Ένα παιχνιδιάρικο και παχουλό μωρό πυγμαίο ιπποποταμάκι στην Ταϊλάνδη, το οποίο λατρεύει να πλατσουρίζει στο νερό και απολαμβάνει το τρίψιμο της κοιλιάς από τον φύλακά του, έχει μαγνητίσει το διαδίκτυο, και έχει αφήσει τον ζωολογικό κήπο που το φιλοξενεί να αγωνίζεται να διαχειριστεί τα μεγάλα πλήθη που συνωστίζονται για να δουν την τελευταία παγκόσμια «διασημότητα» του ζωικού βασιλείου.

Ads

Ο ανοιχτός ζωολογικός κήπος Khao Kheow της Ταϊλάνδης στο Chonburi, ο οποίος άρχισε να δημοσιεύει στο διαδίκτυο βίντεο και φωτογραφίες της Moo Deng, του δύο μηνών ιπποπόταμου πυγμαίου, εκμεταλλεύεται τώρα τη δημοτικότητά της.

Η Moo Deng έγινε μια μνημονιακή διαδικτυακή αίσθηση αφού ο υπεύθυνος του ζωολογικού κήπου, Atthapon Nundee, δημοσίευσε βίντεο με τα μπάνια της, τα παιχνιδιάρικα δαγκώματα και τον ύπνο της. Οι φυσαλίδες της με τις μύξες έχουν ξεχωριστή βάση θαυμαστών.

EPA/RUNGROJ YONGRIT

 

Λόγω της δημοτικότητας του ιπποπόταμου, το όνομα του οποίου μεταφράζεται ως «χοιρινό που χοροπηδάει», ο ζωολογικός κήπος είδε αυξημένη επισκεψιμότητα το περασμένο Σαββατοκύριακο. Συγκέντρωσε περισσότερους από 10.000 επισκέπτες, από περίπου 3.000 που ήταν συνήθως. Η «χαριτωμενιά» της Moo οδήγησε επίσης σε σχέδια για μια ζωντανή ροή 24/7, αν και δεν έχει ακόμη ξεκινήσει η λειτουργία της.

EPA/RUNGROJ YONGRIT

 

Αλλά η δημοτικότητά της δεν έχει έρθει χωρίς προβλήματα. Έχει αναφερθεί ότι ορισμένοι επισκέπτες του ζωολογικού κήπου ρίχνουν νερό και άλλα αντικείμενα στο μωρό ιπποπόταμο για να το κάνουν να αντιδράσει. Ο διευθυντής του ζωολογικού κήπου έχει πλέον απειλήσει με νομικές ενέργειες εναντίον των κακομεταχειρισμένων επισκεπτών.

Η Moo Deng προσπαθεί να δαγκώσει τον φύλακα και το λάστιχο καθώς ενθουσιάζει τους επισκέπτες του ζωολογικού κήπου της Ταϊλάνδης.

Λόγω του υπερπληθυσμού, οι αλληλεπιδράσεις με την Moo Deng θα περιορίζονται πλέον στα Σαββατοκύριακα, με κάθε προβολή να διαρκεί μόνο πέντε λεπτά, ανέφερε η Bangkok Post. Τα μεγέθη των ομάδων θα περιορίζονται σε 30 έως 50 άτομα για την καλύτερη διαχείριση του πλήθους, σύμφωνα με τις αρχές του ζωολογικού κήπου.

Η φήμη της Moo έφερε επίσης τα φώτα της δημοσιότητας πίσω στις καταγγελίες του παρελθόντος για σκληρότητα στις παραστάσεις με ζώα που συνωστίζονται σε ζωολογικούς κήπους της Ταϊλάνδης, εν μέσω της τουριστικής ώθησης μετά την Κοβίντ.

EPA/RUNGROJ YONGRIT

 

Τι κρύβεται πίσω από τη φήμη της Moo Deng;

Η Moo Deng γεννήθηκε πριν από σχεδόν δύο μήνες στον ζωολογικό κήπο στο Chonburi. Μόλις ένα μήνα μετά τη γέννησή της, τα βίντεό της έκαναν θραύση στο TikTok και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απέκτησαν γρήγορα εμμονή.

