Αν αντιμεταθετικά ένα καινούριο σχολείο απειλεί με κλείσιμο μία φυλακή, στον Εύοσμο της Θεσσαλονίκης δεν πρόλαβαν να χαρούν το νέο τους σχολείο.

Ads

Η ιστορία είναι παλιά και συνδέεται με ένα πλήθος αποχαρακτηρισμών των δημοτικών εκτάσεων και χώρων προορισμένων για σχολεία, προς όφελος της ανέγερσης νέων πολυκατοικιών στον πρώην δήμο Ευόσμου (νυν Κορδελιού-Ευόσμου), με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια υδροκέφαλη τσιμεντούπολη που αριθμεί πλέον των 120.000 κατοίκων, εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. Δεδομένης όμως της απότομης αύξησης του πληθυσμού, του χαμηλού μέσου όρου ηλικίας των κατοίκων και της σημαντικής αύξησης γεννήσεων, τα σχολεία στην περιοχή δεν επαρκούν.

Αντί όμως να χαίρονται οι κάτοικοι της Νέας Πολιτείας με ένα νέο σχολείο, καλούνται να αντιμετωπίσουν περισσότερα προβλήματα, εξαιτίας του σχεδιασμού του Δήμου. Το νέο σχολείο ανεγέρθηκε για να στεγάσει ανάγκες εννιά (9) αιθουσών διδασκαλίας και προβλέπεται δυναμικότητας 225 μαθητών. Εκεί όμως αρχίζουν τα προβλήματα, καθώς η διοίκηση του Δήμου σχεδιάζει, την μετεγκατάσταση δύο (2) γειτονικών  σχολείων σε συνθήκες ασφυξίας και αθλιότητας με τη μεταφορά 282 μαθητών από 15 τμήματα.

Κι ενώ κρίνεται ορθή η μεταφορά του ενός (24ο  Δημοτικό Ευόσμου), ώστε να απομακρυνθεί από τον χώρο του ΔΑΚ όπου φιλοξενείται τις τελευταίες… δεκαετίες, η δημοτική αρχή μεταφέρει στον ίδιο χώρο και το παρακείμενο 19ο Δημοτικό, προκειμένου να στεγάσει «προσωρινά» το Ειδικό Σχολείο στο ελεύθερο κτίσμα. Οι γονείς όμως και οι εκπαιδευτικοί των δύο σχολείων αντιδρούν στη μετεγκατάσταση του 19ου Δημοτικού, καθώς εκείνο βρίσκεται ούτως ή άλλως σε έναν κατάλληλο παιδαγωγικό και ασφαλή χώρο τα τελευταία είκοσι έτη, χωρίς να χρίζει κάποιας μετεγκατάστασης. Παράλληλα, σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπου του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του Ειδικού Σχολείου στο ραδιόφωνο του Κόκκινου («Ορθά Κοφτά»), επειδή πρόκειται για μία «προσωρινή λύση», δεν ικανοποιεί γονείς και μαθητές.

Ads

Στην πραγματικότητα η Δημοτική Αρχή προσπαθεί μέσα από τακτικές πρόχειρης διαχείρισης να δείξει ότι λύνει χρόνια προβλήματα της σχολικής στέγης. Στην καλύτερη περίπτωση θα μιλούσαμε για έναν σχεδιασμό που βρίθει προχειρότητας, αν όχι ότι ακολουθεί την ίδια εγκληματική πολιτική των προηγούμενων διοικήσεων που οδήγησαν τον Εύοσμο στις απ-άνθρωπες κι αντιεκπαιδευτικές συνθήκες που βιώνουν οι κάτοικοι εδώ και δεκαετίες.

Όχι μόνο δεν δίνει ουσιαστική λύση για τους μαθητές του Ειδικού Σχολείου, εμπαίζοντας γονείς και παιδιά, αλλά μένουν και πολλά ερωτηματικά για την καταλληλότητα του χώρου. Ταυτόχρονα όμως δημιουργεί συνθήκες ασφυξίας για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών του 19ου και του 24ου Δημοτικών Σχολείων.

Η απόφαση του Δήμου αντιτίθεται (με τίνος πολιτική κάλυψη;) στις αποφάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας για τη συστέγαση. Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οικείοι Σύλλογοι Διδασκόντων και ο Η΄ Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης κρίνουν απαράδεκτη μία τέτοια μεθόδευση που υποβαθμίζει το παιδαγωγικό έργο και την εκπαιδευτική διαδικασία.

Οδηγεί σε σαρδελοποίηση τους μαθητές της Νέας Πολιτείας, και μάλιστα μεσούντος του 4ου κύματος της πανδημίας και ενόψει του 5ου. Δημιουργεί συνειδητά μία υγειονομική βόμβα στην καρδιά της Νέας Πολιτείας, τη στιγμή που δεν προσφέρεται μόνιμη και παιδαγωγικά λειτουργική λύση ούτε στο Ειδικό Σχολείο, που το έχει πραγματικά ανάγκη, ούτε στα δύο δημοτικά. Και ενώ οι μαθητές του Ειδικού Σχολείου θα μεταστεγαστούν σε ένα ακατάλληλο για εκείνους κτίριο που δεν ικανοποιεί τις εκπαιδευτικές ανάγκες και δεν πληροί συνθήκες ασφαλείας ούτε το 24ο Δημοτικό πρόλαβε να χαρεί για την επίλυση του χρόνιου προβλήματος της σχολικής στέγης και βρίσκεται πια αντιμέτωπο με μία χειρότερη κατάσταση ασφυξίας.