίσθηση στο δρόμο, χωρίς να χρειαστεί να αυξηθούν ιδιαίτερα η σκληρότητα των ελατηρίων – χωρίς δηλαδή να επιβαρύνεται η άνεση.
 
Βελτιώσεις υπέστη και η πίσω ανάρτηση με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα να έχει διαφορετική ακαμψία και να προσφέρει αυξημένη, κατά 1,4 φορές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, σταθερότητα της γωνίας σύγκλισης/απόκλισης ενώ η γωνία κάμπερ είναι τώρα κατά τρεις φορές πιο σταθερή.
 
Το μεταξόνιο είναι κατά 20 χιλιοστά μακρύτερο από το προηγούμενο SWIFT Sport, ενώ το μετατρόχιο είναι κατά 40 χιλιοστά φαρδύτερο τόσο εμπρός όσο και πίσω, κάτι που ευνοεί την ευστάθεια, η οποία επωφελείται επίσης από το γεγονός ότι το αμάξωμα είναι και κατά 15 χιλιοστά χαμηλότερο.
 
Σπορ εμφάνιση & εξοπλισμός
Νέα «κυψελωτή» μάσκα, διαφορετικός προφυλακτήρας, πίσω διαχύτης και αεροτομή οροφής, «γυαλισμένες» ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και διπλή απόληξη εξάτμισης προσδίδουν ένα σαφέστατα σπορ προφίλ στο νέο Swift Sport, ενώ το επίσης διαφοροποιημένο εσωτερικό δημιουργεί αντίστοιχα συναισθήματα στον οδηγό, με «τονισμένες» επιφάνειες, χρωματικές αντιθέσεις, όργανα ακριβείας και «ημιμπάκετ» καθίσματα.

image
 
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μια σειρά high-tech συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού όπως το σύστημα εμπρόσθιας ανίχνευσης και το Dual Sensor Brake Support (DSBS), το σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Prevention), η αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων (High Beam Assist), το adaptive cruise control
 
Το νέο Swift Sport εξοπλίζεται επίσης με το πρώτο σύστημα αποτροπής ακούσιας αλλαγής λωρίδας της Suzuki. Σε ταχύτητες ανάμεσα στα 60 και 160 χλμ/ώρα όταν οι αισθητήρες εντοπίσουν την πιθανότητα αλλαγής λωρίδας χωρίς τη χρήση του φλας, το σύστημα αυτόματα βοηθά τον οδηγό να επιστρέψει στην λωρίδα κυκλοφορίας του επεμβαίνοντας στο τιμόνι μέσω του ηλεκτρικού συστήματος υποβοήθησης.