Η μορφή του νερού (The Shape of Water) είναι ταινία σε σκηνοθεσία Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο. Φανταστείτε μια επιτροπή Oscar με μέλη: Μητσοτάκη, Γεωργιάδη, Βορίδη, Βούλτεψη, Δόμνα Μιχαηλίδου, Μπογδάνο, Πλεύρη, Κεραμέως και δεκάδες άλλα. Πριν την απονομή των Oscar δυο λόγια για την ταινία ανάμεικτα με δημόσιες δηλώσεις μελών της (υποθετικής) επιτροπής και δικά μου σχόλια ξεκινώντας με τον τίτλο της ταινίας. 

Ads

Μα έχει μορφή (σχήμα) το νερό; Προφανώς είναι σκευωρία των Συριζαίων για να συσκοτίσουν τη «μορφή» του Μαξίμου που παρέδωσαν. Τίγκα αποτσίγαρα και σκουπίδια, δυσωδία από πιτόγυρα και μυρωδιές από περίεργες ουσίες έτσι που μαστούρωναν κι όσοι περνούσαν απ’ έξω. Ένας Θεός ξέρει τι έβαζαν μέσα στα στριφτά που κάπνιζαν. 

Τέλος πάντων αυτά μέχρι τις 7 Ιουλίου 2019. Μετά αποκαταστάθηκε η τάξη, η ευπρέπεια, το κάπνισμα απαγορεύτηκε όπως και το να κόβεις βόλτες στην ταράτσα σου πόσο μάλλον στην πλατεία Εξαρχείων ή στο Κουκάκι. Οι άνθρωποι πλένονται πλέον κανονικά, ξυρίζονται, βρίσκουν χαρτί τουαλέτας και πάνε στις δουλειές τους γεμάτοι χαρά και αισιοδοξία. 

Επανήλθε η κανονικότητα. Την διαλαλεί ο Μητσοτάκης και όλα τα στελέχη της ΝΔ που την εφαρμόζουν στην πράξη. Όπως πχ ο Μάριος Σαλμάς που ζήτησε από δικαστικό την επίσπευση υπόθεσής του στο Πρωτοδικείο. Κάτι που αποκαλύφθηκε από την οργισμένη και ομόφωνη καταγγελία της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων.

Ads

Παλιά είχαμε πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική, τώρα έχουμε πολυδιάστατη κανονικότητα. Από την θεαματική μείωση του ΕΝΦΙΑ στην μεγάλη ακίνητη περιουσία και τους «αντικρατιστές», μέχρι τους «άριστους» που γράφουν στα βιογραφικά τους τίτλους που δεν έχουν(1). Κοντολέοντες, Πατέρες, Διαματάρηδες, «γαλάζια παιδιά», «ημέτεροι», κομματάρχες. Όπως θα έλεγε κι ο Ηλιόπουλος μια ωραία ατμόσφαιρα κανονικότητας.

Κανονικότητα στην ΕΡΤ που δεν είναι πλέον η κατά Βίκυ Φλέσσα Πράβντα του ΣΥΡΙΖΑ. Άλλο αν είναι ΥΕΝΕΔ(2). Κανονικότητα της de facto κατάργησης του ΑΣΕΠ, των «γαλάζιων» παππούδων, τις παρτούζες με τον ΣΕΒ, τις κολεγιές των κολεγίων, των εμπόρων της παιδείας και της υγείας, αλλά κι αυτές με τα αρχαία στο σταθμού Βενιζέλου στο μετρό Θεσσαλονίκης. Κανονικότητα στην κοινωνική αποσταθεροποίηση και στο δόγμα «Ανήκομεν εις την δύση»(3), του «σφάξε με αγά μου» και του yes men που αναβαθμίστηκε σε predictable.

Κανονικότητα στην κυβερνητική παρωδία του Μητσοτάκη που επέλεξε το Άδωνι Γεωργιάδη (εκτός από αντιπρόεδρο), να μας εκπροσωπήσει στις εκδηλώσεις μνήμης στο Άουσβιτς.

