Με τους μεγαλύτερους χώρους – στην κατηγορία των «μίνι» – για τους πίσω επιβάτες αλλά και μία από τις χαμηλότερες καταναλώσεις που έχουμε δει στην πράξη, το εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας νέο Hyundai i10 είναι ένα από τα καλύτερα – αν όχι το κορυφαίο – μικρό αυτοκίνητο πόλης που μπορεί κανείς να αγοράσει σήμερα. Αυτό λοιπόν το αυτοκίνητο οδηγούμε με τον βασικό «χιλιάρη» κινητήρα στην πλούσια έκδοση “Distinctive”.
 
Η αλήθεια είναι ότι το προσόν των μεγάλων χώρων που συνδυάζεται με την πρακτικότητα, η Hyundai το διαφήμιζε από την πρώτη στιγμή, από την στατική ακόμα παρουσίαση του μοντέλου, πριν από ένα περίπου χρόνο, στο ξενοδοχείο Sofitel, στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Ads

Με το πίσω κάθισμα να χωράει ακόμα και… μπασκετμπολίστες, οι άνθρωποι της εταιρίας δεν παρέλειψαν τότε να τονίσουν ότι το νέο Hyundai i10 είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί, λόγω ακριβώς αυτού του χαρακτηριστικού να λειτουργήσει και ως υποκατάστατο των τυπικών σουπερμίνι – δηλαδή των Citroen C3, Ford Fiesta, Kia Rio, Peugeot 208, Renault Clio, Volkswagen Polo, αλλά και του Hyundai i20, το οποίο στο διάστημα που μεσολάβησε παρέδωσε τη σκυτάλη σε ένα εντελώς νέο μοντέλο.

Βεβαίως το νέο Hyundai i10 δεν είναι σουπερμίνι, είναι ένα τυπικότατο μίνι – ένα πρακτικό αυτοκίνητο με μικρό και οικονομικό κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζινοκινητήρα) – σε μια κατηγορία (Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo) από την οποία κάποιοι κατασκευαστές (πχ. Volkswagen) επέλεξαν να αποσύρουν τους συμβατικούς εκπροσώπους, αφήνοντας χώρο για τις ηλεκτρικές τους προτάσεις, οι οποίες όμως είναι σημαντικά ακριβότερες. Και υπό αυτήν την έννοια η πρόταση της Hyundai έχει αυξημένο ενδιαφέρον.

Όμορφο, μοντέρνο και πρακτικό
Έχουμε λοιπόν ένα αυτοκίνητο τόσο καινούργιο, όσο δείχνει το παρουσιαστικό του – ένα εντελώς νέο, αλλά και όμορφο μοντέλο, με την ελκυστικότητα της σχεδίασής του να έχει να κάνει με το εμπρός μέρος του, που ομολογουμένως είναι εντυπωσιακό. Ενώ αντίστοιχα εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό, που όντας καλοφτιαγμένο σε προδιαθέτει να βρίσκεσαι μέσα σε αυτό, παρόλο που τα πλαστικά που σε περιβάλλουν, στο ταμπλό και στις πόρτες είναι σκληρά – ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν δείχνουν φθηνά, ιδιαίτερα το υλικό κατασκευής του ταμπλό αποπνέει μια αίσθηση εξαιρετικής ποιότητας (ιδιαίτερα στην έκδοση Distinctive της δοκιμής μας).

Ads

Από κει και πέρα ο οδηγός (αλλά και οι επιβαίνοντες) θα εκτιμήσει ιδιαίτερα την εξαιρετικά διαμορφωμένη κονσόλα, η οποία τελικά χωράει τα… πάντα και – όσο κι αν αυτό φαίνεται τετριμμένο και ήσσονος σημασίας στοιχείο – μπορεί κανείς να βολέψει όλα τα προσωπικά του αντικείμενα. Σε αυτό συμβάλλουν επίσης και οι μεγάλες θήκες τις πόρτες. Έχοντας, δε ήδη εκφραστεί θετικά για τους χώρους επιβατών, μένει να κάνουμε μια αναφορά στο πορτμπαγκάζ που είναι– με τα 252 λίτρα του – μέσα στη λογική της κατηγορίας, και εν τέλει χωράει άνετα τα ψώνια της εβδομάδας στο σούπερ μάρκετ, ενώ ο διπλός πάτος του αναβαθμίζει την πρακτικότητά του.

