Μετά από μία αρχική φάση κατά την οποία τα δύο εταιρικά λογότυπα (Fiat και Chrysler) εμφανίζονταν πλάι-πλάι, οι δύο εταιρίες, επιδιώκοντας μία νέα εταιρική ταυτότητα, κατέληξαν να αντιπροσωπεύονται από ένα νέο λογότυπο. Του Νίκου Λουπάκη
Ads
Από «τεχνική» άποψη, η χρήση του ακρωνυμίου (FCA) βοηθάει στη δημιουργία μιας μετάβασης από το παρελθόν χωρίς να εξαλείφει τις ρίζες, ενώ ταυτόχρονα αντικατοπτρίζει την παγκόσμια εμβέλεια των δραστηριοτήτων του γκρουπ. Στο σχετικό δελτίο τύπου διαβάζουμε ότι τα 3 γράμματα του λογοτύπου ομαδοποιούνται σε μία γεωμετρική διαμόρφωση εμπνευσμένη από τα βασικά σχήματα που χρησιμοποιούνται στη σχεδίαση των αυτοκινήτων: Το F, που προέρχεται από ένα τετράγωνο, συμβολίζει την ορθότητα και τη σταθερότητα. Το C, που προέρχεται από ένα κύκλο, αντιπροσωπεύοντας τους τροχούς και την κίνηση, συμβολίζει την αρμονία και τη συνέχεια. Τέλος, το Α, που προέρχεται από ένα τρίγωνο, δείχνει ενέργεια και μια διαρκή κατάσταση εξέλιξης.
Εμείς στο σημείο αυτό απλώς υπενθυμίζουμε ότι το λογότυπο της μάρκας Fiat έχει αλλάξει ριζικά τουλάχιστον δύο φορές τα τελευταία 20 χρόνια, ενώ και το λογότυπο του γκρούπο έχει υποστεί και αυτό τις αλλαγές του.
Ωστόσο η ουσία των εξελίξεων των τελευταίων μηνών δεν βρίσκεται στο λογότυπο, αλλά στην εξαγορά της Chrysler από τη Fiat και τη σχετική αναδιοργάνωση της εταιρίας που προέκυψε, η οποία μάλιστα έχει την έδρα της σε «ουδέτερο» έδαφος, στην Ολλανδία.
Σε αυτό το πλαίσιο είδαμε και τον ισχυρό άνδρα της Fiat, Sergio Marchionne, (Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat και Πρόεδρος/ Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Chrysler) να δηλώνει ότι «…έχουμε επιτύχει να δημιουργήσουμε στέρεες βάσεις για μια παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία με τον συνδυασμό εμπειρίας και τεχνογνωσίας ιδίου επιπέδου με αυτό των μεγαλύτερων ανταγωνιστών μας.»
Σύμφωνα με την πρόταση που εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της Fiat, οι μέτοχοι της Fiat για κάθε μετοχή της Fiat, που κατέχουν, θα λάβουν μία κοινή ονομαστική μετοχή της FCA και οι κοινές ονομαστικές μετοχές της FCA θα εισαχθούν στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και (NYSE) με μια επιπρόσθετη εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Mercato Telematico Azionario (MTA) του Μιλάνου. Η FCA αναμένεται να είναι για φορολογικούς σκοπούς κάτοικος Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά αυτό δεν αναμένεται να επηρεάσει τους φόρους που είναι πληρωτέοι από τις εταιρείες του Ομίλου στις δικαιοδοσίες στις οποίες ασκούνται οι δραστηριότητές τους.
Οι σημερινές αποφάσεις και η δικαιοδοσία της μητρικής εταιρείας συγκεκριμένα, βασίζονται στις ανάγκες και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τη δημιουργία ενός μεγάλου, παγκόσμιου ομίλου αυτοκινήτων μέσω της ένωσης της Fiat με την Chrysler.
Η υπάρχουσα οργάνωση, που βασίζεται σε τέσσερις επιχειρησιακές περιοχές θα παραμείνει το κέντρο της επιχειρησιακής και διοικητικής δομής του νέου Ομίλου. Όλες οι δραστηριότητες, οι οποίες αποτελούν μέρος της FCA θα συνεχίσουν με την ίδια αποστολή, περιλαμβανομένων των εργοστασίων στην Ιταλία και σε άλλα μέρη σε όλο τον κόσμο, χωρίς καμία επίπτωση στο προσωπικό.
Ο Όμιλος θα παρουσιάσει ένα μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό πλάνο στην οικονομική κοινότητα στις αρχές του Μαΐου 2014.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >