Η ανακοίνωση δια στόματος του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, της διακοπής της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2030 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και γραφική…

Ads

Έχετε ακούσει για το “fit for 55” το περίφημο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προβλέπει διακοπή της πώλησης των συμβατικών αυτοκινήτων, με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ ή και φυσικού αερίου από το 2035 και μετά; Κατά πάσαν πιθανότητα ναι.

Έχετε ακούσει για τους προβληματισμούς που έχει προκαλέσει αυτή η απόφαση σε κύκλους της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας; Έχετε δηλαδή υπόψη ότι ήδη η Renault, δια στόματος του διευθυντή έρευνας και εξέλιξης της εταιρίας, Gilles Le Borgne, ανακοίνωσε ότι χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να υλοποιηθεί η ενεργειακή μετάβαση της αυτοκίνησης; Μπορεί και όχι.

Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια και εν ονόματι του περιβάλλοντος οι απαιτήσεις της νομοθεσίας ως προς τις εκπομπές ρύπων έχουν αγγίξει τα όρια της τεχνολογίας, επιβαρύνοντας τις τιμές των αυτοκινήτων. Κακώς; Ίσως όχι – και το ίσως έχει να κάνει με το βάρος που δίνει η Ευρώπη στο χώρο των μεταφορών και δη στο χώρο του αυτοκινήτου, που για κάποιο λόγο θεωρήθηκε εύκολος στόχος. Γιατί ομολογουμένως υπερτονίστηκε η συμβολή του αυτοκινήτου στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και η αυτοκινητοβιομηχανία υποχρεώθηκε να στραφεί, άρον άρον, στην ηλεκτροκίνηση.

Ads

Και μη βιαστείτε να σκεφτείτε ότι είμαστε ενάντια στην ηλεκτροκίνηση. Με τον τρόπο που προωθείται διαφωνούμε.

Ενώ, λοιπόν, οι προβληματισμοί στο χώρο του αυτοκινήτου για την επόμενη μέρα δεν λείπουν, ο Έλληνας Πρωθυπουργός αποφασίζει να «παίξει» επιθετικά, φέρνοντας την απαγόρευση των πωλήσεων των «απλών» αυτοκινήτων κατά πέντε ολόκληρα χρόνια νωρίτερα από την Ευρώπη.

Έτσι η Ελλάδα, που έχει 0,2 φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα οδικού δικτύου – και καταλαμβάνει την τελευταία θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη – όταν η πρωτοπόρος Ολλανδία έχει 47,5, θα κάνει την έκπληξη και ως άλλο outsider θα καταλάβει την πρώτη θέση σε επενδύσεις δημιουργώντας σε χρόνο ρεκόρ όλη την υποδομή που επιβάλλει αυτή η ενεργειακή μετάβαση.

Αλήθεια, όμως, ποια θα είναι αυτή η υποδομή; Ακόμα και αν ισοφαρίσουμε το – τωρινό – ρεκόρ της Ολλανδίας, ποιες ανάγκες θα καλύπτει το δίκτυο αυτό; Στα στενά του Κορυδαλλού, της Νίκαιας, του Κερατσινίου, του Περιστερίου, του Ζωγράφου, του Παγκρατίου και σε ένα σωρό ακόμα γειτονιές της Αθήνας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης άνθρωποι και αυτοκίνητα συνωστίζονται χωρίς ελπίδα, καθώς ο κανόνας είναι οι χωρίς χώρο στάθμευσης (κοινώς γκαράζ, έστω σε πιλοτή) πολυκατοικίες!

