Σε φορτία της τάξης των 80 g υποβάλλονται οι «επιβάτες» του νέου Focus, με τη βοήθεια συστήματος που επιταχύνει το αμάξωμα με δύναμη 250.000 kg στο πλαίσιο ειδικών δοκιμών για τη βελτιστοποίηση της παθητικής ασφάλειας του νέου μικρομεσαίου Ford. Όλα αυτά συμβαίνουν στο Τεχνικό Κέντρο της Ford στο Merkenich, στην Κολωνία, στο πλαίσιο του λεγόμενου τεστ επιτάχυνσης (sled test).

Ads

Οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις, οι οποίες κόστισαν 15,5 εκατομμύρια ευρώ, παραδόθηκαν προς χρήση στις αρχές του 2018, και επιτρέπουν στους μηχανικούς της Ford να βελτιώνουν την απόδοση των συστημάτων συγκράτησης του οχήματος με μεγαλύτερη ακρίβεια. Στις εγκαταστάσεις αυτές μπορούν να διεξάγονται μέχρι τέσσερις δοκιμές πρόσκρουσης την ημέρα, με ένα υδραυλικό σύστημα που όπως είπαμε επιταχύνει το Focus με ώση 250 τόνων, προσομοιώνοντας φορτία της τάξης των 80 g, που αντιστοιχούν σε πραγματικές συνθήκες σύγκρουσης.

Κάμερες που καταγράφουν μέχρι 1.000 καρέ το δευτερόλεπτο επιτρέπουν στους μηχανικούς να παρατηρούν προσεκτικά τον συγχρονισμό του αερόσακου και των συστημάτων συγκράτησης των καθισμάτων. Η τελευταία γενιά ανδρείκελων δοκιμών παρέχουν δεδομένα από 70 εξαιρετικά ευαίσθητους αισθητήρες σε βασικές ανατομικές θέσεις, ανάμεσα στους οποίους 15 επιταχυνσιόμετρα μόνο στο κεφάλι.

image  

Ads

image

«Τα Crash tests πλήρους κλίμακας μας παρέχουν πληθώρα πληροφοριών αλλά απαιτούν περισσότερο χρόνο. Τα εικονικά crash tests είναι γρήγορα, αλλά όχι τόσο αξιόπιστα όσο τα πραγματικά. Η νέα μας δοκιμή sled test γεφυρώνει το κενό μεταξύ πραγματικών και εικονικών κόσμων, ώστε να μπορούμε να πετυχαίνουμε βελτιώσεις ταχύτερα, με αποτέλεσμα τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα» δήλωσε ο Stephan Knack, επικεφαλής των εγκαταστάσεων Ford Crash Test στην Κολωνία.

Σημειώνουμε ότι το Focus πριν από μερικούς μήνες απέσπασε 5 αστέρια για την ασφάλειά του από τον ανεξάρτητο οργανισμό δοκιμών Euro NCAP – ένα από τα πρώτα μοντέλα που λαμβάνει την υψηλότερη βαθμολογία μέχρι στιγμής, στο πλαίσιο των νέων, αυστηρότερων πρωτόκολλων δοκιμών. Το νέο Ford Focus προσφέρει την πλουσιότερη γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού από οποιοδήποτε μοντέλο Ford μέχρι σήμερα, χρησιμοποιώντας τρία ραντάρ, δύο κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων, με στόχο μία πιο άνετη και πιο ασφαλή οδήγηση. Επιπλέον, η προηγμένη δομή αμαξώματος και ένας κλωβός ασφαλείας από ατσάλι υπερυψηλής αντοχής είναι σχεδιασμένα για να προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος.


Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που βοηθούν τους οδηγούς να είναι προσηλωμένοι στο δρόμο είναι:
•             Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring για άνετη οδήγηση σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας
•             Adaptive Front Lighting System της Ford με νέα Predictive curve light και Sign-based light βασισμένα σε κάμερα που προσαρμόζουν εκ των προτέρων τα σχέδια φωτισμού των προβολέων για βελτιωμένη ορατότητα στο σκοτάδι, παρακολουθώντας στροφές στο δρόμο και πινακίδες για πρώτη φορά στη βιομηχανία
•             Η πρώτη οθόνη Head-up display της Ford που προσφέρεται στην Ευρώπη που βοηθά τους οδηγούς να έχουν το βλέμμα στραμμένο στο δρόμο, προβάλλοντας χρήσιμες πληροφορίες στο οπτικό τους πεδίο