Μια αναμενόμενη -για όσους γνωρίζουν τα δεδομένα του χώρου του αυτοκινήτου- μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων τον Αύγουστο ήρθε να θυμίσει το γενικότερο χαμηλό επίπεδο των πωλήσεων τα τελευταία χρόνια. Από την άλλη μεριά υπάρχει θετικό πρόσημο στην ετήσια αύξηση των πωλήσεων (+10,5% για το πρώτο οκτάμηνο του 2016).
 
Κάνοντας ένα μικρό σχόλιο σε σχέση με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των πωλήσεων θα σημειώσουμε ότι η κυριαρχία των λεγόμενων «σουπερμίνι» συνεχίζεται (37,2% της αγοράς) με το Toyota Yaris να βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατηγορίας και ακολουθούν τα μικρομεσαία (28,1 %) όπου την πρωτιά κατακτά το Nissan Qashqai (καθώς ο σύνδεσμος το καταττάσει – κακώς κατά την ταπεινή μας γνώμη – όπως και άλλα ομοειδή οχήματα, στα μικρομεσαία και όχι στα διπλού ρόλου – πάλαι ποτέ SUV) ακολουθούμενο από το Opel Astra.
 
Ακολουθεί το δελτίο τύπου του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων:
 
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Αύγουστο 2016 υπήρξαν μειωμένες κατά -6,6% ως προς το μήνα Αύγουστο 2015.
 
Συνολικά, στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2016 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +10,5% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Ακόμη και με αυτήν την πρόοδο η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται -70,8% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.
 
Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται ελάχιστη μεταβολή από τις αρχές του έτους (+0,3%), ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ αντίθετα στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις την περίοδο Ιαν.-Αυγ. 2016 παρουσιάζουν αύξηση κατά +12,2%, ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

Ads

image