Ο πρωθυπουργός αρχικά υποστήριξε ότι για την τραγωδία στα Τέμπη, έφταιγε ο σταθμάρχης. Μετά ήρθε η κατακραυγή του κόσμου και των οικείων των νεκρών που δεν δέχτηκαν την μετάθεση των ευθυνών σε έναν υπάλληλο. Ήρθαν οι αποδείξεις για τις ευθύνες της πολιτείας και προφανώς και οι δημοσκοπήσεις για τη διαχείριση του δυστυχήματος από την πλευρά της πολιτείας.

Ads

Έτσι το αφήγημα άλλαξε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσπάθησε με νέα ανακοίνωση να αναλάβει κάποια ευθύνη. Όμως ούτε τώρα καταφέρνει να σταθεί στο ύψος του αξιώματός του και υποστηρίζει ότι φταίνε όλες οι κυβερνήσεις έως σήμερα ενώ ζήτησε συγγνώμη εκ μέρους τους. Του είναι τόσο δύσκολο να αναλάβει την ευθύνη της εξουσίας του, την ευθύνη για το ότι λίγες μέρες πριν, ο υπουργός του κ. Καραμανλής διαβεβαίωνε ότι είμαστε ασφαλείς στα τρένα και εξοργιζόταν με την κριτική της αντιπολίτευσης και τους συνδικαλιστές που επέμεναν πως αργά ή γρήγορα θα θρηνήσουμε ζωές.

Την ευθύνη της παράταξής του, που αποδεκάτισε τον ΟΣΕ, την ευθύνη του νόμου Χατζηδάκη που είχε σαν αποτέλεσμα να βγαίνουν παράνομες οι απεργίες των εργαζομένων στον ΟΣΕ, την ευθύνη των ρουσφετιών και του γεγονότος ότι ξόδεψαν εκατομμύρια δεξιά κι αριστερά, για να μας παρακολουθούν ψηφιακά,  αλλά να ταξιδεύουμε αναλογικά. Τα κροκοδείλια δάκρυα του για τους νέους δε, έπεσαν ήδη στο κενό καθώς οι νέοι ήταν στους δρόμους την ώρα που έκανε την ανάρτηση, αντιμέτωποι με τις δυνάμεις καταστολής του πρωθυπουργού που «τόσο τους νοιάζεται».

Προφανώς και δεν είναι η κυβέρνησή του μόνο υπεύθυνη για το χάλι του ΟΣΕ. Στον καταλογισμό ευθυνών όμως έχει το μερίδιο του λέοντος γιατί κυβερνά, γιατί αγνόησε τις προειδοποιήσεις, γιατί ο κ. Χατζηδάκης έσβηνε κεριά σε τούρτες, διατυμπανίζοντας το ξεπούλημα του ΟΣΕ και γιατί λίγο έλειψε να κάνει φιέστα στον τόπο του εγκλήματος μία μέρα πριν, που είχε προγραμματισμένη επίσκεψη.

Ads

Λίγες ώρες πριν το τραγικό δυστύχημα, ο Πρόεδρος μηχανοδηγών ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας προειδοποιούσε:  «Ο Κ. Μητσοτάκης θα βρεθεί αύριο στο Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος διαβάζω μόλις σε site. Μπορεί κάποιος να μας πει που είναι και που λειτουργεί η σηματοδότηση & τηλεδιοίκηση στη βόρεια Ελλάδα ; Προς Δράμα δεν υπάρχει , μετά το ΠΛΑΤΥ προς Φλώρινα μονή γραμμή , ενώ προς Αθήνα όλα σβηστά, μετά το τχ1 κόκκινο, σε λειτουργία η Σίνδος, η γραμμή προς Στρυμόνα ζούγκλα»

Καμία ευθύνη δεν αναλαμβάνει για την εξουσία του  ο κ. Μητσοτάκης. Και μια πραγματική συγγνώμη, θα ήταν  η πράξη της απόσυρσης του νομοσχεδίου που ανοίγει την πόρτα στην ιδιωτικοποίηση του νερού . Αυτό σημαίνει «παίρνω το μάθημά μου». Ομως γι ‘ αυτόν,  η εξουσία συνεπάγεται υποχρεώσεις και ευθύνες μόνο απέναντι στους χορηγούς του, όχι στους πολίτες.

Και ούτε οι χορηγοί, ούτε οι «γαλαζοαίματοι» μπαίνουν στα τρένα για να νοιαστούν οι ιθύνοντες της κυβέρνησής του. Απολαμβάνουν τα νομοσχέδια που καταστρέφουν το περιβάλλον, ξεπουλούν τους φυσικούς πόρους, τα δημόσια αγαθά φτωχοποιώντας τους πολίτες, για να κερδοσκοπήσουν. Για να αποκαταστήσει το δίκιο του λαού του θα πρέπει να κλάψουν μια φορά κι αυτοί! Όχι τις ζωές των συγγενών τους αλλά το υπερκέρδος τους.