Δεν συγκαταλέγεται στα best sellers ούτε της κατηγορίας του ούτε της μαμάς Nissan. Είναι όμως ένα «μικρομεσαίο» πετρελαιοκίνητο με μεγάλους χώρους και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση. Προφανώς το Pulsar ζει στη σκιά του άκρως επιτυχημένου Qashqai, όμως αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι αποτελεί μια τιμιότατη πρόταση.
Έχοντας ήδη φροντίσει να δώσουμε το θετικό στίγμα και τη γενικότερα θετική μας προσέγγιση για ένα από τα πλέον «άγνωστα» μοντέλα της ελληνικής αγοράς, ξεκινάμε ανάποδα, από τις αδυναμίες του με πρώτο και καλύτερο το design, που στην καλύτερη περίπτωση θα σκεφτείς ότι απλώς δεν σε χαλάει, ενώ αν είσαι λίγο πιο αυστηρός μπορεί να το βρεις και ξεπερασμένο.
Και αν θέλουμε να ακόμα να προτρέξουμε θα λέγαμε ότι το επόμενο που θα θέλαμε κάπως «αλλιώς» είναι η μαλακή ανάρτηση – που εξασφαλίζει μεν άνεση, όπως εξασφαλίζει και καλή οδική συμπεριφορά, αλλά είναι λίγο – τονίζουμε το λίγο – πιο χαλαρή από τα «γούστα» μας, λίγο πιο χαλαρή από αυτό που θέλουν οι πιο απαιτητικοί οδηγοί. Όμως, κάπου εδώ τελειώνουν οι βασικές ενστάσεις και περνάμε να δούμε τα ουσιώδη προσόντα του μικρομεσαίου Nissan.
Με το μήκος του να αγγίζει τα 4,4 μέτρα, το Pulsar είναι ολοφάνερο ότι εντάσσεται στη λεγόμενη «μικρομεσαία» κατηγορία, σε αυτήν που ανήκουν μοντέλα όπως τα VW Golf, Ford Focus, Toyota Auris κ.ά. Εκείνο που δεν είναι φανερό με την πρώτη ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι οι άφθονοι χώροι για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι θα έχουν πραγματικά τεράστιο χώρο για τα γόνατά τους (αντάξιο μιας λιμουζίνας – χάρη στο μεταξόνιο των 2.700 mm) και μπόλικο αέρα για το κεφάλι τους, σχεδόν ανεξαρτήτως του δικού τους ύψους.
Αρκετά μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ (που σημειώστε ότι κρύβει και μια ρεζέρβα ανάγκης κάτω από το πάτωμά του) ενώ οι επιβάτες δεν θα παραπονεθούν για έλλειψη χώρων για μικροπράγματα. Το ταμπλό είναι αρκετά «ιαπωνικό», χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα και κακό – πολύ περισσότερο που περιλαμβάνει και έναν εξαιρετικής αναγνωσιμότητας και πληρέστατο πίνακα οργάνων.
Το πιο «δυνατό» όμως χαρτί του Pulsar είναι ο (γαλλικής προέλευσης) πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων, όχι τόσο επειδή κινεί σβέλτα το αυτοκίνητο, αλλά επειδή καταναλώνει ελάχιστα καύσιμα, συνεργαζόμενος άψογα με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Ακούγεται, είναι αλήθεια, όχι όμως ενοχλητικά στην καμπίνα, από την άλλη όμως η ροπή των 260 Nm (στις 1.600 rpm) εξασφαλίζει καλές επιταχύνσεις εν κινήσει, ενώ οι 110 ίπποι κάνουν το θαύμα τους στα 0-100 km/h, επιτρέποντας να χαρακτηρίσουμε γρήγορο το μικρομεσαίο Nissan. Από την άλλη δεν είναι δύσκολο να ταξιδεύεις με λογικά υψηλές ταχύτητες (130-140 km/h) επιτυγχάνοντας μέση ωριαία ταχύτητα της τάξης των 120 km/h, καταναλώνοντας 5,0 έως 5,5 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χλμ. γεγονός που επιτρέπει αρκετά μεγάλη αυτονομία στο ταξίδι, παρά το σχετικά μικρό ρεζερβουάρ (46 λίτρα).
Κατά τ’ άλλα, στο δρόμο, το Pulsar δεν σε προδίδει, «κρατάει» καλά επιδεικνύοντας τη δέουσα ευστάθεια στις ψηλές ταχύτητες και αντιδρά προοδευτικά όταν οι ρυθμοί ανέβουν σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές, ωστόσο δεν είναι από τα αυτοκίνητα που θα σε εμπνεύσουν να αξιοποιήσεις τις δυνατότητές τους μέχρι τέλους, επειδή όπως ήδη είπαμε η ανάρτησή του είναι σχετικά «μαλακή».
Οπωσδήποτε καλή η τιμή του πετρελαιοκίνητου 1.5 dCi, που στην έκδοση «Energy» κοστίζει 17.140 ευρώ διαθέτοντας 6 αερόσακους, ABS, Brake Assist, Cruise Control, ESP με διακόπτη απενεργοποίησης, Ανάρτηση με Acrive Trace Control, Air Condition, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, 4 ηλεκτ. Παράθυρα κ.ά. Η αμέσως ακριβότερη έκδοση Acenta που περιλαμβάνει «έξυπνο κλειδί» και μπουτόν εκκίνησης κινητήρα, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16″ ανεβαίνει στα 17.880 ευρώ, ενώ απολύτως πλουσιότερη N-Conecta που διαθέτει επιπλέον το πακέτο Safety Shield (περιλαμβάνει κάμερα περιμετρικής θέασης, ειδοποίηση τυφλού σημείου & αλλαγής λωρίδας, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κλπ.) κοστίζει 20.520 ευρώ.
Και για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης να πούμε ότι ένα VW Golf 1.6 TDI (115 ps) ξεκινά από €20.750, ένα Opel Astra 1.6 CDTI (110 ps) από €20.000, ένα Peugeot 308 1.6 BlueHDI (120 ps) από €21.600 κοκ. γεγονός που δείχνει – αν μη τι άλλο – ότι το Pulsar είναι από τα πλέον προσιτά πετρελαιοκίνητα της αγοράς.
ΥΠΕΡ: Κινητήρας, επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, χώροι για επιβάτες, εξοπλισμός
ΚΑΤΑ: Συντηρητική σχεδίαση, λιτός διάκοσμος
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >