Στο καβαλέτο του Έλληνα ζωγράφου Κωνσταντίνου Παρθένη, στην Εθνική Πινακοθήκη τοποθετήθηκε για λίγο, νωρίτερα το μεσημέρι, ο ανακτημένος από τις ελληνικές διωκτικές αρχές, ξακουστός πίνακας «Το κυνήγι του Καλυδώνιου Κάπρου» του Ρούμπενς.

Ads

Πρόκειται για τον πίνακα που είχε κλαπεί το 2001 από το Μουσείο Παλαιάς Τέχνης της Γάνδης και επί δέκα χρόνια τον αναζητούσε η Ιντερπόλ. Τον εντόπισε και ανέκτησε τελικά μέσα σε δεκαπέντε ημέρες η ελληνική αστυνομία, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Δίωξης Αρχαιοκαπηλίας του Υπουργείου Πολιτισμού.

«Σήμερα κάνουμε παρουσίαση του έργου και όχι της υπόθεσης κλοπής γιατί η έρευνα συνεχίζεται από τις αστυνομικές και δικαστικές αρχές» είπε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρήστος Παπουτσής, τονίζοντας -στην από κοινού συνέντευξη με τον Παύλο Γερουλάνο και την διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης- , ότι «ο πίνακας θα παραδοθεί στο Μουσείο της Γάνδης».

Η ταύτιση της αυθεντικότητας του έργου έγινε από τις υπηρεσίες του Υπουργείου πολιτισμού, ενώ το Μουσείο της Γάνδης, επιβεβαίωσε ότι πρόκειται για τον πίνακα που έχει καταγράψει στους καταλόγους του ως Ρούμπενς και είχε κλαπεί πριν δέκα χρόνια από τις αίθουσές του, με ένοπλη ληστεία.

Ads

«Το κυνήγι του Καλυδώνιου Κάπρου», ήταν από τα προσφιλή θέματα του κοσμοπολίτη Ρούμπενς και της αριστοκρατίας της εποχής, αφού το κυνήγι ήταν το αγαπημένο σπορ της αριστοκρατίας.

«Και επειδή είχε μεγάλη ζήτηση από τους πελάτες του, ιδιαίτερα για την διακόσμηση των κυνηγετικών περιπτέρων το είχε αποδώσει ζωγραφικά πολλές φορές», εξήγησε η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα.

Ο κλεμμένος πίνακας, αποτελεί προσχέδιο με χρώμα πάνω σε ξύλο, σχολίασε η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης.

Αγοράστηκε το 1898 στο Λονδίνο από τους «Φίλους του Μουσείου της Χάγης» με επιχορήγηση από το λεγόμενο τότε υπουργείο Πολιτισμού, με το τεράστιο ποσό για την εποχή των 250 χιλιάδων στερλίνων Αγγλίας. Το 1910 παρουσιάστηκε στα Βασιλικά Μουσεία των Βρυξελλών.

«Από το 1898 δεν έχει βγει ποτέ ξανά στην αγορά γι αυτό και δεν είμαι σε θέση να σας πω την χρηματική αξία του πίνακα» απάντησε σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφων ο πρεσβευτής του Βελγίου στην Αθήνα, Van Den Reek Mark. Ως προς την αυθεντικότητα του πίνακα, ο ίδιος απάντησε, ότι σύμφωνα με ενημέρωσή του από το Μουσείο της Χάγης «πρόκειται για έργο από το εργαστήριο του Ρούμπενς, με βάση σχέδιο του μεγάλου δάσκαλου» γεγονός που κατά την Μαρίνα Λαμπράκη -Πλάκα, «μάλλον είναι απίθανο γιατί οι μαθητές στο εργαστήριο δεν έκαναν προσχέδια».

Όπως και να έχει «δεν αποτελεί δική μας δουλειά να ταυτίσουμε την αυθεντικότητα του πίνακα», συμφώνησαν όλοι οι ομιλητές. Άλλωστε και η Ιντερπόλ ως πίνακα του Ρούμπενς τον αναζητούσε.

Η σημασία του έργου είναι μεγάλη όπως και η επιτυχία της ελληνικής αστυνομίας και της Διεύθυνσης Δίωξης Αρχαιοκαπηλίας του ΥΠΠΟΤ, τόνισε ο πρεσβευτής του Βελγίου, ευχαριστώντας την ελληνική πολιτεία.