Το νέο Puma, ένα compact διαστάσεων ευέλικτο crossover, με μεγάλους χώρους για επιβάτες και τον μεγαλύτερο χώρο για αποσκευές στην κατηγορία (456 λίτρα), είναι το πρώτο μοντέλο της νέας, “ηλεκτρικής” εποχής της Ford. Βασισμένο στο επιτυχημένο σουπερμίνι της Ford, το δημοφιλές Fiesta που είχε κατακτήσει και τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς το 2018, το νέο Puma έρχεται στις αρχές της καινούριας χρονιάς να δοκιμάσει την τύχη του στην ελληνική αγορά. Βασικό χαρακτηριστικό του, δε, θα είναι το γεγονός ότι από την πρώτη στιγμή θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις που ενσωματώνουν την ήπια υβριδική (mHEV – mild hybrid) αρχιτεκτονική 48-volt της Ford, η οποία εξασφαλίζει σημαντική αναβάθμιση των οικολογικών δεικτών της λειτουργίας του αυτοκινήτου, αλλά και των επιδόσεων, συνδυάζοντας την ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής με έναν υπερτροφοδοτούμενο, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost, ο οποίος αποδίδει 125 ή 155 ίππους, ανάλογα με την έκδοση.

Ads

image
Η ελκυστική αισθητική προσέγγιση του μοντέλου αντιπροσωπεύει το επόμενο κεφάλαιο στην ανθρωποκεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία της Ford

image

H Ford θεωρεί ότι το νέο Puma – ένα από τα οκτώ ηλεκτροκίνητα (με την ευρύτερη έννοια) μοντέλα που φέρνει η εταιρεία στην Ευρώπη μέσα στο 2019 – αποτελεί μία πολλά υποσχόμενη πρόταση χάρη στην ανθρωποκεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία του, την υψηλή ποιότητα κατασκευής και τον απολαυστικό οδηγικό του χαρακτήρα.

Ads

image

image

Πρέπει μάλιστα να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι το νέο Puma, δεν έχει κανένα άλλο κοινό στοιχείο με το πάλαι ποτέ δίθυρο κουπέ μοντέλο της Ford, πέραν του ονόματος. Από την άλλη μεριά, βέβαια, να θα ήθελε κανείς να εντοπίσει κάποια κοινά στοιχεία θα μπορούσε να τα αναζητήσει στα χαρακτηριστικά της οδήγησης – ή αν θέλετε στην απόλαυση της οδήγησης – ένα στοιχείο πλέον που συναντάμε σε όλα τα Ford, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό και ανάλογα βέβαια και με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του κάθε μοντέλου.

Οι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν εκδόσεις από την γκάμα των turbo κινητήρων βενζίνης “EcoBoost” και πετρελαίου “EcoBlue” της Ford, που συνδυάζονται με το σύστημα Auto Start-Stop και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Αρχικά το νέο Puma θα είναι διαθέσιμο με κινητήρα 1.0 EcoBoost, 125 ίππων με εκπομπές CO2 131 g/km και κατανάλωση μόλις 5,8 l/100 km. Ενώ μία πετρελαιοκίνητη έκδοση έκδοση και ένα επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη θα πλαισιώσουν τη γκάμα μετά το λανσάρισμα του μοντέλου.

Το πέρασμα στην νέα εποχή της Ford συνοδεύεται επίσης και από μία σημαντική αναβάθμιση στον τομέα του εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων: ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, εμπρός καθίσματα με λειτουργία μασάζ, ενσωματωμένο modem που επιτρέπει στο νέο Puma να είναι μόνιμα συνδεδεμένο στο internet, το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC3 της Ford (που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να ελέγχει το σύστημα ήχου και πλοήγησης χρησιμοποιώντας απλές φωνητικές εντολές) και τεχνολογία ασύρματης φόρτισης smartphone. Το σύστημα SYNC3 προσφέρει συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto™ χωρίς επιπλέον κόστος και υποστηρίζεται από μία κεντρική οθόνη αφής 8”.

Στη λίστα με τα high-tech συστήματα περιλαμβάνονται, επίσης, τεχνολογίες αιχμής όπως τα Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring, Blind Spot Information System (BLIS) με Cross Traffic Alert, Enhanced Active Park Assist/Active Park Assist 2, Evasive Steering Assist, Intelligent Speed Limiter, Lane-Keeping System με Road Edge Detection, Local Hazard Information, Post-Collision Braking, Pre-Collision Assist με Active Braking και Wrong Way Alert κλπ.

image
Σε πρώτη φάση, όλες οι εκδόσεις του νέου Puma θα είναι διαθέσιμες στη χώρα μας αποκλειστικά με ήπια υβριδική τεχνολογία “mHEV” που βασίζεται στον γνωστό turbo βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost, με ισχύ που αυτή τη φορά φτάνει μέχρι και τους 155 ίππους, ενώ διαθέσιμη είναι και έκδοση 125 ίππων.

image

Η προηγμένη τεχνολογία Ford EcoBoost Hybrid 48-volt αυξάνει την απόδοση, βελτιώνει τις επιδόσεις και ενισχύει τον “απολαυστικό” χαρακτήρα της οδήγησης του νέου Puma

image

image

image

Ενδεικτικό, τώρα, της σημασίας που έδωσε η Ford στον τομέα της ασφάλειας, κατά την εξέλιξη του νέου Puma, αποτελεί και το γεγονός ότι ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP αξιολόγησε με την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων το νέο crossover της εταιρίας, υπό το νέο αυστηρότερο πρωτόκολλο δοκιμών που καθιερώθηκε πέρσι, απονέμοντας στο νέο Puma βαθμολογία 94% για την προστασία των ενηλίκων επιβατών και 84% για την προστασία των παιδιών.

Το νέο Puma θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Ford στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, Για το σκοπό αυτό, η Ford προχώρησε στη μονάδα της στην Κραϊόβα σε επενδύσεις ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ, ανεβάζοντας το ύψος της συνολικής επένδυσης στα 1,5 δις ευρώ από το 2008, ενώ ταυτόχρονα ενίσχυσε και το ανθρώπινο δυναμικό της προσλαμβάνοντας 1.700 επιπλέον εργαζόμενους. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι το Ford Puma θα καλύπτεται από 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect, γεγονός ενδεικτικό της αξιοπιστίας του νέου μοντέλου.