Σε αυτές τις γειτονιές τι ακριβώς θα συμβεί όταν οι κάτοικοί τους θα υποχρεωθούν να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Πού θα τα φορτίζουν;
Και δεν είναι μόνο αυτό – υπάρχει ένα ακόμα ερώτημα: πόσοι θα είναι αυτοί που θα έχουν δυνατότητα να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο όταν στην καλύτερη περίπτωση θα πρέπει να δώσουν 5.000 έως 10.000 ευρώ επιπλέον;
Ενδεχομένως υπάρχουν λύσεις. Ενδεχομένως… Αλλά γιατί τόση βιασύνη;

«Από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μάθαμε σήμερα…
Χωρίς ίχνος πολιτικής τοποθέτησης, η συγκεκριμένη εξαγγελία με τον τρόπο που έγινε, αποτελεί τεράστιο λάθος…
Γιατί πρώτα παρουσιάζεις το πως θα γίνει αυτή η μετάβαση σε 8 χρόνια (ειδικά σε μια χώρα που η ηλεκτροκίνηση και ό,τι τη διέπει, βρίσκονται ακόμα στα σπάργανα) και μετά κάνεις βαρύγδουπες εξαγγελίες…
Πείτε μας λοιπόν, πως ο Έλληνας σε 8 χρόνια από σήμερα θα κάνει τη μετάβαση… Τι θα κάνει το αυτοκίνητο που έχει, όταν η απαγόρευση που εξαγγέλθηκε θα ρίξει δραματικά τη μεταπωλητική του αξία;
Σκεφτήκατε καθόλου το γεγονός ότι ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού πάρκου αυτοκινήτων ξεπερνά κατά πολύ τα 10 χρόνια;
Και υπάρχουν πολλά ακόμα τα οποία φαίνεται ότι δεν σκεφτήκατε… Όπως δεν σκεφτήκατε τα όρια των ρύπων που βάλατε για τον «καθαρό» δακτύλιο…
Ξανασκεφτείτε το, λοιπόν…
Η αγορά αυτοκινήτου προσπαθεί τα δυο τελευταία χρόνια να ορθοποδήσει, εν μέσω κορονοϊού, ελλείψει ημιαγωγών, με τον Έλληνα να προσπαθεί (με δυσκολία) να ανανεώσει το παλιό του αυτοκίνητο επιτέλους μετά από χρόνια…
Τέτοιες «γενναίες» εξαγγελίες, χωρίς σχέδιο, μόνο κακό κάνουν…
Στην ηλεκτροκίνηση πάμε… το ξέρουμε… το πότε και το πως αυτό μπορεί να γίνει καθολικά, δεν το ξέρετε, γιατί δεν το έχετε σχεδιάσει…
Σίγουρα, με τις υπάρχουσες συνθήκες αυτό δεν μπορεί να γίνει σε 8 χρόνια…»

Το παραπάνω κείμενο δεν προέρχεται από κάποιον παράγοντα της αντιπολίτευσης. Το ανέβασε στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook ο Αντώνης Αδάναλης, Sales Operations & Electro-Mobility Manager, BMW Group Hellas. Ένας άνθρωπος που στόχο του έχει να πουλήσει όσο περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί για λογαριασμό της εταιρίας του! Να πω ότι τα σχόλια περιττεύουν;

Όσο και να προσπαθώ, δεν μπορώ να βγάλω από το μυαλό μου το περίφημο «Θα έρθουν οι κομμουνιστές να μας πάρουν τα σπίτια!», με το οποίο μεγαλώσαμε μέσα στη χούντα και το οποίο – αυτοί που ξέρετε – για χρόνια εξακολουθούσαν να το χρησιμοποιούν προπαγανδιστικά, αγνοώντας (;) ότι στην πάλαι ποτέ Σοβιετική Ένωση, οι απλοί άνθρωποι είχαν δικαίωμα να αγοράσουν – και πολλοί αγόραζαν – το σπίτι που έμεναν.

Ε, λοιπόν, να που ο κίνδυνος δεν έρχεται τελικώς από τον Βορρά, έρχεται από τους λάτρεις της ελεύθερης αγοράς! Που βιάζονται να πουλήσουν – κυριολεκτικά – πράσινα άλογα στους ψηφοφόρους τους και όχι μόνον… Και υιοθετώντας την βίαιη κατάργηση της ατομικής ιδιοκτησίας ξεκινούν από το αυτοκίνητο. Γιατί είναι φανερό ότι το αυτοκίνητο, σιγά-σιγά, θα μας το πάρουν. Και το αυτοκίνητο, εκτός από είδος πρώτης ανάγκης, είναι και το τελευταίο όριο της προσωπικής μας ελευθερίας.