Το αρχικό πρωτότυπο του πολυτελούς SUV Aurus Komendant, για το οποίο πρωτοακούσαμε το 2019, έχει πλέον εξελιχθεί και θα αποτελέσει μέλος της οικογένειας των μοντέλων της premium ρωσικής μάρκας Aurus. Πρόσφατα μάλιστα έγινε γνωστό ότι έχει ήδη πάρει πιστοποίηση για την παραγωγή 150 οχημάτων από τη σχετική ρωσική κρατική υπηρεσία Rosstandart (Росстандарт)

Ads

Το πρώτο πρωτότυπο Aurus Komendant ήταν έτοιμο από την άνοιξη του 2019. Ωστόσο επίσημη πρεμιέρα δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Όμως παρά αυτή τη «μυστικότητα» το αυτοκίνητο έκανε την εμφάνισή του στην ανοιχτή βάση δεδομένων της Rosstandart, με μια Έγκριση Τύπου Οχήματος (OTTS), η οποία αποκαλύπτει αρκετά τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου. Η έγκριση αυτή αφορά μία παρτίδα 150 οχημάτων, όμως είναι βέβαιο ότι αυτό θα είναι μόνο η αρχή.

Ούτως η άλλως το νερό μπήκε στο αυλάκι, έστω και με αργούς ρυθμούς η Aurus προχωρεί – και στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρίας μπορεί κανείς να δει τα δύο πρώτα μοντέλα Aurus Senat και Aurus Limusine στα οποία θα έρθει να προστεθεί όχι μόνο το crossover/SUV Komendant, ως το πλέον ευρύχωρο και ογκώδες μοντέλο στη γκάμα της μάρκας, η οποία επίσης και το μίνι-bus με την ονομασία Arsenal.

Το πότε θα αρχίσει η παραγωγή και διάθεση του νέου μοντέλου στους υποψήφιους αγοραστές δεν είναι σαφές. Κάποια στιγμή είχε γίνει λόγος για το πρώτο τρίμηνο του 2022, ενώ σύμφωνα με άλλα δημοσιεύματα το Komendant θα αρχίσει να παράγεται στο εργοστάσιο της Yelabuga (στο Ταταρστάν) το φθινόπωρο. Πρόκειται για την παραγωγική μονάδα που έχει δυνατότητα παραγωγής 5.000 οχημάτων ετησίως και κατασκευάζει και τα άλλα μοντέλα της εταιρίας.

Ads

Από τεχνική σκοπιά, το Aurus Komendant είναι χτισμένο στην ίδια κοινή αρθρωτή πλατφόρμα (Common Modulal Platform – CMP ή αν θέλετε: Единая Модульная Платформа – ЕМП) με το Senat αλλά και με το Arsenal. Αλλά ενδεχομένως σε αντίθεση με αυτό που θα περίμενε κανείς, το SUV Aurus Komendant είναι πιο κοντό από τα δύο άλλα μοντέλα (252 mm μικρότερο από του Senat), καθώς το μήκος του φτάνει τα καθόλου λίγα 5.380 mm. Μικρότερο κατά 200 mm από αυτό του Senat είναι και το μεταξόνιο που φτάνει τα επίσης όχι λίγα 3100 mm. Το πλάτος του είναι 2004 mm ενώ το ύψος του ξεπερνά κατά 131 mm αυτό του Senat, φτάνοντας τα 1820 mm. Γεγονός που επιτρέπει στους Ρώσους συναδέλφους του ειδικού τύπου να κάνουν ήδη τη σύγκριση με μοντέλα όπως η Rolls-Royce Cullinan (μήκος 5341 mm) ή την Cadillac Escalade (μήκος 5382 mm).

Προφανώς το νέο Aurus θα προσφέρει ένα τουλάχιστον πενταθέσιο ευρύχωρο εσωτερικό, ενώ με βάση την έγκριση τύπου θα ζυγίζει (κενό) 3.235 κιλά, ενώ είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει και μία ακόμα βαρύτερη, θωρακισμένη έκδοση.

Μέρος του αυξημένου αυτού βάρους αφορά το γεγονός ότι το Komendant διαθέτει το ίδιο – υβριδικό – σύστημα κίνησης που διαθέτουν και τα άλλα Aurus, βάσει το οποίου αποτελεί ο εξελιγμένος με τη βοήθεια ειδικών της Porsche ρωσικός βενζινοκινητήρας NAMI-4123 (V8 4.4), ο οποίος διαθέτοντας άμεσο ψεκασμό και δύο τούρμπο αποδίδει μέγιστη 598 ίππων και την εντυπωσιακή μέγιστη ροπή 880 των Nm.

Ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας με μέγιστη ισχύ 63 ίππων είναι ενσωματωμένος στο «αυτόματο», εννέα σχέσεων κιβώτιο ταχυτήτων ενώ η απαραίτητη για τη λειτουργία του συστήματαος μπαταρία ιόντων λιθίου προέρχεται από την Enertech και είναι εγκατεστημένη κάτω από το πορτμπαγκάζ. Η εν λόγω μπαταρία ζυγίζει 102 κιλά, η χωρητικότητά της είναι 16 Ah και η τάση λειτουργίας της είναι 220-361 V.

Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς με τη βοήθεια ηλεκτρομαγνητικού συμπλέκτη που είναι υπεύθυνος για την εμπλοκή του μπροστινού άξονα – κάτι που σημαίνει ότι υπό «κανονικές» συνθήκες (στεγνή άσφαλτος, κίνηση σε ευθεία) η κίνηση μεταδίδεται κυρίως στους πίσω τροχούς. Το Aurus Komendant είναι επίσης εφοδιασμένο με αερανάρτηση.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