Μπορεί η αισθητική να είναι θέμα υποκειμενικό, ωστόσο είναι κάποιες περιπτώσεις που θέλοντας και μη ξεκινάς από αυτήν. Όπως και στην περίπτωση του νέου XCeed, που έρχεται βεβαίως να προστεθεί στην διαρκώς αυξανόμενη και διευρυνόμενη κατηγορία Crossovers και SUV (με τα όρια μεταξύ των δύο αυτών τύπων οχημάτων να αρχίζουν να γίνονται δυσδιάκριτα) αλλά που σίγουρα ξεχωρίζει αποσπώντας θετικά σχόλια για το design του κυριολεκτικά απ’ όλους, σε πείσμα ενδεχομένως του κορεάτικου σήματος που φέρει στη μάσκα, αφού έχουμε να κάνουμε με μοντέλο σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη, για Ευρωπαίους. Όταν όλοι λοιπόν συμφωνούν, η υποκειμενικότητα γίνεται αντικειμενική – και ξεχάστε οποιονδήποτε αρνητικό συνειρμό μπορεί να σας δημιουργεί η λέξη Κορέα και τα παράγωγά της.

Ads

Το γιατί προέκυψε τόσο όμορφο αυτό το αυτοκίνητο (ιδιαίτερα κοιτώντας από πλάγια και πίσω) με κάποιους να βρίσκουν ότι μοιάζει με Infinity και κάποιους με… Porsche δεν είναι άσχετο με τα όσα είπε στην παρουσίαση του αυτοκινήτου, στη Μασσαλία, ο Έλληνας Product Manager, Γιάννης Ρούσης: οι αγοραστές, λοιπόν, των Crossovers επιλέγουν κατά 60% με βάση την αισθητική (!!!) δηλαδή με βάση το πόσο ωραίο είναι το αυτοκίνητο. Χωρίς πάλι αυτό να σημαίνει ότι το XCeed στερείται της πρακτικότητας που συναντάς σε ένα SUV, αφού διαθέτει την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στην κατηγορία του – η οποία μάλιστα (184 mm με τις 18άρες ζάντες) είναι μεγαλύτερη και από του Sportage, του τυπικότατου SUV της Kia!

image
 
Δυναμικός χαρακτήρας
H συγγένεια με το πεντάθυρο Ceed που ήδη κυκλοφορεί στους δρόμους είναι προφανής, όπως επίσης προφανείς είναι και οι βασικές διαφορές – και δεν αναφερόμαστε μόνο στο πίσω μέρος με την χαρακτηριστική κουπέ γραμμή του. Το καπό έχει «φουσκώσει» κατά 65 mm, το μήκος έχει αυξηθεί σημαντικά, κατά 85 mm (κυρίως χάρη στην αύξηση των πίσω προβόλων κατά 60 mm), τα φώτα είναι διαφορετικά, ενώ τα πλαϊνά προστατευτικά δίνουν αυτή την αίσθηση της «ήπιας αγριάδας» που ζητάει κανείς από ένα «ψηλωμένο» κατά 44 mm σε σχέση με χάτσμπακ αυτοκίνητο.

Στο οποίο όμως δεν κάθεσαι τόσο ψηλά όσο σε ένα SUV – και αυτό είναι ένα ακόμα ζητούμενο στα Crossovers: κάθεσαι σχετικά χαμηλά για να έχεις πιο επιβατική αίσθηση – και αυτό είναι κάτι που σου προσφέρει το καινούριο Kia, έστω και αν η ανάρτησή του είναι ελαφρώς πιο μαλακή και με μεγαλύτερες διαδρομές. Το τιμόνι έχει σωστή αίσθηση και η αυξημένη άνεση, μέρος της οποίας οφείλεται στα νέα υδραυλικά «στοπ» των αμορτισέρ, δεν σημαίνει ότι ο έλεγχος του αμαξώματος στις στροφές δεν είναι αυτός που θα ζητήσει και ο οδηγός που θέλει να κινηθεί γρήγορα, ενώ η γνωστή «ευθυβολία» που μας είχε εντυπωσιάσει στο πεντάθυρο Ceed δίνει και εδώ το παρών, επιτρέποντας άνετα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο – πολύ περισσότερο που η ήδη πολύ καλή ηχομόνωση του χάτσμπακ έχει βελτιωθεί περαιτέρω, με τη μείωση του θορύβου κατά 0,4 dB(A).