Πιο κανονικότητα πεθαίνεις. Ο αρνητής του ολοκαυτώματος και βιβλιοπώλης των φασιστικών και ναζιστικών βιβλίων του Πλεύρη, έκοψε πρώτος το νήμα στην κούρσα εκπροσώπησης από τον Γεραπετρίτη που σύμφωνα με το πολιτικά αποστειρωμένο κεφάλι του «η άνοδος του Χίτλερ οφείλεται στην απλή αναλογική».

Μέχρι και οι homo papares «επανήλθαν» στην κανονικότητα των homo papares. Άλλωστε αυτός ο πρωθυπουργός κι αυτή η κυβέρνηση είναι φτιαγμένοι από τα ίδια υλικά, την ίδια νοοτροπία και παιδεία (αυτό το μαντρί, αυτό το τυρί βγάζει) των homo papares που αποδεδειγμένα πλέον πάσχουν ΚΑΙ από ανίατο σύνδρομο Στοκχόλμης και που με την αρωγή των ΑΡΟΥΔΗ έφεραν τα «Μητσοτάκια» στην εξουσία.

image

Έρχομαι στην ταινία (στην φωτογραφία βλέπετε τους ηθοποιούς). Στις αρχές του 60 οι αμερικάνοι αιχμαλωτίζουν ένα αμφίβιο τέρας, κάτι σαν διασταύρωση σαύρας και ανθρώπου που οι ιθαγενείς λάτρευαν σαν Θεό. Το φυλακίζουν σε ένα μυστικό εργαστήριο στη Βαλτιμόρη και αρχίζουν τα πειράματα. Με το τέρας η ταινία με το καλημέρα μας βγάζει από την κανονικότητα. Γιατί μπορεί και ο Νίκος Γεωργιάδης πρώην βουλευτής της ΝΔ, γραμματέας πολιτικού σχεδιασμού και δεξί χέρι του Μητσοτάκη, να καταδικάστηκε για ασέλγεια εις βάρος ανηλίκων κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση χωρίς να του αναγνωριστεί κανένα ελαφρυντικό.(4) 

Όμως, άλλο να κάνεις τερατώδη κι άλλο να είσαι τέρας. Έτσι δεν είναι; Έτερον εκάτερον. Το τέρας το βλέπεις στην ταινία, τα τερατώδη ούτε τα είδες, ούτε καν τα άκουσες αφού το οπλοστάσιο των βοθροκάναλων και των ΑΡΟΥΔΗ, περιλαμβάνει πλέον το θάψιμο αυτών που δεν θέλουν να δεις και το αντίθετο. Πχ. τον Πολάκη που (άκουσον, άκουσον) καπνίζει.

Ο Μάικλ Σάνον είναι επικεφαλής των πειραμάτων στο εργαστήριο. Οκτάβια Σπένσερ και Σάλι Χόκινς είναι καθαρίστριες και εκτός κανονικότητας. Κατ’ αρχάς είναι γυναίκες. Η πρώτη παχουλή και μαύρη η δεύτερη μικροκαμωμένη και μουγκή. Για την επιτροπή Oscar, που προΐσταται ο Μητσοτάκης,  το να είναι γυναίκες δεν είναι κανονικότητα. Γι’ αυτό και στα 51 μέλη της κυβέρνησης έχει μόλις 5 γυναίκες.

Αυτό όμως είναι το λιγότερο. Η Σπένσερ που είναι μαύρη είναι λάθρο. Αν όχι η ίδια σίγουρα οι γονείς της. Λαθρομετανάστες, δηλαδή, εισβολείς και βέβαια «υπάρχει ζήτημα εθνικής ασφάλειας» (Μιχ. Χρυσοχοίδης στη Βουλή 4/10/19). Το επιβεβαίωσε και ο αντιπρόεδρος Άδωνις Γεωργιάδης για τους λάθρο: «Σκεφτείτε πόσο καλά προετοιμασμένοι είναι που γνώριζαν ότι λειτουργεί και το 112 και πήραν τηλέφωνο. Έχουμε πέσει θύματα ομαδικής προσπάθειας αλλοίωσης της χώρας».

