Το πρώτο SUV της Alfa Romeo είναι ένα πανέμορφο γρήγορο αυτοκίνητο που εύκολα σε κερδίζει με τα σπορ χαρακτηριστικά του, χωρίς να σου στερεί την πρακτικότητα και την άνεση στις καθημερινές σου μετακινήσεις.

Ads

Όποιος λέει ότι η εμφάνιση δεν παίζει ρόλο στο πώς κρίνεις ένα αυτοκίνητο έχει μεγάλο λάθος. Και η Stelvio, το πρώτο SUV της Alfa Romeo είναι εδώ για να αποδεικνύει του λόγου το αληθές – και για να σε υποχρεώνει επίσης να τη θεωρείς γένους θηλυκού – και μάλιστα με χαρακτήρα… Έναν χαρακτήρα που τον νιώθεις από την πρώτη στιγμή που θα πιάσεις στα χέρια σου στο τιμόνι και θα αποχαιρετήσεις το πάρκινγκ.

Πραγματικά σπορ…

Αρχικά, αν αποφασίσεις να κινηθείς στο ρυθμό της εποχής, δηλαδή λογικά-οικολογικά-οικονομικά και ακολουθήσεις το ρυθμό της πόλης, έχοντας «ξεχασμένη» την επιλογή “a” (all weather) ή “n” (normal) στο γνωστό επιλογέα “dna” που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα της Alfa Romeo, μπορεί και να θεωρήσεις ότι σε έχουν… κοροϊδέψει, διερωτώμενος που βρίσκονται κρυμμένα τα 280 άλογα του δίλιτρου, τούρμπο βενζινοκινητήρα. Βέβαια, αν φερθείς πιο θαρραλέα σε σχέση με το γκάζι, τότε καταλαβαίνεις ότι η Stelvio μπορεί!

Ads

image

Αν μάλιστα γυρίσεις τον επιλογέα στη θέση “d” (dynamic) τότε η όμορφη ιταλίδα μεταμορφώνεται σε αιλουροειδές, πιέζοντάς σε δυνατά στην πλάτη του καθίσματος όταν αποφασίσεις να αξιοποιήσεις τη διαθέσιμη ισχύ. Μόνο που σε αυτή την περίπτωση η ανάρτηση, που μέχρι πριν από λίγο φιλτράριζε εξαιρετικά αποτελεσματικά και αθόρυβα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, γίνεται ιδιαίτερα σκληρή προς χάριν του απόλυτου κρατήματος.

Η μόνιμη τετρακίνηση (Q4) παίζει το δικό της ρόλο στο κράτημα και η Stelvio τελικά στρίβει σαν τρένο με ταχύτητα πολύ μεγαλύτερη από αυτή που αρχικά μπορεί να φαντάζεσαι. Σύμμαχος του οδηγού, τόσο στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο ή το ορεινό οδικό δίκτυο, το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων που αλλάζει ταχύτητα πριν από σας για σας, σε σημείο που η χειροκίνητη λειτουργία να δείχνει περιττή. Αστερίσκο βάζουμε στα φρένα, που είναι αναμφισβήτητα αποτελεσματικά, όμως έχουν μια υπερβολικά «προοδευτική» αίσθηση.

image

Τώρα, το γεγονός ότι η κατανάλωση που είδαμε στο trip computer ήταν δεόντως τσιμπημένη (περίπου 14,0 lit/km) μπορεί κανείς και να μην το θεωρήσει μειονέκτημα, δεδομένων των επιδόσεων (εξάλλου υπάρχουν και οι diesel εκδόσεις της Stelvio που «καίνε» σίγουρα λιγότερο).

Πρακτικότητα

Από και πέρα η Stelvio είναι ένα μεγάλο, αλλά όχι δύσχρηστο αυτοκίνητο, με άφθονους χώρους για επιβάτες, ένα αξιολογότατο πορτμπαγκάζ, αρκετές θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Ένα σπορ αυτοκίνητο που μπορεί άνετα να χρησιμοποιηθεί ως οικογενειακό. Ενδεχομένως μια αντίστοιχη BMW ή Mercedes να δίνει την εντύπωση κάπως πιο ακριβού και πολυτελούς αυτοκινήτου, όμως αυτή η Alfa είναι βέβαιο ότι δεν δείχνει καθόλου φθηνή. Και κάποιες ατυχείς «στιγμές» εργονομικού χαρακτήρα, όπως οι τεράστιες «πεταλούδες» για την αλλαγή ταχυτήτων που δεν στρίβουν μαζί με το τιμόνι, η μικρού μεγέθους έγχρωμη οθόνη στο ταμπλό κ.ά.) δεν μπορούν να σκιάσουν τη γοητεία της Stelvio.

image

Υπέρ

Οδική συμπεριφορά, σπορ «αίσθηση», επιδόσεις, εξαιρετικά γρήγορο τιμόνι, φρένα, εμφάνιση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κατασκευής

Κατά

Εργονομικές μικροατέλειες, κατανάλωση, τιμή