Καθώς τα μισά από τα τροχαία ατυχήματα οφείλονται σε πλημμελή έλεγχο ή/και λάθος εκτίμηση της ταχύτητας και της πορείας ενός άλλου οχήματος οι δύο νέες τεχνολογίες “Lane-Keeping with Blind Spot Assist” και “Intersection Assist” που εισάγει τώρα η Ford στο Kuga, έρχονται να βελτιώσουν σημαντικά την ασφάλεια που προσφέρει το νέο της SUV.

Ads

Μέχρι τώρα ξέραμε πως υπάρχουν συστήματα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, που παρεμβαίνουν ενεργά στο τιμόνι και δεν σου επιτρέπουν να παρεκκλίνεις από την πορεία σου, για να σε προστατεύσουν σε κάποια στιγμή απροσεξίας ή αδυναμίας (υπνηλίας). Γνωρίζαμε επίσης ότι υπάρχουν και συστήματα που σε προειδοποιούν με ηχητικό και φωτεινό σήμα για την ύπαρξη αυτοκινήτου στην τυφλή γωνία του καθρέπτη σου (είτε του αριστερού είτε του δεξιού). Τώρα η Ford έρχεται να παντρέψει αυτές τις δύο τεχνολογίες προκειμένου να αποτρέψει την κακιά στιγμή: εκείνη που ακόμα και ένας πολύ προσεκτικός οδηγός θα κάνει το λάθος και δεν θα προσέξει ή δεν θα υπολογίσει σωστά…

Lane-Keeping System με Blind Spot Assist
Έτσι, λοιπόν, βλέπουμε το νέο Lane-Keeping System με Blind Spot Assist να κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο νέο Ford Kuga. Πρόκειται για νέα τεχνολογία, η οποία είναι σχεδιασμένη για να βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν συγκρούσεις στη ζώνη του τυφλού σημείου, όταν κινούνται σε αυτοκινητόδρομους με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας. Το σύστημα παρακολουθεί τη ζώνη τυφλού σημείου για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και μπορεί να παρέμβει διορθωτικά στο τιμόνι, ώστε να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποθαρρύνει να αλλάξει λωρίδα, εάν ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση.

Βεβαίως, για πάνω από μία δεκαετία, η Ford προσφέρει την τεχνολογία Blind Spot Information System (BLIS) που ειδοποιεί τους οδηγούς για την παρουσία οχημάτων στη ζώνη τυφλού σημείου τους, με την ενεργοποίηση μιας προειδοποιητικής λυχνίας στον εξωτερικό καθρέπτη. Ωστόσο, το νέο Lane-Keeping System με Blind Spot Assist πάει ένα βήμα παραπέρα και μπορεί να αποτρέψει συγκρούσεις με οχήματα που πλησιάζουν με σχετική ταχύτητα έως 30 km/h περίπου.

Ads

Διαβάζοντας την τεχνική περιγραφή του συστήματος βλέπουμε ότι: «Οι αισθητήρες ραντάρ του Blind Spot Assist του νέου Ford Kuga ανιχνεύουν για οχήματα σε παράλληλες λωρίδες κυκλοφορίας σε απόσταση έως 28 m, με συχνότητα 20 φορές το δευτερόλεπτο, με ταχύτητες ταξιδιού από 65 km/h έως 200 km/h.

Παρακολουθώντας τις διαγραμμίσεις του δρόμου με τη βοήθεια μιας κάμερας που κοιτάει προς τα μπροστά, η παρέμβαση του συστήματος μπορεί να ενεργοποιηθεί αυτόματα όταν η μονάδα ελέγχου ανιχνεύσει αλλαγή λωρίδας και εκτιμήσει μέσω των κατάλληλων υπολογισμών ότι τα δύο οχήματα βρίσκονται σε τροχιά σύγκρουσης.»

Τί είναι το Intersection Assist;
Την πρώτη της παγκόσμια εμφάνιση στο νέο Ford Kuga πραγματοποιεί και η τεχνολογία Intersection Assist που χρησιμοποιεί μία κάμερα και ένα ραντάρ, για να παρακολουθεί την κίνηση των οχημάτων εμπρός από το αυτοκίνητο και να αποτρέπει πιθανές συγκρούσεις με οχήματα που κινούνται παράλληλα, αλλά σε αντίθετη κατεύθυνση.

Η τεχνολογία αυτή μπορεί αυτόματα να ενεργοποιήσει τα φρένα όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως 30 km/h για να αποτρέψει ή να μετριάσει τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης, σε περιπτώσεις που ο οδηγός, στρίβοντας, βρίσκεται ξαφνικά στον πορεία ενός άλλου οχήματος – κάτι που συμβαίνει συχνά σε διασταυρώσεις ή σε μικρές πλατείες.

Το ενδιαφέρον είναι ότι το σύστημα Intersection Assist λειτουργεί χωρίς να χρειάζεται να ανιχνεύει στοιχεία όπως διαγραμμίσεις ή κράσπεδα – οπότε μπορεί να παρέμβει ακόμα και σε χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων, εργοτάξια ή άλλες τοποθεσίες, χωρίς σαφή σήμανση ή προτεραιότητες κυκλοφορίας.
Το πόσο σημαντική μπορεί να είναι η συμβολή της τεχνολογίας αυτής φαίνεται από το γεγονός ότι πάνω από το ένα στα δέκα σοβαρά ατυχήματα στην Ευρώπη αφορούσε συγκρούσεις μεταξύ οχημάτων (αυτοκίνητα, van, λεωφορεία ή φορτηγά) σε διασταυρώσεις.

Και οι δύο τεχνολογίες μπορούν να λειτουργούν στο φως της ημέρας και στο σκοτάδι, με τα φώτα πορείας ενεργοποιημένα.

Σημειώνουμε ότι τα Lane-Keeping System με Blind Spot Assist και Intersection Assist έρχονται να προστεθούν στην υπάρχουσα γκάμα προηγμένων τεχνολογιών όπως οι Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring, που πρόσφατα χάρισαν στη Ford, μέσω του νέου της SUV Ford Kuga, μία πολύ καλή θέση στην πρώτη δοκιμή των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης του οργανισμού Euro NCAP – μπροστά από θεωρητικά πιο προηγμένες και σίγουρα πιο ακριβές προτάσεις, όπως τα Tesla Model 3 και Volvo V60.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