Ίσως το πιο οικονομικό μικρό
Κατά τα άλλα έχουμε έναν τρικύλινδρο «χιλιάρη» ατμοσφαιρικό κινητήρα με κλασικό ψεκασμό πολλαπλών σημείων, ο οποίος αποδίδει ισχύ 67 PS στις 5.500 rpm και ροπή 96 Nm στις 3.750. Βεβαίως δεν είναι ένας «μοδάτος» τούρμπο χιλιάρης με τη ροπή και την ισχύ που βλέπουμε σε αυτής της κατηγορίας τους κινητήρες (οι οποίοι για ευνόητους λόγους τοποθετούνται και σε πολύ μεγαλύτερα αυτοκίνητα) οπότε για να προσπεράσεις – και γενικότερα για να κινηθείς σβέλτα – πρέπει να κατεβάσεις ταχύτητα στο κιβώτιο και να ανεβάσεις στροφές.

Ωστόσο αυτό δεν είναι και το πρόβλημα, καθώς από τη μια το κιβώτιο είναι σχετικά εύχρηστο, ενώ από την άλλη, στην καθημερινότητά σου κινείσαι γενικά με πιο ήρεμους ρυθμούς. Οπότε συνήθως δεν χρειάζεται να πιέζεις αυτό τον μικρό κινητήρα του οποίου το μεγάλο – το μεγαλύτερο προτέρημα και ταυτοχρόνως αυτό που αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα του νέου Hyundai i10 – είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση.

Χρειάστηκε αρκετή προσπάθεια για να κάνουμε το trip computer να ξεκολλήσει από την ένδειξη 6,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα – και αυτό είναι κάτι που δεν μας συμβαίνει καθόλου μα καθόλου συχνά.

Ασφαλές
Ικανοποιημένοι μείναμε και από την οδική συμπεριφορά, καθώς το μικρό Hyundai είναι τόσο σταθερό όσο απαιτείται για να κινηθείς σε ρυθμούς αυτοκινητοδρόμου (πχ. στην Αττική Οδό) χωρίς να νιώσεις κανενός είδος ανασφάλεια, αλλά και να στρίψεις λίγο γρήγορα, αν χρειαστεί, χωρίς πρόβλημα.
Υπάρχει από κει και πέρα ένα πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας για την υποστήριξη του οδηγού, ωστόσο δεν βλάπτει να έχει κανείς υπόψη του ότι το Hyundai i10 είναι – πρώτα και πάνω απ’ όλα – ένα αυτοκίνητο πόλης.

Και αν θα έπρεπε να εντοπίσουμε κάποια αδυναμία στον τομέα αυτόν θα σημειώναμε τις κάπως έντονες αντιδράσεις της πίσω ανάρτησης*, κατά τις αναμετρήσεις της με τις απότομες λακκούβες. Αυτή είναι ίσως και η μοναδική αδυναμία συνολικά του αυτοκινήτου.
*(ημιάκαμπτος άξονας – εμπρός υπάρχουν γόνατα μακφέρσον, ενώ τα αμορτισέρ είναι αερίου)

Εν κατακλείδι
Είναι πρακτικό, ευρύχωρο, ευκολο-οδήγητο και ευέλικτο (καθώς με κύκλο στροφής 10 m παρκάρει και ελίσσεται με χαρακτηριστική άνεση σε ένα αστικό κέντρο). Καταναλώνει επίσης εξαιρετικά μικρές ποσότητες βενζίνης – στοιχείο που αποτελεί βασικό προσόν στις μέρες μας και ταυτοχρόνως βασικό ζητούμενο από ένα αυτοκίνητο πόλης.

Ενώ η τιμή του είναι τίμια (χωρίς να είναι η χαμηλότερη της αγοράς) και ανταποκρίνεται σε κάθε περίπτωση σε ένα «λογικό» επίπεδο εξοπλισμού, που ανάλογα με την έκδοση μπορεί να προσφέρει περισσότερη ή λιγότερη πολυτέλεια. Έτσι, η έκδοση Distinctive της δοκιμής μας, που είχε κυριολεκτικά τα πάντα, κοστίζει 13.940 ευρώ, ωστόσο η βασική έκδοση “Fresh” είναι πολύ πιο προσιτή και «πέφτει στα 11.340 ευρώ (και στις δύο περιπτώσεις με την τρέχουσα έκπτωση της αντιπροσωπείας), αφήνοντας τελικά την Style – με € 12.140 – να προσφέρει το καλύτερο “value for money”.

Είναι τελικά το νέο Hyundai i10 ένα «βολικό» στην καθημερινή οδήγηση και ευχάριστο μέσο μεταφοράς, ένα μοντέλο πολύ κοντά στον «ορισμό» του ιδανικού αυτοκινήτου πόλης.

Στα υπέρ και η 5ετής πανευρωπαϊκή εργοστασιακή εγγύηση – και μάλιστα χωρίς όριο χιλιομέτρων – που προσφέρει η Hyundai.

Δείτε το πλήρες άρθρο με φωτογραφίες, τεχνικά χαρακτηριστικά και εξοπλισμο κάνοντας κλικ εδώ