Η Σπένσερ όμως είναι και παχουλή κι αυτό δεν είναι κανονικότητα. Αντίθετα μ’ αυτό που είχε πει ο Γιάννης Πρετεντέρης στην εκπομπή του με αφορμή το θρίλερ με τους 12 μαθητές και τον προπονητή τους που είχαν παγιδευτεί σε μια σπηλιά στην Ταϊλάνδη: «Το σκέφτεστε να ήταν ο Φίλης μέσα στη σπηλιά, πως θα τον έβγαζαν άραγε;». Αυτό μάλιστα, είναι κανονική ρατσιστική κανονικότητα. 

Κανονικότητα εκφράζει και ο Σάνον στη συζήτησή του με την Σπένσερ. 

Σάνον: «Μπορεί να πιστεύετε ότι αυτό το πράγμα μοιάζει με άνθρωπο. Στέκεται άλλωστε στα δυο του πόδια. Αλλά εμείς δημιουργηθήκαμε κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν του Κυρίου. Δεν νομίζετε ότι μοιάζει σαν αυτό ο Κύριος, έτσι δεν είναι;». 

Σπένσερ: «Δεν μπορώ να ξέρω πώς μοιάζει ο Κύριος».

Σάνον: «Μα σαν εμάς τους ανθρώπους. Σαν κι εμένα. Ακόμη και σαν εσένα. Αλλά ναι, μοιάζει μάλλον περισσότερο με μένα».

Αυτή είναι κανονικότητα. Ο Θεός μοιάζει με τον λευκό, ψηλό, δυναμικό άντρα με την θετική σκέψη, τον clean cut (καθαρής κοπής) Σάνον. Μετά αρχίζουν οι αποκλίσεις. Όπως η Σπένσερ που με την απάντησή της για το Θεό δικαιώνει την Κεραμέως που δήλωσε: «καλώ τους ιεράρχες, τους ιεροδιδασκάλους και τους σχετιζόμενους φορείς να συνδράμουν στο έργο μας(5) 

Απόκλιση όμως από την κανονικότητα είναι και ο Ρίτσαρντ Τζένκινς που και ζει μόνος του και είναι φαλακρός. Δηλαδή, καμία σχέση με την ακμή, την ρώμη και την τελειότητα και το χειρότερο είναι ομοφυλόφιλος. Αυτό κι αν είναι τερατώδες (κι όχι μόνο για την δεκαετία του 60 που αναφέρεται η ταινία). «Είναι αποβράσματα της Κοινωνίας! Ε, λοιπόν, αυτούς τους ξεφτυλισμένους, φτύστε τους! Αποδοκιμάστε τους! Δεν είναι άνθρωποι! Είναι εκτρώματα της φύσεως» 

Κι αν αυτά τα είπε (το 2015) για τους ομοφυλόφιλους ο Μητροπολίτης Αμβρόσιος (μαζί με το «καλύτερα ναζιστής και φασίστας, παρά κατσαπλιάς»), ο Μητσοτάκης τα έκανε πράξη όταν πριν δυο μήνες σύσσωμη η ΝΔ απέρριψε πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ να συμπεριληφθεί στο άρθρο 5 του Συντάγματος η απαγόρευση διακρίσεων λόγω φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού. Ή έχουμε κανονικότητα ή δεν έχουμε.

Άφησα για το τέλος την μουγκή Χόκινς και την ασυνήθιστη αγάπη που γεννιέται με το ανθρωποσαυροειδές ον. Μια αγάπη που δεν ξενίζει κατ’ ελάχιστο ούτε την παχουλή και μαύρη Σπένσερ, ούτε τον ομοφυλόφιλο Τζένκινς. Αυτό κι αν είναι γροθιά στο στομάχι της κανονικότητας. Το τέρας ερωτοτροπεί με άνθρωπο. Μια γυναίκα μικροκαμωμένη και μουγκή, που εντάξει δεν είναι κανονική, αλλά είναι άνθρωπος. 

