Μπορεί να μην βαδίζει με τους καταιγιστικούς ρυθμούς του Ιανουαρίου (αύξηση 37,5%) και του Φεβρουαρίου , αλλά εξακολουθεί να τραβάει την ανηφόρα η αγορά του αυτοκινήτου, αφού στο κλείσιμο του πρώτου εξάμηνου βρέθηκε στο  +23,7% σε σχέση με το εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2017, με τον Ιούνιο να κλείνει στο +24,0% ως προς τον Ιούνιο του 2017.
 
Αυτή η εξέλιξη, που δεν είναι άσχετη με τη θερινή περίοδο και τον τουρισμό (rent a car) έκανε ορισμένους παράγοντες της αγοράς να θεωρούν βέβαιο όχι απλώς ότι θα ξεπεραστεί φέτος το φράγμα των 100.000 ταξινομήσεων, αλλά ότι θα βρεθούμε και πάνω από τις 120.000! Σε κάθε περίπτωση είμαστε ακόμη μακριά από τα επίπεδα του παλιού καλού καιρού, αλλά σαφώς καλύτερα από τα καταστροφικά 2012 και 2013 με τις περίπου 57.000 πωλήσεις…
 
image

Ads

Σε σχέση τώρα με την κατανομή των πωλήσεων, τα λεγόμενα σουπερμίνι (segment-B) εξακολουθούν να βρίσκονται στην πρώτη θέση, με ποσοστό 36,16%, ενώ αν συνυπολογιστούν και τα SUV της κατηγορίας αυτής το ποσοστό ανεβαίνει στο εντυπωσιακό 44,93%, που είναι και αυτό ένας δείκτης της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων. Σημειώνουμε ότι η πιο δημοφιλής προ κρίσης κατηγορία των μικρομεσαίων (segment-C) περιορίζεται τώρα στο 15,68% ενώ με τη “βοήθεια” των SUV το ποσοστό φτάνει το 29,70%.
 
Κατά τ’ άλλα η Toyota βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση με 6.492 ταξινομήσεις (10,4%), στη δεύτερη ακολουθεί η Peugeot με 5.450 μονάδες (8,7%) και στην τρίτη η ενώ Volkswagen με 5.262 (8,4%) σε μικρή απόσταση ακολουθεί η Nissan με 5.117 ταξινομήσεις (8,2%).
 
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων επισημαίνεται επίσης ότι με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, μικρή αύξηση παρατηρείται στα καινούργια φορτηγά (+1,0%) από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις σημείωσαν αύξηση +21,2% ως προς το 2017. Σημειώνεται ακόμη πως η αγορά αυτοκινήτου κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 κινήθηκε -59,0% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο προ κρίσης (2000-2009).