Ads

image

Το πόσο γρήγορα θα κινηθείς έχει βεβαίως να κάνει με την επιλογή του κινητήρα. Η γκάμα περιλμαβάνει τρεις βενζινοκινητήρες 1.0 T-GDi (120 PS), 1.4 T-GDi (140 PS) και 1.6 T-GDi (204 PS) και δύο “Smartstream” πετρελαιοκινητήρες ίδιου κυβισμού 1.6 CRDi με ισχύ 115 και 136 ίππων – όλοι τους υπερτροφοδοτούμενοι. Τη χρυσή τομή θεωρούμε ότι αποτελεί η έκδοση με τον diesel κινητήρα των 136 PS, που αν συνδυαστεί μάλιστα με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις (7-DCT) αποτελεί μια πρόταση που προσφέρει άνεση, επιδόσεις και οικονομία – χωρίς μάλιστα να στερεί από τον οδηγό την αίσθηση του ελέγχου, αφού οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται πραγματικά όταν πρέπει. Σημειώστε ότι πέραν της «βασικής» έκδοσης των 120 ίππων, όλα τα άλλα XCeed μπορούν να εφοδιαστούν με το 7-DCT.
 
Οι χώροι της τεχνολογίας
Η μετάβαση από το χάτσμπακ στο crossover δεν έφερε όμως αλλαγές μόνο στο εξωτερικό αλλά και στο εσωτερικό, που βεβαίως είναι ντυμένο με μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας, παντού, ενώ στα καθίσματα υπάρχουν μια σειρά επιλογές από ταπετσαρίες. Τα μεγάλα νέα είναι δύο: το πρώτο είναι η μεγάλη και εντυπωσιακή έγχρωμη οθόνη αφής 10,25’’ στο κέντρο του ταμπλό, που πέραν του αισθητικού αντίκτυπου που έχει η παρουσία της, προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα να έχει ανοικτές μέχρι τρεις εφαρμογές ταυτοχρόνως, και το δεύτερο είναι ο νέος (προαιρετικός) πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’ – που είναι επίσης και ο πρώτος που συναντάμε σε μοντέλο της Kia.

image

Αυτές οι οθόνες αποτελούν μια σαφή ένδειξη του μεγάλου τεχνολογικού πακέτου ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού που συνοδεύει το νέο μοντέλο και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το Smart Cruise Control με Stop & Go (ακινητοποίηση και επανεκκίνηση), την προειδοποίηση σύγκρουσης με αναγνώριση πεζών, ενώ διαθέσιμο είναι και το Lane Following Assist (LFA), το σύστημα που σε κρατά στην λωρίδα σου παρεμβαίνοντας στο τιμόνι.

Το XCeed είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της Kia που εφοδιάζεται με το σύστημα τηλεματικής UVO Connect το οποίο χρησιμοποιεί μία δική του eSIM για να έχει πρόσβαση σε “live” δεδομένα που αφορούν την κίνηση στους δρόμους, τον καιρό, την εύρεση θέσης στάθμευσης κλπ. ενώ προσφέρει στον οδηγό την δυνατότητα να εντοπίσει μέσω του κινητού του και να κλειδώσει ή ξεκλειδώσει το αυτοκίνητό του ανά πάσα στιγμή. Το πακέτο αυτό (Kia Live Services) θα προσφέρεται για 7 χρόνια δωρεάν με το UVO Connect.

Σημειώστε ότι επί ελληνικού εδάφους το νέο μοντέλο θα βρεθεί στα τέλη Οκτωβρίου, οπότε θα μάθουμε την τιμή του και θα έχουμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τις «βασικές» εκδόσεις του. Ενώ η απαραίτητη στροφή στην οικολογία θα σηματοδοτηθεί από την έλευση, το 2020, του plug-in υβριδκού XCeed. Κλείνοντας, θα πρέπει οπωσδήποτε να τονίσουμε ότι τα όποια θετικά σχόλια από την πρώτη οδηγική μας επαφή με το Crossover της KIA αποκτούν άλλη διάσταση όταν μπουν υπό την σκέπη της 7ετούς εγγύησης (ή 150.000 km) που προσφέρει στάνταρ η εταιρία, σε όλα της τα μοντέλα. Η οποία όπως και να το κάνουμε δίνει επιπλέον πόντους την ώρα της επιλογής…

image

Πηγή: ΕΘΝΟΣ