Η αποθέωση του δίπολου κανονικότητα – μη κανονικότητα. Τελειότητα και αποκλίσεις. Επόμενο να φρικάρουν οι ιδιοκτήτες του κράτους, του έθνους, του τρίπτυχου «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια», του νόμιμου (άρα και ηθικού)(6). Το επιβεβαιώνει κι ο Βορίδης αφού: «οι παράνομοι μετανάστες δεν δικαιούνται ανθρωπιστική βοήθεια» (Ρ/Δ του ΑΛΦΑ 1/10/19).

Είναι όμως και ιδιοκτήτες της Ιστορίας. Γι’ αυτό αγανακτεί με την αριστερά η Δόμνα Μιχαηλίδου: «Ποιος έγραψε αυτή την Ιστορία; Ποιοι; Αυτοί που είναι ακριβώς οι ψυχικά νοσούντες;»(7). Γι’ αυτούς και άλλους λόγους «Πρέπει να υπάρξει στρατηγική ήτα των ιδεών της Αριστεράς για να μην ξαναβρεθεί στην εξουσία με οποιαδήποτε μορφή της. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρέπει να κάνει παρεμβάσεις στο κράτος και στους θεσμούς για να μην ξαναέρθει η Αριστερά στην εξουσία, γιατί οι ιδέες της είναι ελαττωματικές».

Αν όχι τίποτε άλλο, ο Βορίδης μπορεί να άφησε το τσεκούρι αλλά είναι τέτοια η φούρια του που δεν κρύβει καν τη ναζιστική ευγονική του. Εν κατακλείδι μήπως πρέπει να ευχαριστήσουμε τον Μητσοτάκη και όλα τα μέλη της επιτροπή του; Γιατί σε αντιδιαστολή με την ταινία μας δείχνουν καθημερινά τα τέρατα. Τέρατα ταξικά, σεξουαλικά, αναπηρίας, φύλου, αισθητικά, φυλετικά, ηλικιακά και βέβαια πολιτικά. Κι αυτά είναι η «μορφή» της ΝΔ.

Τέλος, Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο είσαι κωλόφαρδος. Στην Ελλάδα των homo papares, των ΑΡΟΥΔΗ, των βοθροκάναλων και της επιτροπής Oscar του Κούλη, η ταινία σου δεν θα έπαιρνε 4 Oscar (μεταξύ τους το καλύτερης ταινίας) ούτε τον Χρυσό Λέοντα (φεστιβάλ της Βενετίας). Εσύ δεν θα έπαιρνες την Χρυσή Σφαίρα και το BAFTA καλύτερης σκηνοθεσίας.

Το χειρότερο. Θα σε είχε τυλίξει το σεντόνι της Μενδώνη, υπουργού πολιτισμού του Κούλη. Απέκτησε το know how με τους δημιουργούς, έτσι που: «καμία υπουργός δεν έχει φτύσει κατάμουτρα τους ανθρώπους που παράγουν πολιτισμό σ’ αυτήν τη χώρα. Και το πιο χυδαίο είναι πως οι δημιουργοί δεν ζητούν θέσεις παράσημα και χρήματα.» (Φωτεινή Λαμπρίδη).

Βεβαίως, Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, παίζει και το σενάριο να μην χρειαζόταν. Γιατί η Κεραμέως, των ελληνορθόδοξων απολιθωμάτων, παλεύει να δώσει σάρκα και οστά στο βιβλίο του John Grisham (το νομικό θρίλερ) Ρούστερ Μπαρ, για μια παιδεία από την οποία δεν θα αναδυόσουν ποτέ ώστε να χρειαστεί το σεντόνι της Μενδώνη.

Σε κάθε περίπτωση σε ευχαριστούμε γιατί οι ιδέες που διαπερνούν την ποιητική ταινία σου: «Μπορούν να γίνουν υλική δύναμη, αγώνων και κατακτήσεων. Αυτές οι ιδέες της προόδου μπορούν να νικήσουν και με την δική μας συμβολή θα νικήσουν τις ιδεοληψίες της συντήρησης και της κοινωνικής οπισθοδρόμησης.» (Από ομιλία του Αλέξη Τσίπρα).

