Την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς των ταξί προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση του υπουργού Μεταφορών Γιάννη Ραγκούση που θα συζητηθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο την Τετάρτη. Οι άδειες θα περιέλθουν στο Δημόσιο και θα είναι αμεταβίβαστες. Το Δημόσιο θα τις παραχωρεί για τρία έως πέντε χρόνια σε όσους πληρούν τις προϋποθέσεις, πληρώνοντας μόνο ένα παράβολο. Έντονη είναι η αντίδραση των ιδιοκτητών ταξί.
Ads
Σύμφωνα με τις πληροφορίες της εφημερίδας Τα Νέα, στο ίδιο σχέδιο θεσπίζονται για πρώτη φορά ταξί, όπως είναι τα επταθέσια – εννιαθέσια οχήματα και τα μοτοταξί, δηλαδή τα επί μισθώσει δίκυκλα για όσους επιλέγουν τη λύση αυτή για τις μετακινήσεις τους. Στο πλαίσιο αυτό θα θεσπιστεί και η προμίσθωση ταξί μέσω διαδικτύου. Δεν προβλέπονται πληθυσμιακά κριτήρια στα οποία επιμένουν οι ιδιοκτήτες ταξί.
Οι άδειες ταξί θα παραχωρούνται έναντι τιμήματος από το κράτος και με συγκεκριμένα κριτήρια. Σε συνεργασία με το υπουργείο Απασχόλησης, ιδιοκτήτες και οδηγοί θα παρακολουθούν σε Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης επιδοτούμενο πρόγραμμα δίμηνης διάρκειας και θα αποκτούν ειδική πιστοποίηση.
Οι άδειες θα είναι αμεταβίβαστες και θα ανανεώνονται κάθε 3-5 χρόνια. Οι σημερινοί ιδιοκτήτες ταξί, όταν συνταξιοδοτηθούν, θα επιστρέψουν την άδειά τους στο κράτος. Ειδική μέριμνα θα ληφθεί για όσους απέκτησαν άδεια ταξί τα τελευταία χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται η δωρεάν παραχώρηση μισής άδειας ταξί σε όσους διαθέτουν ανάλογο μερίδιο, δηλαδή περίπου 6.500 επαγγελματίες ταξί, αλλά και την εφαρμογή ενός είδους «φορολογικής αποζημίωσης», με έσοδα που θα εξασφαλιστούν από τα τέλη απόκτησης των νέων αδειών και κυρίως από την επιβολή προστίμων σε πωλητές αδειών που έχουν αποκρύψει στο παρελθόν έσοδα από το Δημόσιο.
Επιχείρημα για τη στήριξη της προωθούμενης ρύθμισης από πλευράς κυβέρνησης θα είναι η μαύρη αγορά που λειτουργεί εδώ και δεκαετίες στις μεταβιβάσεις αδειών. Από στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, μόνο τα δέκα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί συναλλαγές «κάτω από το τραπέζι» που ξεπερνούν τα 5 δισ. ευρώ.
Έντονη αντίδραση των ιδιοκτητών ταξί
Έντονη είναι η αντίδραση των ιδιοκτητών ταξί στο σχέδιο. Ο πρόεδρος των αυτοκινητιστών Θύμιος Λυμπερόπουλος, μιλώντας στον ΒΗΜΑ 99,5 το πρωί της Δευτέρας, καταφέρθηκε εναντίον του Γ.Ραγκούση, χαρακτηρίζοντάς τον επικίνδυνο. «Μας είχε υποσχεθεί ότι μέχρι τις 20 Αυγούστου θα υπήρχε ένα σχέδιο το οποίο θα συζητούσε πρώτα μαζί μας. Αντίθετα εκείνος, προχωρά σε διαρροές στον Τύπο, χωρίς να συζητά με τους ενδιαφερόμενους» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Θύμιος Λυμπερόπουλος.
Οι ιδιοκτήτες ταξί βρίσκονται σε θέση μάχης εν αναμονή των ρυθμίσεων που αναμένεται να ανακοινώσει εντός της εβδομάδος ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Ραγκούσης για την απελευθέρωση του επαγγέλματος τους.
Την ίδια ώρα, για περαιτέρω κινητοποιήσεις αναμένεται να αποφασίσουν και οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σήμερα συνεδριάζουν οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και την Τετάρτη οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς ΗΣΑΠ Μετρό και Τραμ).
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >