Αποφάσισαν και οι Κινέζοι να ακολουθήσουν τη δυτικοευρωπαϊκή συνταγή: η μεγάλη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Great Wall δημιούργησε την “ORA”, τη δική της μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων (στα πρότυπα της “i” της BMW, της “ID” της Volkswagen και της “EQ” της Mercedes) και ταυτοχρόνως παρουσίασε το πρώτο μοντέλο της μάρκας αυτής, το ORA R1.

Ads

Πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης που κοστίζει μόνο 8.680 δολάρια – περίπου 7.500 ευρώ – με τη βοήθεια των σχετικών κινήτρων και θα διαθέτει αυτονομία της τάξης των 320 χιλιομέτρων (200 μίλια). Η λεπτομέρεια στο σημείο αυτό είναι ότι τα στοιχεία που δίνουν οι Κινέζοι είναι σύμφωνα με τα πρότυπα NEDC, οπότε κατά WLTP μπορεί κανείς να υπολογίζει κάτι λιγότερο, δηλαδή γύρω στα 240 χιλιόμετρα (150 μίλια)

Το ORA R1 διαθέτει μπαταρία 33 kWh και ένα σχετικά μικρό ηλεκτροκινητήρα 35 kW, με τον οποίο η τελική του ταχύτητα δεν αναμένεται να ξεπερνά τα 100 km/h. Κατά συνέπεια το κινεζικό αυτοκίνητο θα είναι από τη μια οπωσδήποτε κατάλληλο για αστική χρήση, αλλά από την άλλη η χρήση του σε αυτοκινητόδρομους θα είναι μόνο περιστασιακή.

image

Ads

image

image

Η πιο σημαντική είδηση σε σχέση με το ORA R1 είναι προφανώς το κόστος του. Η Great Wall Motor λέει ότι η επιδοτούμενη τιμή του νέου μοντέλου κυμαίνεται χάρη στα κρατικά κίνητρα μεταξύ 8.680 και 11.293 δολαρίων ΗΠΑ.

Το όχημα αρχικά θα διατεθεί στην αγορά της Κίνας – ωστόσο η Great Wall δεν κρύβει την πρόθεσή της να το λανσάρει και σε άλλες αγορές. Αυτή τη στιγμή το ORA R1 προσφέρεται με εγγύηση τριών ετών ή 120.000 χλμ για ολόκληρο το όχημα και εγγύηση οκτώ ετών ή 150.000 χλμ για τα βασικά του μέρη.