Το εργοστάσιο της BMW στο Dingolfing, στην περιοχή της Κάτω Βαυαρίας, αναδιοργανώνεται εν όψει της παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών, αλλά και αυτόνομων οχημάτων μέχρι το 2021. Στο πλαίσιο αυτό, το BMW Group επενδύει περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ στο εν λόγω εργοστάσιο, που είναι η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή μονάδα του δικτύου παραγωγής της εταιρίας, για την παραγωγή του BMW iNEXT.
 
Με το λανσάρισμα του BMW iNEXT το 2021, το εργοστάσιο του Dingolfing θα έχει τη δυνατότητα να κατασκευάζει το κατάλληλο μίγμα πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων, plug-in υβριδικών και μοντέλων με θερμικούς κινητήρες, ανάλογα με τη ζήτηση, σε μία γραμμή συναρμολόγησης. Τα plug-in υβριδικά οχήματα ήδη αποτελούν σχεδόν το 10% της παραγωγής του Dingolfing. Το BMW iNEXT θα γίνει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία του εργοστασίου από το 2021.
 
Οι προετοιμασίες είναι σε πλήρη εξέλιξη σε όλους σχεδόν τους τομείς. Τον Αύγουστο, η παραγωγή διακόπηκε για τέσσερις εβδομάδες προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες τεχνικές εργασίες. Το τμήμα αμαξωμάτων στο κέντρο του εργοστασίου προσαρμόστηκε στις προδιαγραφές του BMW iNEXT αρκετούς μήνες πριν. Νέες γραμμές παραγωγής κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή για την περίπλοκη συναρμολόγηση του πατώματος. Το εργοστάσιο αξιοποιεί τώρα την πολυετή εμπειρία του σε συνθετικά και ελαφριά υλικά αλλά και σε δομές της τρέχουσας γενιάς της BMW Σειράς 7. Η παραγωγή είχε ήδη προσαρμοστεί στις απαιτήσεις διαχείρισης ενός καινοτόμου μίγματος υλικών – ατσαλιού, αλουμινίου και CFRP (πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα) γι’ αυτό το μοντέλο, μεταξύ άλλων με έναν από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς φούρνους βαφής.

Ads

image
 
Το νέο μοντέλο θα κατασκευάζεται σε μία γραμμή με μοντέλα BMW Σειράς 5, Σειράς 7 και Σειράς 8 σε μία από τις δύο αίθουσες συναρμολόγησης του Dingolfing. Ωστόσο, για τα ηλεκτροκίνητα και τα αυτοματοποιημένα οχήματα κάποιες εργασίες αλλάζουν. Στα ηλεκτρικά οχήματα, κάποια στάδια παραγωγής για τα συστήματα κίνησης παραλείπονται, για παράδειγμα. Σε άλλους τομείς απαιτούνται περισσότερες εργασίες συναρμολόγησης – όπως εγκατάσταση της μπαταρίας και αντίστοιχων καλωδίων υψηλής τάσης.
 
Το BMW iNEXT όχι μόνο προετοιμάζει το δρόμο για μελλοντικές τεχνολογίες στο εργοστάσιο του Dingolfing – συνδέει όλες τις εγκαταστάσεις μεταξύ τους, έτσι ώστε διαφορετικά τμήματα του εργοστασίου να συνεργάζονται με μοναδικό τρόπο. Για παράδειγμα, βάσεις εμπρός άξονα, κιβώτιο και άξονες ηλεκτροκίνησης για το BMW iNEXT προέρχονται από τη μονάδα παραγωγής εξαρτημάτων του Dingolfing, Plant 02.10 και το Niederviehbach (μονάδα εκτός εργοστασίου).

image
 
Μία ακόμα περιοχή του εργοστασίου, Plant 02.20, είναι υπεύθυνη για τη μπαταρία υψηλής τάσης και την τελευταία γενιά του ηλεκτροκινητήρα. Αποτελώντας παγκόσμιο εξειδικευμένο κέντρο (competence centre) του BMW Group για την παραγωγή συστημάτων ηλεκτροκίνησης, το εργοστάσιο επεκτείνεται τώρα σε μεγάλο βαθμό και εξελίσσεται περαιτέρω. Εκτιμάται ότι, μακροπρόθεσμα, περίπου 2.000 άτομα θα εργάζονται στην παραγωγή ηλεκτρικών εξαρτημάτων.
 
Το Εργοστάσιο του Dingolfing είναι μία από τις 31 μονάδες του δικτύου παραγωγής του BMW Group σε όλο τον κόσμο. Περίπου 1.500 οχήματα BMW Σειρά 3, Σειρά 4, Σειρά 5, Σειρά 6, Σειρά 7 και Σειρά 8 κατασκευάζονται καθημερινά στο Dingolfing Plant 02.40. Το 2018, το εργοστάσιο κατασκεύασε συνολικά 330.000 οχήματα. Περίπου 18.000 άτομα και 800 μαθητευόμενοι απασχολούνται αυτή τη στιγμή στις παραγωγικές εγκαταστάσεις του Dingolfing.