Ο ιστότοπος Vulture έγραψε: «Έχει μικρά, μικροσκοπικά παιδικά μασελάκια, είναι μονίμως βρεγμένη και το όνομά της σημαίνει χοίρος που χοροπηδάει. Είναι η απόλυτη συνταγή για χαριτωμενιά στο διαδίκτυο».

Το Associated Press περιέγραψε τη Moo Deng ως «το είδος της φάτσας που εκτοξεύει χίλια μιμίδια», ενώ το Το Moo Deng στα ταϊλανδέζικα είναι ένα είδος κεφτέδων. Αναφέρθηκε ότι το όνομα επιλέχθηκε από τους θαυμαστές της μέσω ψηφοφορίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κρατώντας το θέμα με τα αδέρφια της: Moo Toon (βραστό χοιρινό) και Moo Waan (γλυκό χοιρινό). Ο ζωολογικός κήπος έχει επίσης έναν κοινό ιπποπόταμο με το όνομα Kha Moo (βραστό χοιρινό πόδι).

Οι μεγάλες εταιρίες εκμεταλλεύονται τη δημοτικότητα της Moo

Η μάρκα καλλυντικών Sephora, στη διαφήμισή της για προϊόντα ρουζ στην Ταϊλάνδη, ισχυρίζεται ότι προσφέρει «τα μάγουλα της Moo Deng σε ροζ & ροδακινί τόνους».

Ένα αρτοποιείο στην Μπανγκόκ ανακοίνωσε στο Facebook ότι αναγκάστηκε να περιορίσει τις παραγγελίες για τα κέικ του εμπνευσμένα από τη Moo Deng λόγω της υπερβολικής ζήτησης.

Η πρεσβεία της Ταϊλάνδης στο Τόκιο μοιράστηκε φωτογραφίες της Moo Deng στο X και ενθάρρυνε τους επισκέπτες του ζωολογικού κήπου.

Ο Μου Ντενγκ έφτασε μέχρι και στο περιοδικό Time. «Είναι ένα είδωλο. Είναι ένας θρύλος. Είναι η στιγμή», έγραφε ο τίτλος σε ένα άρθρο για εκείνη.

EPA/RUNGROJ YONGRIT

 

Σύμφωνα με τον ιστότοπο zoo, η μητέρα της Moo Deng, Jona, είναι 25 ετών και ο πατέρας της, Tony, είναι 24 ετών. Είναι το έβδομο μωρό τους που γεννιέται στον ζωολογικό κήπο.

Καλλιτέχνες έχουν δημιουργήσει κινούμενα σχέδια, κέικ και latte art εμπνευσμένα από αυτήν, ενώ η εικόνα της έχει εμφανιστεί ακόμη και σε αναρτήσεις από τον επίσημο λογαριασμό της στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X.

Έχει εμφανιστεί σε memes από ομάδες όπως η γερμανική FC Bayern, οι Phoenix Suns, οι Washington Commanders και οι New York Mets, συχνά με απλές επεξεργασίες φωτογραφιών που την τοποθετούν σε διάφορα καπέλα ή σενάρια που μοιάζουν με ανθρώπους.

Δεδομένης της αυξανόμενης φήμης της, ο διευθυντής του ζωολογικού κήπου, Narongwit Chodchoi, ανακοίνωσε ότι βρίσκεται στη διαδικασία κατοχύρωσης πνευματικών δικαιωμάτων και εμπορικών σημάτων του «Moo Deng the hippo» για να αποτρέψει τη μη εξουσιοδοτημένη εμπορική εκμετάλλευση.

«Αφού το κάνουμε αυτό, θα έχουμε περισσότερα έσοδα για να υποστηρίξουμε δραστηριότητες που θα κάνουν τη ζωή των ζώων καλύτερη», δήλωσε στο Associated Press.