Την αντίθεσή τους στη διαδικασία ανανέωσης των διπλωμάτων των 74χρονων οδηγών εκφράζουν οι «δάσκαλοι» με δελτίο τύπου του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής (ΣΕΟ), που υπογράφουν ο πρόεδρος του Δ.Σ. Άρης Ζωγράφος και ο γραμματέας Λευτέρης Μιχαλάκης. Οι εκπαιδευτές λοιπόν πιστεύουν στην «επικαιροποίηση και την αξιολόγηση οδηγητικής επάρκειας» και διαφωνούν με να δίνουν οι ηλικιωμένοι οδηγοί εξετάσεις με τις προδιαγραφές της Υ.Α. 50984/7947/2013, περίπου σαν να επρόκειτο να πάρουν δίπλωμα για πρώτη φορά, «οι οποίες δεν μπορούν να συνεισφέρουν τίποτα στην επάρκεια ενός ηλικιωμένου οδηγού».
 
Θυμίζουμε ότι ο ΣΕΟ έχει προτείνει τη θέσπιση διπλώματος κινητικότητας και τη δημιουργία Ταμείο Εκπαίδευσης Κινητικότητας και – εν προκειμένω – στο πλαίσιο αυτό θεωρούν ότι η αξιολόγηση πρέπει να έχει μεγαλύτερη διάρκεια και να γίνεται σταδιακά, από μικρότερη ηλικία, καθώς υπάρχουν αλλαγές στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας αλλά και γενικότερα ζητήματα που αφορούν την κυκλοφορία των οχημάτων, την τεχνολογία τους κλπ. που αγνοούνται ακόμα και από πολύ μικρότερους σε ηλικία οδηγούς.
 
Η ανακοίνωση έχει ως εξής:
 
«Με ανάμεικτα συναισθήματα πληροφορηθήκαμε την διαδικασία ανανέωσης διπλώματος οδήγησης για τους άνω των 74 χρονών οδηγούς. Θεωρούμε ότι η διαδικασία που επιλέχτηκε είναι πρόχειρη, είναι ήδη απαξιωμένη από την κοινωνία και βρίσκεται σε διαδικασία απόσυρσης, ενώ δεν μπορεί να δώσει πειστικά αποτελέσματα. Ξεκινώντας από μια αυθαίρετη παραδοχή ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί είναι πιο επικίνδυνοι, σε αντίθεση με τα στατιστικά δεδομένα και τις έρευνες, υποβάλλονται σε εξέταση προσόντων και συμπεριφοράς αρχικής χορήγησης!
 
Νομίζουμε ότι η ελευθερία κίνησης και η κινητικότητα ως σημείο αναφοράς, αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για την ανθρώπινη ευεξία, διαμορφώνουν το προσδόκιμο ζωής και ως εκ τούτου πρέπει να προσεγγίσουμε το θέμα με εντελώς διαφορετική οπτική, εφόσον αναλύσουμε τις πραγματικές ανάγκες των ηλικιωμένων οδηγών.
 
Θεωρούμε ότι η Διεπιστημονική θεώρηση του θέματος και η διαμόρφωση σύγχρονων πρωτοκόλλων εκτίμησης της ικανότητας οδήγησης των ηλικιωμένων, καθώς και των ατόμων με ειδικές παθήσεις, σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης θα μπορέσει να δώσει απάντηση στο παραπάνω ζήτημα!
 
Πιστεύουμε ότι η πρόταση του συλλόγου μας, στην οποία περιγράφεται η διαδικασία θεσμοθέτησης του Διπλώματος Κινητικότητας και η δια βίου κατάρτιση για κάθε ομάδα τακτικών οδηγών, μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για μια ολιστική λύση στην πιστοποίηση της επάρκειας ενός οδηγού καθόλη την διάρκεια της συμμετοχής του στην «Κοινωνία της Κυκλοφορίας» (ΚτΚ). Επικουρικά θα μπορούσε να αποσυμφορηθεί η διαμορφωμένη κατάσταση, με επαναληπτικά μαθήματα από ΚΕ.Θ.Ε.Υ.Ο. τα οποία θα εξελιχθούν σε Κέντρα Εκπαίδευσης Κινητικότητας, που θα περιλαμβάνουν:

Ads
  • Επικαιροποίηση κανόνων κυκλοφορίας και
  • Αξιολόγηση αντιληπτικοκινητικών δεξιοτήτων. Με την ολοκλήρωση της παραπάνω διαδικασίας, θα χορηγείται πιστοποιητικό επιτυχίας και μαζί με τις ιατρικές εξετάσεις θα ανανεώνεται το δίπλωμά τους.

Επίσης, θεωρούμε ότι στις εποχές ένδειας και οικονομικής κρίσης που ζούμε, η δια βίου μάθηση και οι επιμέρους αξιολογήσεις των χρηστών του δρόμου, ΔΕΝ πρέπει να αποτελούν μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση για τους ηλικιωμένους, αλλά να χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Εκπαίδευσης Κινητικότητας.
 
Τέλος, θεωρούμε επιβεβλημένη την μη εφαρμογή της συμπλήρωση και τροποποίηση της υπ’ αριθμ. πρωτ. 50984/7947/22-11-2013 (Β΄3056) υπουργικής απόφασης και καλούμε τον υπουργό να ξεκινήσει μια διαβούλευση, σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, με τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο που αφενός θα διασφαλίζει με τον πιο σύγχρονο τρόπο την ικανότητα οδήγησης για τους ηλικιωμένους και αφετέρου, δεν θα φέρνει την κοινωνία αντιμέτωπη με τετελεσμένα και οικονομικές επιβαρύνσεις.»