«H φετινή σχολική χρονιά όσον αφορά στα βιβλία των μαθητών είναι η χειρότερη από το 1946, που δεν υπήρχαν βιβλία στα σχολεία», δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων του Οργανισμού Έκδοσης Διδακτικών Βιβλίων. Μάλιστα, τόνισε ότι το κόστος των φωτοτυπιών είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό των βιβλίων, καθώς ένα βιβλίο κοστίζει 0,80 λεπτά, ενώ 40 σελίδες φωτοτυπιών κοστίζουν 4 ευρώ.

Ads

Ο κ. Λυκόπουλος εξήγησε ότι μέχρι τη Δευτέρα υπολογίζεται πως θα έχουν σταλεί στα σχολεία τα βιβλία σε ποσοστό 20%, ενώ έως τα τέλη Οκτωβρίου το 60%. Η κατάσταση αναμένεται να έχει εξομαλυνθεί πλήρως έως το Νοέμβριο.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου των εργαζομένων στον Οργανισμό και μελών της ΟΛΜΕ επισημάνθηκε, ιδιαίτερα, ότι στα περισσότερα σχολεία τα φωτοτυπικά μηχανήματα δεν είναι επαγγελματικά και εκφράζονται ανησυχίες αν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις χιλιάδων μαθητών. Φέτος θα πρέπει να έχουν προετοιμαστεί για να μοιραστούν στα σχολεία 1.200 τίτλοι βιβλίων σε 32.000.000 αντίτυπα. Ακόμη, τονίστηκε ότι τα βιβλία που υπάρχουν ήδη προέρχονται από τα περσινά αποθέματα και το ίδιο ισχύει και γι αυτά που υπάρχουν στα βιβλιοπωλεία και τα οποία πωλούνται από 1,50 εως 9 ευρώ.

Το πιο μεγάλο πρόβλημα αναμένεται να δημιουργηθεί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ενώ στις νησιωτικές και τις παραμεθόριες περιοχές το πρόβλημα είναι πολύ μικρότερο, καθώς εκεί υπάρχει κάλυψη βιβλίων σε ποσοστό 70 με 80% των τίτλων. Οι εργαζόμενοι, διά του προέδρου τους, ζήτησαν συγνώμη για την κατάσταση και επέρριψαν ευθύνες στα συναρμόδια υπουργεία και κυρίως στα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης και δευτερευόντως στο υπουργείο Παιδείας. Ο ΓΓ της ΟΛΜΕ, Θέμης Κοτσυφάκης, ζήτησε την παραίτηση της υπουργού αλλά και όσων εμπλέκονται με τις καθυστερήσεις.

Ads

Ιδιαίτερο είναι το πρόβλημα, όπως κατήγγειλαν εργαζόμενοι στον Οργανισμό Έκδοσης Διδακτικών Βιβλίων και καθηγητές, με τις σχολικές επιτροπές, καθώς δεν έχουν συσταθεί ακόμη οι αρμόδιες επιτροπές στους καλλικρατικούς δήμους και έτσι δεν θα υπάρχει φορέας να δεχθεί τις πιστώσεις που θα δοθούν, για να καλυφθούν τα έξοδα φωτοτυπιών και λοιπές λειτουργικές δαπάνες των σχολείων.

Υπό έρευνα η καθυστέρηση έκδοσης απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου

Στο μεταξύ, ο υπουργός Δικαιοσύνης, Μιλτιάδης Παπαϊωάννου χαρακτήρισε «αρνητική έκπληξη» την καθυστέρηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με την έκδοση της απόφασης που αφορούσε στον προέλεγχο προμήθειας χαρτιού για την εκτύπωση των σχολικών βιβλίων.

Σε ερώτηση των δημοσιογράφων για το αν θα διαταχθεί έρευνα σχετικά με την καθυστέρηση έκδοσης της επίμαχης απόφασης του Ανωτάτου Δημοσιονομικού Δικαστηρίου, ο κ. Παπαϊωάννου απάντησε ότι, ήδη, έχει λάβει σχετική επιστολή από τη συνάδελφό του κ. Διαμαντοπούλου και θα συζητήσει το θέμα σε συνάντηση που θα έχει με τον πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, Ιωάννη Καραβοκύρη. Ο υπουργός Δικαιοσύνης τόνισε στη συνέχεια ότι «το θέμα είναι ανοικτό και ερευνάται».

Απεργούν οι δάσκαλοι στις 22 Σεπτεμβρίου

Στο μεταξύ, κλειστά θα είναι τα δημοτικά σχολεία στις 22 Σεπτεμβρίου, καθώς η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) προκήρυξε 24ωρη απεργία εξαιτίας των προβλημάτων στα σχολεία, αλλά και της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε η ΔΟΕ, οι δάσκαλοι διεκδικούν «άμεση κατάργηση του μνημονίου και του μεσοπρόθεσμου προγράμματος, ενιαίο μισθολόγιο που θα αναβαθμίζει οικονομικά τον εκπαιδευτικό και θα αντιμετωπίζει ισότιμα εργαζομένους των ίδιων προσόντων, καμιά μείωση μισθών, 1.400€ καθαρά στο νεοδιόριστο εκπαιδευτικό, δαπάνες για την Παιδεία στο 5% του Α. Ε. Π., άμεση χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τον κρατικό προϋπολογισμό».

Οι δάσκαλοι αποφάσισαν να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο της ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη. Ακόμη θα στείλουν επιστολή προς όλους τους γονείς εξηγώντας την κατάσταση στα σχολεία και στον κλάδο και θα κάνουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου, ημέρα της 24ωρης απεργίας, έξω από το υπουργείο Παιδείας και από την επομένη πραγματοποίηση γενικών συνελεύσεων για τον καθορισμό της παραπέρα αγωνιστικής πορείας του κλάδου σε συνεργασία με τους καθηγητές.