Να αναπτύξουν με διάρκεια πρωτοβουλίες όπως το περιβόητο «κίνημα της πατάτας» ενθαρρύνει τους πολίτες η Ένωση Καταναλωτών η Ποιότητα της Ζωής. Πάντως, εφιστά την προσοχή στη διαφύλαξη της ποιότητας των προϊόντων. Κέρδη τα οποία κυμαίνονται κατά μέσο όρο στο 30% εκτιμά ότι διασφαλίζουν οι λεγόμενοι μεσάζοντες. 

Ads

 

Ήδη το κίνημα της πατάτας «μεταφέρεται» στα αμνοερίφια και στο λάδι, υπογραμμίζει η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ Ελένη Αλευρίτου, η οποία προσεγγίζει θετικά αντίστοιχες «κινήσεις οργάνωσης πολιτών για τους πολίτες». 

Ωστόσο, επισημαίνει ότι η συγκεκριμένη διαδικασία εγκυμονεί κινδύνους: «Είναι ένα θέμα το οποίο μάλλον θα προκύψει, με την έννοια ότι δεν γνωρίζουμε κατά πόσο αυτά τα προϊόντα υπόκεινται στους απαιτούμενους ελέγχους. Θα πρέπει να φροντίσουν προς αυτή την κατεύθυνση εκείνοι που έχουν την πρωτοβουλία των κινήσεων, για να διασφαλιστούν και οι ίδιοι».

Ads

Αναφερόμενη στην εξέλιξη των τιμών «από τον παραγωγό στο ράφι», η κ. Αλευρίτου χαρακτηρίζει «μυστήριο γιατί τα προϊόντα φτάνουν τόσο ακριβά στον καταναλωτή, όπως και γιατί ο παραγωγός από την πλευρά του συμπιέζεται, αν δεν εκβιάζεται, για να τηρεί χαμηλό κέρδος».

Σύμφωνα με την πρόεδρο της ΕΚΠΟΙΖΩ, εκτιμάται ότι το κέρδος των μεσαζόντων -οι οποίοι άλλωστε δεν συμβάλλουν στην παραγωγή του προϊόντος- ανέρχεται κατά μέσο όρο στο 30%.

Απαντώντας σε επιχειρήματα όπως η συνεχιζόμενη αύξηση της τιμής του πετρελαίου, η οποία με τη σειρά της επιδρά στο κόστος των μεταφορών, η ίδια αναρωτιέται χαρακτηριστικά: «Πώς γίνεται προϊόντα ελληνικής παραγωγής να πωλούνται στο εξωτερικό φτηνότερα απ’ ό,τι στην ίδια τη χώρα;».