Τη δική του δεύτερη ευκαιρία ψάχνει το υπερ-αποδοτικό, ηλεκτρικό ηλιακό αυτοκίνητο της Aptera Motors που υπόσχεται την απίστευτη αυτονομία των 1600 χιλιομέτρων! Μόνο που η επάνοδός του στο προσκήνιο συμπίπτει με την καταβαράθρωση της τιμής του πετρελαίου: η τιμή της βενζίνης στις ΗΠΑ είναι πλέον στα 2,0 δολάρια/γαλόνι (0,49 €/λίτρο). Και αυτό βεβαίως δεν είναι ότι καλύτερο για την προώθηση συνολικά της ηλεκτροκίνησης.

Ads

Βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η Aptera την προηγούμενη βδομάδα, τοποθετεί το ηλεκτρικό της τρίτροχο ως εναλλακτική λύση για την απεξάρτηση από το πετρέλαιο. Δεδομένων μάλιστα των διεθνών συγκρούσεων και της κλιματικής αλλαγής, που συνδέονται άμεσα με τη βιομηχανία πετρελαίου.

Η Aptera λέει ότι το διθέσιο ηλεκτροκίνητο τρίκυκλό της θα έχει αυτονομία πάνω από 1.000 μίλια (περίπου 1600 χιλιόμετρα), χάρη στην εξαιρετικά ελαφριά κατασκευή του, το αεροδυναμικό σχήμα του και την ηλιακή φόρτιση (με φωτοβολταϊκά πάνελ οροφής). Η τελευταία θα προσφέρει συμπληρωματική αυτονομία 40 μίλια την ημέρα (περίπου 65 χλμ.), σύμφωνα με την εταιρία.

Δείτε το βίντεο και τις φωτογραφίες του Aptera κάνοντας κλικ εδώ

Ads

Το νέο Aptera θα διαθέτει κινητήρες ενσωματωμένους στις πλήμνες των τροχών, κατά πάσα πιθανότητα τρεις, με ονομαστική ισχύ 50 kW (67 ίππους) ο καθένας. Ενώ υπό σκέψη είναι και μια έκδοση δύο κινητήρων, με κίνηση στους εμπρός τροχούς προκειμένου να εκτιμηθεί η συνολική απόδοση του αυτοκινήτου. Θα υπάρχει επίσης δυνατότητα επιλογής μπαταρίας, με την χωρητικότητα να κυμαίνεται μεταξύ 40 και 100 kWh. Ενώ η κατανάλωση ενέργειας, σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα της εταιρίας περιορίζεται στο εντυπωσιακά 6,2 kWh/100 km.

Σημειώστε ότι τα «κανονικά» – τετραθέσια και πενταθέσια – ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς έχουν σχεδόν τριπλάσια κατανάλωση. Ενώ έχοντας έδρα της την σχετικά ηλιόλουστη Καλιφόρνια, η Aptera Motors θεωρεί ότι ο ιδιοκτήτης ενός οχήματός της ενδέχεται να μην χρειάζεται καν να φορτίσει το αυτοκίνητό του με ρεύμα. Για το σκοπό αυτό έχει και σχετική εφαρμογή υπολογισμού στην ιστοσελίδα της.

Το φουτουριστικό του σχήμα δεν είναι άσχετο από τον εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης που αρχικά είχε ανακοινωθεί (Cd=0,15) και συμβάλει στη μείωση κατανάλωσης. Στην ίδια κατεύθυνση λειτουργεί και το χαμηλό βάρος (700 kg), καθώς το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από συνθετικά υλικά.

Τα σχέδια για την παραγωγή του οχήματος τέθηκαν πάλι επί τάπητος πέρυσι, μια περίπου δεκαετία μετά την κατάρρευση της Aptera, μετά την αποτυχία της να λάβει δάνεια με χαμηλό επιτόκιο. Τρεις από τους ιδρυτές της αγόρασαν αργότερα τα πνευματικά δικαιώματα, ανανέωσαν το αυτοκίνητο και ξεκίνησαν μια εκστρατεία crowdfunding για να συγκεντρώσουν χρήματα για την παραγωγή του.