Ξέρουμε: Τη μορφή των «άριστων» που η κανονικότητα του Μητσοτάκη και της ΝΔ προσπαθούν να μας επιβάλουν. Τη μορφή αυτών που δεν είπαν ποτέ πως είναι άριστοι ή τα έκαναν τέλεια. Τη μορφή των τεράτων. Την δυνατότητα να αποτυγχάνεις και την δυνατότητα να ζεις, ακόμα και μέσα σε μια ευλογημένη ατέλεια γιατί ο «δικός μας Θεός» είναι στη μορφή του νερού και παντού γύρω μας. 

Παραπομπές

1. Μια καθαρίστρια πάει φυλακή γιατί δήλωσε απολυτήριο δημοτικού ενώ είχε πάει μόνο μέχρι την πέμπτη τάξη. Σε μια ΠΑΕ (αντιγράφω την ανακοίνωση): «το Πρωτοβάθμιο Όργανο Αδειοδότησης της ΕΠΟ κατά τη συνεδρίασή του στις 20/01/2020 εξέτασε τον φάκελο της ΠΑΕ ΑΟ ΞΑΝΘΗ και έλαβε την ακόλουθη απόφαση: Ανακαλεί την χορηγηθείσα με την υπ’ αριθ. 23/14.05.2019 απόφαση άδειας συμμετοχής της ΠΑΕ ΑΟ ΞΑΝΘΗ στις διοργανώσεις της Super League 1, περιόδου 2019-2020 και επιβάλλει πρόστιμο ύψους 200.000,00 ευρώ». Όταν όμως κάποια «μητσοτάκια» υποβάλουν ψευδή και ανακριβή στοιχεία, ή τα ΜΜΕ και οι ΑΡΟΥΔΗ (Αλήτες ΡΟΥφιάνοι ΔΗμοσιογράφοι) γράφουν και λένε ψεύδη, ανακρίβειες και συκοφαντίες, είναι απλώς κανονικότητα. 

2. Υπηρεσία Ενημέρωσης ΝΕας Δημοκρατίας.

3. Η φράση είναι του Κων/νου Καραμανλή. Η απάντηση του Α. Παπανδρέου ήταν το γνωστό «Η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες».

4. Κι όπως είπε ο Λευτέρης Αυγενάκης ήταν σκευωρία (κι αυτό). Σκευωροί ήταν οι διωκτικές και δικαστικές αρχές της Μολδαβίας. Οι εδώ δικαστές παραπλανήθηκαν. Αυτό κι αν είναι τροφή για homo papares.

5. Βεβαίως ιεροδιδάσκαλοι λέγονται αποκλειστικά εκείνοι που διδάσκουν το Κοράνι στα ιεροσπουδαστήρια της Θράκης. Είναι άγνωστο πως θα αξιοποιηθούν «οι γνώσεις η πολύτιμη εμπειρία τους» από την Κεραμέως. Γνωστό είναι ότι νοητικά ζει στη δεκαετία του 50, ίσως και πιο πίσω με τους μεσαιωνιστές ιεροδιδασκάλους της.

6. Γιώργος Βουλγαράκης π. βουλευτής και υπουργός της ΝΔ στον ΣΚΑΙ.

7. Την Δόμνα Μιχαηλίδου πάντως ευχαριστεί ο Μπασάρ Αλ Άσαντ γιατί όπως είπε η υφυπουργός: «Θεωρώ αδιανόητο να υπάρχει έρευνα της αστυνομίας μέσα σε έναν δημόσιο φορέα εκπαίδευσης και να βρίσκει τα πολεμοφόδια που βρήκε. Δεν είναι δυνατόν κάποιος συμπολίτης μας να έχει πρόσβαση σε όπλα στα οποία έχει πρόσβαση ο στρατός της Συρίας». Στην κανονικότητα του καραφλού μυαλού της τα πανεπιστήμια είναι γιάφκες και φοιτητικά οπλοστάσια εφάμιλλα του στρατού της Συρίας στα οποία και έχει πρόσβαση.